fbpx

Drugačna lepota – Polestar 5: Švedski električni grand tourer, ki hoče biti Taycanov najhujši tekmec

Elegantna skandinavska alternativa Porscheju in Lucidu

Polestar 5
Foto: Polestar

Po petih letih napovedi in konceptov je Polestar 5 končno tu. Najnovejši električni grand tourer švedske znamke, predstavljen na sejmu IAA Mobility v Münchnu, je postal resničnost vizije koncepta Precept iz leta 2020. Gre za zmogljiv štirivratni GT, ki meri na Porsche Taycan in Lucid Air, a ga zaradi kitajske proizvodnje (vsaj za zdaj) v ZDA ne bomo videli.

Polestar 5 je prvi model znamke na povsem lastni platformi – Polestar Performance Architecture, izdelani iz vroče vezanega aluminija. Rezultat je togost, ki prekaša marsikateri superšportnik, ter nizka teža za boljšo dinamiko. Pri razvoju so sodelovali nekdanji inženirji Lotusa in McLarna, kar se pozna pri vožnji: to ni zgolj električna limuzina, ampak pravi grand tourer.

Pod vozilom je integrirana 112,0 kWh (106,0 kWh uporabne) litij-ionska NMC baterija, prva v Polestarjevi zgodovini z 800-voltno arhitekturo, ki omogoča polnjenje do 350 kW. To pomeni, da boste od 10 do 80 odstotkov napolnili v približno 22 minutah.

Polestar pri svojem novem grand tourerju navaja doseg po evropskem standardu WLTP, ki je vedno nekoliko radodarnejši od ameriškega EPA. Polestar 5 Dual Motor zmore do 670 kilometrov z enim polnjenjem, medtem ko bolj zmogljivi Polestar 5 Performance ponuja do 565 kilometrov. Obe številki temeljita na uradnih meritvah in Polestar jih predstavlja kot dokaz, da se njihov grand tourer lahko kosa z najboljšimi električnimi tekmeci – hkrati pa ohranja praktičnost za dolga potovanja brez stalnega iskanja polnilnic.

Foto: Polestar
Foto: Polestar
Foto: Polestar
Foto: Polestar
Foto: Polestar
Foto: Polestar

Dve različici: Dual Motor in Performance – Polestar 5

  • Dual Motor: 550 kW (748 KM), 812 Nm (559 lb-ft), pospešek 0–100 km/h v 3,8 s, največja hitrost 250 km/h (155 mph).
  • Performance: 650 kW (884 KM), 1.015 Nm (749 lb-ft), pospešek 0–100 km/h v 3,1 s, prav tako omejen na 250 km/h (155 mph).

Obe različici Polestar 5 uporabljata lasten zadnji motor v kombinaciji z manjšim sprednjim. Performance pa dobi še MagneRide aktivno vzmetenje, enako kot pri Ferrarijih in Corvette, za več natančnosti in udobja. Zavore so Brembo s štiribatnimi čeljustmi in dvodelnimi koluti.

Foto: Polestar
Foto: Polestar
Foto: Polestar
Foto: Polestar
Foto: Polestar
Foto: Polestar
Foto: Polestar
Foto: Polestar
Foto: Polestar

Notranjost: skandinavski minimalizem

Kabina ostaja zvesta polestarskemu sloganu »manj je več«. Osrednji element je 14,5-palčni pokončni zaslon z Googlovim infotainmentom, pred voznikom pa je 9-palčni zaslon in projekcijski zaslon na vetrobranskem steklu. Zadnje steklo? Ni ga. Namesto njega kamera, ki izboljša aerodinamiko in omogoča koeficient zračnega upora 0,24.

Sedeži so plod sodelovanja z Recarom in ponujajo ventilacijo, ogrevanje ter masažo. Materiali v notranjosti vključujejo naravna vlakna iz lanu, recikliran PET in Econyl, panoramska steklena streha pa meri več kot 2 metra.

Foto: Polestar
Foto: Polestar

Cene in ekskluzivnost

V Evropi bo Dual Motor stal od 119.900 €, Performance pa od 142.900 €. Če bi Polestar 5 prišel v ZDA, bi zaradi 100-odstotne carine njegova cena lahko presegla 200.000 $, kar ga postavlja ob bok Ferrariju in Bentleyju – precej daleč od množičnih ambicij.

Zaključek: Polestar je odrasel

Polestar 5 je vse tisto, kar znamka že dolgo obljublja: zmogljiv, eleganten in trajnosten grand tourer, ki hkrati nosi minimalistično švedsko estetiko in britansko tehnično ostrino. Čeprav ga Američani za zdaj ne bodo vozili, je v Evropi in drugod postal resna alternativa Porsche Taycanu in Lucid Airu. Polestar je stopil v ligo velikih – in to z avtom, ki bo marsikoga pustil brez besed.

Dodatne Informacije

polestar.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.