Pozabite na jutranjo kavo - Ford F-150 Lightning Switchgear vas bo prebudil hitreje! Ta električni lepotec izgleda kot Raptor na steroidih, v resnici pa je... no, nekaj čisto svojega. Električni koncept, ki ni za prodajo (še), a vsekakor za občudovanje.
Če bi imel Raptor električnega bratranca, bi bil to definitivno Ford F-150 Lightning Switchgear. Na prvi pogled deluje kot pretepaški bratranec slavnega Raptoja, s svojimi ogromnimi 37-palčnimi (približno 94 cm) blatniki in agresivnim videzom. Ampak ne nasedajte – to ni vaš običajni Raptor, to je Lightning v vsej svoji električni slavi.
Ford nas je navdušil s tem konceptom, ki je, roko na srce, kot nekakšen superjunak iz stripov. Dizajniran je za terensko divjanje, a tudi za elegantno drsenje po mestnih ulicah. V Fordu pravijo, da je Switchgear rezultat let izkušenj z modelom Raptor. No, seveda, če bi Raptor jedel samo baterije za zajtrk.
Da bi to čudo postalo resničnost, se je Ford združil z RTR Vehicles in Vaughnom Gittinom Jr. Rezultat? Pickup, ki je nekakšna mešanica Mad Maxa in Tesle. Ima Fox 3.0 notranje blažilnike, prilagojeno dvojno vzmetenje spredaj in večpovezno neodvisno vzmetenje zadaj. Ta zver ima širšo stezo – 80 palcev (približno 203 cm) tako spredaj kot zadaj. In za dober ukrep so dodali še po meri izdelane karbonske plošče.
V terenski različici Ford F-150 Lightning Switchgear doseže neverjetnih 13,5 palcev (približno 34,3 cm) oddaljenosti od tal spredaj in 11 palcev (približno 27,9 cm) zadaj. Za zaščito podvozja je dodana jeklena zaščitna plošča in po meri izdelane zaščitne letve. Seveda, da bi bil koncept popoln, so dodani še posebni sprednji in zadnji odbijači. Vse te nadgradnje dodajo približno 68 kg teže standardnemu Lightning XLT. No, tudi brez vseh dodatkov govorimo o tovornjaku, ki tehta skoraj 3.175 kg – kot mini slon!
Zanimivo postane, ko se Switchgear preobleče v svojo cestno različico. Namesto terenskih gum dobi 20-palčna (približno 50,8 cm) kolesa z uličnimi gumami, namesto zaščitnih plošč in visokih odbijačev pa dobi karbonsko kompozitni sprednji odbijač in tonneau pokrov. Vzmetenje je prilagojeno za nižjo višino vožnje – 7,0 palcev (približno 17,8 cm) spredaj in 5,0 palcev (približno 12,7 cm) zadaj.
Ko se lotimo pogonskega sklopa, ostaja stari dobri 100-odstotno serijski. Govorimo o dvo-motorni postavitvi z 131,0-kilovaturno baterijo, ki zagotavlja 580 konjskih moči (približno 429,6 kW) in 1.050 Nm navora. Kar z drugimi besedami pomeni, da se ta zverina požene kot Usain Bolt, ko zasliši štartni strel.
Čeprav Ford (še) ne namerava izdelovati Ford F-150 Lightning Switchgear za javnost, izvršni direktor Forda Jim Farley poudarja, da so takšna demonstracijska vozila ključnega pomena za javno percepcijo znamke. V slogu Kena Blocka pravi, da so ta vozila potrebna “za ustvarjanje digitalne vsebine in preprosto za zabavo.”
Switchgear je bil predstavljen samo v svoji terenski različici na veliki predstavitvi Ford Performance 2024 v Charlottu v Severni Karolini. Za zdaj se zdi, da se Ford bolj kot na cestno udobje osredotoča na terenske pustolovščine. Kot pravi Farley: “Želimo si lastiti terensko vožnjo.”