fbpx

EICMA 2025: Milano znova diha bencin, to je +10 TOP novosti za adrenalin in eleganco

10 motociklov, ki bodo zaznamovali leto 2026 – in dokaz, da moto svet še vedno živi

EICMA 2025
Foto: Jan Macarol

EICMA 2025 ni bila le sejem, ampak utripajoč moto-festival. Od BMW-jevega malega F 450 GS do Ducatijevega prenovljenega DesertX-a, od prve električne Honde WN7 do povratka Nortona – vse skupaj z zvezdami MotoGP, vonjem po hrani, lepimi dekleti in tisto energijo, ki je avtomobilski svet že zdavnaj izgubil.

EICMA 2025 (4.–9. november) ni bila le predstavitev novih motociklov. Bila je dokaz, da motoristični svet še vedno živi – in to na polna pljuča. Medtem ko avtomobilski saloni životarijo z digitalnimi “koncepti” in brezsrčnimi nastopi, EICMA še vedno diši po resničnosti: po gorivu, po kavah z dvorišča Fiera Milano, po gneči pred paviljoni, kjer se prepletajo zvezdniki MotoGP, testne vožnje, koncerti in seveda legendarna dekleta EICMA – verjetno najlepše hostese na planetu.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Jan Macarol (@janmacarol)

Letos sem se tja odpravil s prav posebnim razlogom – izbrati svoj prvi resni motocikel. In čeprav sem občudoval najnovejše električne in “premium” stroje, me je srce odpeljalo drugam: Royal Enfield Himalayan 400. Pristno, mehansko, ravno prav surovo. A najprej bom v naslednjem letu začel skromneje, z Benellijem BKX 125 cc, kot vstopnim motorjem, s katerim sem si zadal 10.000 kilometrov v enem letu – preden sedem na Himalayano. Ne kot cilj, ampak kot proces.


EICMA 2025: 10 motociklov, ki bodo zaznamovali leto 2026

1. BMW F 450 GS – “baby GS”, ki ne želi biti igrača

BMW je predstavil svoj novi F 450 GS – prvič v serijski obliki. 420 cm³ dvovaljnik z močjo 48 hp (36 kW), navorom 43 Nm in maso okoli 178 kg. Model cilja na A2 razred, a ne varčuje z značajem: TFT zaslon, elektronski asistenčni sistemi in “Easy Ride Clutch” za lahkotno mestno vožnjo. To ni le vstopni GS – to je “GS za vse dni”.


2. Ducati DesertX (nova generacija) – surov, lažji, močnejši

Foto: Ducati

Ducati je DesertX-u odstranil nekaj glamurja in dodal več prave avanture. 110 hp (81 kW), 92 Nm, 206 kg in novo, bolj kompaktno šasijo. Model 2026 bo resnejši “off-roader” – manj boutique, več prahu in adrenalina.


3. Honda WN7 – prva “prava” električna Honda

Honda WN7 je prelomnica: 9,3 kWh baterija, doseg okoli 140 km, polnjenje 20–80 % v 30 minutah, moč do 50 kW (68 hp) in navor 100 Nm. S tem je Honda pokazala, da elektrika ni več stranski projekt, ampak resna smer.


4. Suzuki SV-7GX – vrnitev legende z digitalnim pridihom

Nova inkarnacija SV-serije ohranja 645 cm³ V-twin z močjo 73 PS (53,7 kW) in 64 Nm navora, dodaja pa TFT zaslon, quickshifter in S.I.R.S. vozne načine. “Crossover” s karakterjem – športno-turističen, dostopen, a z dušo.


5. CFMOTO 1000MT-X – vzhodna moč za zahodno ceno

Foto: Jan Macarol

CFMOTO, nekoč sinonim za ugodne “entry” modele, je s 1000MT-X uradno vstopil v “veliko ligo” potovalno-avanturističnih motorjev. Novi 948 cm³ vzporedni dvovaljnik, ki ga je znamka razvila brez KTM-jeve pomoči (čeprav se partnerstvo nadaljuje), razvije 83 kW (113 hp) in 105 Nm navora.
Motor se ponaša z maso približno 222 kg, kar pomeni, da je le za odtenek težji od BMW-jevega F 900 GS, vendar občutno cenejši – okoli 10.000 €.

Estetika je prepričljivo evropska: ostra LED-osvetlitev, robustna zaščita motorja, 22,5-litrski rezervoar in visoka vetrobranska zaščita ustvarjajo vtis resnega “long-distance” stroja. Elektronski paket vključuje ride-by-wire, quickshifter, ABS v ovinku, več voznih načinov, ogrevane ročke in sedež ter 7-palčni TFT-zaslon z navigacijo.

CFMOTO 1000MT-X ni več “kopija”, ampak samozavesten izdelek z jasnim ciljem: konkurirati evropskim avanturistom z nižjo ceno, a brez kompromisov pri opremi. Njegov slogan “Adventure Without Borders” ni prazna fraza – to je motor, ki bo prepričal tiste, ki želijo vozne lastnosti, zmogljivost in doseg (okoli 450 km) brez preplačila logotipa.

Če bi BMW in Ducati imela otroka, ki bi bil vzgojen v Shenzhenu, bi to bil CFMOTO 1000MT-X – presenetljivo prepričljiv, dobro zgrajen in pripravljen, da moti red v segmentu “big adventure”.


6. Zero LS1 – električni mestni skuter s karakterjem

Zero, znan po električnih superbikih, je presenetil z LS1 – urbanim skuterjem, ki doseže 100 km/h, ponuja več kot 100 km dosega in možnost zamenljivih baterij. Popolna “city” rešitev s ceno okoli 5.000 €.


7. Kawasaki Versys 1100 – potovalni “tank” z inteligenco

Foto: Jan Macarol / Kawasaki KLE500 na sejmu EICMA 2025

Kawasaki je Versysu dodal mišice: 1.099 cm³, 135 PS (~133 hp) in novo generacijo povezljivosti (glasovni ukazi, navigacija, pametno vzmetenje). Za tiste, ki si želijo kilometre v stilu.


8. Norton Manx R in Atlas – britanska renesansa

Pod TVS-ovim okriljem se Norton vrača s polno močjo: Manx R z 1.200 cm³ V4 in več kot 200 hp, Atlas in Atlas GT pa za tiste, ki prisegajo na “heritage”. Britanci so se končno zbudili – in to glasno. Več o njem smo zapisali na tej povezavi.


9. Royal Enfield 125 let – tradicija, ki še vedno prodaja sanje

Royal Enfield je ob 125-letnici razširil paleto z Bullet 650 in Classic 650 – ob tem pa namignil na prihod Himalayana 750. Indijska znamka ostaja globalni romantik motociklizma, zdaj pa tudi vse bolj sodobna.


10. Yamaha YZF-R7 (2026) – ko športnost postane razumljiva

R7 dobi nov TFT, bogatejšo elektroniko in izboljšano podvozje. Ne ekstremna kot R1, ne dolgočasna kot MT-07 – ampak ravno prav za vsakdanjega “track day” romantika.


Osebno so me izjemno navdušili …

Rieju Scrambler 607

Foto: Jan Macarol
Foto: Jan Macarol

RIEJU, priznani španski proizvajalec motociklov, predstavlja svojo najnovejšo mojstrovino – SCRAMBLER 607. Gre za motor, ki združuje brezčasno eleganco klasičnih motociklov iz 60. let z najnovejšo tehnologijo in značilnim RIEJU karakterjem.

Rieju Aventura 125

Foto: Jan Macarol / Avtor tega članka na motroju, ki prenese tudi težke začetnike. Sam je namreč 183 cm velik in preko 90 kilogramov težak.

Rieju Aventura 125 je eden najbolj “odraslih” 125-kubičnih trailov za kategorijo A1: tekočinsko hlajen enovaljnik z največ 11–15 KM (8,9–11 kW), 6-stopenjski menjalnik in 18″/17″ kolesi z ABS zavorami (260/240 mm) mu dajo samozavest na cesti in makadamu, nizko 780-mm sedlo ter približno 138 kg mase pa dostopnost tudi višjim začetnikom. Z 14-litrskim rezervoarjem, obrnjeno sprednjo vilico, zadnjim mono blažilnikom ter serijskim prtljažnim nosilcem je to majhen “ADV”, ki ne izgleda majhen in brez težav prevaža dnevno rutino ali vikend odmik po belih cestah.

Benelli BKX 125 (2025)

Foto: Jan Macarol

Benelli BKX 125 (2025) je “mala avantura” za izpit A1: tekočinsko hlajen 125 cm³ enovaljnik z največ 11 kW (15 KM) in 12 Nm, 6-stopenjski menjalnik, naprej 19-palčno in zadaj 17-palčno kolo z žičnatimi platišči, ABS ter 41-mm obrnjena vilica. Z 12-litrskim rezervoarjem, maso okrog 148 kg in nastavljivo višino sedeža (830/855/880 mm) deluje presenetljivo “odraslo” – dovolj udobno za vsakdan in dovolj robustno za makadam ob koncu tedna.

Zaključek: EICMA 2025 kot moto-vesolje

Če bi moral EICMO opisati z eno besedo, bi bila to energija. To ni sejem v vitrini, ampak živa mešanica hrupa, vonjev, idej in ljudi. V enem dnevu vidiš prihodnost elektrike, srečaš legendo MotoGP, poješ panino s prosciuttom, se nasmehneš hostesam in začutiš, da je motociklizem še vedno čustvo.

EICMA 2025 ni le tehnična razstava. Je lifestyle dogodek, ki kaže, kako bi morali izgledati tudi avtomobilski saloni – z dušo, pristnostjo in konkretnim kontaktom med strojem in človekom.
Ko boš naslednjič razmišljal, zakaj se moto svet ne preda, se spomni tega sejma. Tam še vedno bije srce bencina – pa naj ima baterijo ali ne.

Dodatne Informacije

eicma.it

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.