Auf den ersten Blick unterscheiden sich beide vom Durchschnitt. Ihr Stil ist anders. Individuelle Eigenschaften werden besonders hervorgehoben. Es scheint, als wären sie füreinander geschaffen. Der Hyundai Kona hat Filip verführt, oder Filip hat den Kona verführt. Mal sehen, wie es ihnen ergangen ist.
Ein neuer Hyundai Kona je najnovejši mestni terenec iz tako imenovanega segmenta B-SUV blagovne znamke Hyundai, ki pa je nenavadno drzen in s svojo obliko takoj odskoči od povprečja. Hyundai z njo nagovarja drugačne in drznejše kupce – individualiste –, prav takšne, kot je Filip Kržišnik, ki je akrobat, kaskader in podjetnik, ki v avtomobilu preživi izjemno veliko časa. Hyundai Kono je preizkušal še pred uradno slovensko predstavitvijo, in tudi zato smo se z njim pogovarjali o tem, kaj ga je pri avtomobilu najbolj navdušilo.
Kakšen avto je tvoj idealen sopotnik?
Avto mora imeti izjemno veliko adutov, da me zares prepriča. Mogoče sem celo malo razvajen, saj sem v zadnjih letih vozil veliko različnih avtomobilov in sem tudi zaradi tega postal precej izbirčen. Je pa pri avtomobilih tako kot pri simpatijah. Preprosto se mora zgoditi na prvi pogled. Potem je strast zagotovljena. Z novo Hyundai Kono sva se takoj spogledala in začutila tisto pravo energijo. Je ravno prav navihana in mišičastih oblin, da je ne moreš spregledati. Z dizajnom zares prav pogumno odskoči. Ko sem jo prvič videl, nisem verjel, da je značka na nosu Hyundai – tako zelo se razlikuje od drugih Hyundaijev – v tem pogledu je zares individualna. Mogoče res na prvo mesto dajem videz, ampak prisežem, da nisem tako zelo površinski. (smeh) No, mogoče mi je pri avtomobilih to res najpomembnejše. Je pa pri avtomobilu tako, da mora v celoti predstavljati mene in Kona se temu pravzaprav res zelo približa.
V oči ti je padla oblika? Kaj prav posebej?
Avto kot celota deluje kot premišljena množica detajlov. Začenši pri zunanjosti, ki je dovolj drzna, da avtomobil deluje samosvoje. Prednji del s kaskadno masko deluje izjemno futuristično. Zanimiva je tudi rešitev z ločenimi žarometi, ki poskrbi za navihan svetlobni podpis, ki ga težko zamenjaš s kakšnim drugim avtomobilom. Osebno mi je všeč, ker se avto trudi biti drugačen. To je tako kot pri ljudeh, ko so mi po navadi pri srcu tisti, ki odskočijo od povprečja. Individualisti. In nova Hyundai Kona gre prav v to smer ter se ne ustavi niti pri notranjosti, kjer lepo nadaljuje slog v stilu avanturizma in pozornosti do detajlov. Pri novi Hyundai Koni lahko celo izbereš barvo notranjih pasov, ki se nato lepo ujemajo z izbranimi odtenki notranjosti. To so tiste malenkosti, ki dajo piko na i. Nova Kona zna pihati na dušo avanturistu, kot sem sam, tudi z drzno obliko.
Praviš, da je avtomobil tvoja druga pisarna. Kaj je tisto, kar ceniš pri novi Hyundai Koni?
To, da je, preprosto povedano, pametna in se je takoj zaljubila v moj IPhone in prek storitve Apple CarPlay vsa obvestila brezhibno prikazovala na velikem 7-palčnem zaslonu. Dejansko je postala eno z mojim telefonom. Ker zadnje čase veliko glasovno upravljam z njim, me je presenetilo, kako dober je ta sistem, če ti uspe izkoristiti vse njegove možnosti. Tako sem glasovno lahko vnesel naslednjo destinacijo v Google Zemljevidi, navigacijski sistem, ki je nameščen na pametnem telefonu. Prav tako pa sem klic vselej opravil tako, da sem se z avtomobilom pogovarjal … No, v bistvu sem se pogovarjal s telefonom. Izjemno praktično. Pri Hyundaiju so me poučili o sistemu Live Services, katerega lastnost je, da sta avto in s tem voznik vedno obveščena o trenutnih vremenskih razmerah, stanju na cestah, nadzoru prometa, naročnina za ta sistem pa je 7 let brezplačna. Še ena praktičnost nove Hyundai Kone, ki se mi zdi izjemno koristna. Kot tudi dejstvo, da lahko pametne telefone polniš brezžično kar v za to namenjenem predalčku. To je stvar, ki jo pri svojem starem iPhonu pogrešam, a verjamem, da bo že moj naslednji telefon omogočal to funkcijo.
Si se z njo spustil v kakšno avanturo?
Vsekakor me je nekajkrat zamikalo, a je preveč lepa za resen teren. (smeh) Me je pa navdušilo dejstvo, da je Kona vozilo, ki odlično varuje svoje potnike. To cenim, ker kot kaskader vedno počnem stvari premišljeno in pri tem upoštevam visoko raven varnostnih ukrepov. Od svojega avtomobila pričakujem prav to, da je v tem segmentu med najboljšimi na svetu. Rezervnega padala ne potrebuješ, dokler gre vse brez težav, ko pa gredo stvari enkrat narobe, ta obvezni varnostni element zelo ceniš. Nova Hyundai Kona s svojim spiskom varnostne opreme namreč ponuja prav vse, kar je mogoče v avtomobilski industriji in v njenem segmentu. Tako so tu sistem za preprečevanje naleta s funkcijo zaznavanja pešcev, sistem za nadzor mrtvih kotov, sistem za opozarjanje na prečni promet, sistem za pomoč pri ohranjanju voznega pasu, sistem za nadzor voznikove zbranosti ter sistem za samodejno zasenčenje žarometov. Poleg tega je znamka Hyundai ena izmed redkih, ki proizvaja lastno jeklo. To pa pomeni predvsem izjemno močno karoserijo. To sem tudi preizkusil in z novo Hyundai Kono naredil nekaj gimnastičnih vaj, česar si pri drugih avtomobilih ne bi drznil. Kona je zares čvrsta. In zato tudi varna. Poleg lepote avtomobila je to vsekakor ena od tistih lastnosti, ki jih še posebej cenim pri novi Hyundai Koni.
In kakšna se ti zdi nova Hyundai Kona pri vožnji?
Najprej moram poudariti, da mi je všeč razred mestnih terencev, v katerega sodi nova Hyundai Kona. Višji položaj za volanom in tako boljša preglednost je prva praktična lastnost, ki jo cenim. V testni Koni je bilo srce bencinskega trivaljnika z litrsko prostornino, ki me je prav prijetno presenetilo. Tako z vozno vzornostjo in odzivnostjo kot s samo porabo je bil motor nad mojimi pričakovanji. Če bi izbiral avto zase, bi vsekakor izbral takšnega, ki bi ponudil tudi štirikolesni pogon na zahtevo. Tako me je presenetilo, da ima Hyundai tudi to možnost, ki jo mnoge druge znamke v tem razredu nimajo. In to hvalim. Velikokrat se mi namreč zgodi, da moram na nastop oziroma službeno pot ne glede na vremenske razmere. In takrat je štirikolesni pogon prednost, ki jo cenim. Vožnja z novo Hyundai Kono je prijetna in upravljanje z vozilom zelo preprosto. Občutki na volanu pa lahkotni in takšni, ki dajo dovolj informacij o dogajanju pod kolesi. Tako da me je prijetno zapeljala.
Kako sta se ujela?
V tistih dnevih, ko sva se družila, je bila dober in zanesljiv partner. Nekajkrat pa sem jo zamenjal za telovadno orodje in z njo ušpičil kakšno akrobacijo. Ostalo govorijo same fotografije. (smeh) Mislim, da sva odličen par!
Galerija slik: HYUNDAI KONA & FILIP KRŽIŠNIK
Mehr Informationen:
hyundai.si/kona
fbacrobatics.si