Obwohl es sich um das erste Serienauto mit einem einzigen Karosseriedesign und drei verschiedenen umweltfreundlichen Antrieben (Hybrid, Plug-in-Hybrid und Elektro- oder Elektroantrieb) handelt, blieb der Hyundai Ioniq in Genf im Vergleich zum Hyundai Ioniq (zu Unrecht) relativ unbeachtet Innovationen mit klassischen Antrieben. Der Ioniq ist der Vorbote neuer Zeiten bei Hyundai, und er ist nicht nur ein Fehdehandschuh, der dem Toyota Prius hingeworfen wird, sondern er läutet die Weiterentwicklung von Hybrid- und auch Elektroantrieben dieser koreanischen Marke ein.
Kombilimuzina Hyundai Ioniq es ist prvi avtomobil na svetu z eno karoserijo in možnostjo izbire med tremi eko pogoni, in sicer električnim pogonom, priključnim hibridom in bencinsko-električnim hibridom. Vsi trije tipi vozila so si podobni kot jajce jajcu, nekaj razlik je pri maski in drugačne so odprtine za vtičnico. Je Priusov tekmec, a oblikovno bolj zadržan in z več ”brezčasnimi” linijami.
Ponuja vse potrebno udobje za potnike in vse novodobne tehnične pripomočke (Infotainment-System, asistenčne sisteme, radarski tempomat …) in bi lahko in Europa, kjer Hyundaiu sicer nekako ne uspe preboj, kot preboj v Ameriki ne uspe Robbieju Williamsu, požel veliko simpatij. Do okolja ni prijazen zgolj z vidika pogonov, temveč so bili okoljsko ozaveščeni tudi pri izdelavi notranjosti, saj so Ioniqa založili z do okolja prijaznimi materiali. Svoje doda Aerodynamik, sicer pa so uporabljali lahke materiale. Pokrov in zadnja vrata so na primer iz aluminija.
WEITERLESEN: Kia Niro: Kias Hybrid-Crossover ist bereit, Europa zu erobern
Hyundai Ioniq ima tri različne pogone, kar pomeni tudi tri različne karakterje. Kot hibrid je v sorodstvu s križancem Kia Niro, ki smo ga že predstavili, delita si namreč pogonski skop. Poganja ga torej 1,6 GDI bencinski motor, iz katerega iztisne 105 KM (77 kW). 32 kW pristavi električni motor, ki se hrani z litij-ionsko baterijo. Sistemska moč je 141 KM, navora pa se skupaj nabere za 265 Nm. Največja hitrost vozila je 185 km/h, a bolj kot s tem se Hyundai baha s 40-odstotnim toplotnim izkoristkom bencinskega motorja, kar je rezultat dodelanega hlajenja in 6-točkovnega neposrednega vbrizga goriva pod pritiskom 200 barov. Za prenos moči so v nasprotju s konkurenco, ki se zanaša na brezstopenjski menjalnik CVT, priložnost ponudili dvosklopčnemu 6-stopenjskemu menjalniku.
Pa se pomaknimo k priključnemu hibridu. Ta tip Ioniqa prinaša večjo baterijo, elektromotor pa je 45-kilovatni. Sistemska moč je 122 kW oder 166 KM. Samo na elektriko nas s hitrostmi do 120 km/h prepelje več kot 50 Kilometer, baterijo pa lahko na hitri polnilni postaji do treh četrtin napolnimo v manj kot 25 minutah. Ima enak menjalnik kot klasični hibrid.
Ostane nam še različica EV, ki za prenos moči uporablja enostopenjski menjalnik. Moč elektromotorja je sicer 88 kW oz. 120 KM, navora pa je za 295 Nm. Njegovo litij-ionsko srce z 28 kWh zagotavlja nekje do 250 kilometrov avtonomije na eno polnjenje. Zaradi baterije se je prtljažni prostor električnega Ioniqa v primerjavi z drugima različicama nekoliko skrčil. Zmore hitrosti do 165 km/h. In kdaj bo Hyundai Ioniq na voljo v Sloveniji? Hibrid že August 2016, električno izpeljanko pa naj bi k nam dostavili septembra.
CVT
Mehr Informationen:
hyundai.si