Tehnološko znanje, torej znanje iz računalništva in informatike za podjetnika še nikoli ni bilo bolj pomembno kot danes. Danes namreč za sodobno start-up podjetništvo še zdaleč niso dovolj poslovna in poslovodna znanja, ki omogočajo obvladovanje strategij, poslovnega okolja. Podjetnik mora biti inovativen in kreativen, imeti v malem mezincu ravnanje z zaposlenimi, braniti pa se ne sme niti znanja iz podjetniških financ. Temu je zdaj treba dodati tudi ustrezno tehnično znanje kot je znanje iz programskega jezika, obvladanje optimizacije spletne strani in spletnega programiranja, znanje izdelave skeleta spletišča (wireframe),… Katera ostala nujna znanj za sodobno start-up podjetništvo se še pomembna, pa zveste v nadaljevanju.
Vsakdo, ki se podaja v podjetniške vode se mora zavedati, da je znanje kakovost, ki nima končne vrednosti in ni nikoli absolutno, zato ga bo moral vseskozi nadgrajevati. Sploh, ker se pod pojmom podjetniško znanje skriva precej več kot se je še 10 let nazaj. V današnjih časi, ko je velik del našega življenja vezan na tehnologijo in splet, je zato pomembno, da sodoben podjetnik poseduje tudi številna tehnološka znanja in ima širši domet kot podjetnik iz ekonomskega učbenika. Minili so namreč časi, ko so se za grafično oblikovanje in programiranje najemali zunanji sodelavci (”outsourcing”). To si v današnjih časih lahko privoščijo le ”veliki”, le redko pa zagonska podjetja.
Zato mora biti podjetnik ”deklica za vse”, nekdo vsaj z osnovnim znanjem programiranja, oblikovanja in ki obvlada spletno komuniciranje. Ni vam treba biti tehnični tip po naravi, da ste uspešen podjetnik, a obstajajo številne forme tehnologije, ki jih preprosto morate obvladati. Preverite katerih je 7 nujnih znanj za sodobno start-up podjetništvo, ki bi jih kot podjetnik v zagonskem podjetništvu morali imeti.
LEE MAS: Con infografías para el éxito
Medios de comunicación social
Družbeni mediji so socialnotehnološki fenomen in niso namenjeni zgolj osebni uporabi, saj so tudi neverjetno učinkovita komunikacijska in marketinška platforma za podjetja in ali vas kot podjetnike. Za to lahko najamete profesionalce, a dober podjetnik to obvlada sam. Pri tem je treba vedeti, da se ne vrti vse samo okoli Facebooka in Twitterja. Vedeti morate tudi kako nase opozoriti na novih omrežjih in upati, da bo vsak dodal svoj kamenček v mozaik. Strategija komuniciranja na družbenih omrežjih oziroma marketing spletnih omrežij je zato eno ključnih znanj s katerim spreminjamo zaznavanje in gradimo na ugledu blagovne znamke, vzpostavimo in/ali izboljšamo komunikacijo s (potencialnimi) kupci ter povečamo obisk spletne strani.
Računalništvo v oblaku
Lokalni pomnilniki so vse bolj iz mode saj se večina podatkov seli v oblak torej v spletne shrambe (tak način shranjevanja omogoča, da so vaše datoteke dostopne vedno in povsod ter iz katerekoli naprave). Ta prodira v naše delo velikokrat tudi precej neopazno. Med drugim so številne storitve, ki jih uporabljam primer storitve v oblaku, pa se tega niti ne zavedamo. Gre za koncept, katerega osnovni namen je znižati stroške podjetja in organizacije, zato je tovrstno znanje nujno. Obvladanje storitev kot sta Google Drive in Dropbox, ki omogočata prenosljivost podatkov, je izredno koristno, če delate na aplikaciji, na programski opremi ali podobni platformi.
Optimizacija spletnih strani (SEO)
Namen optimizacije spletne strani je povečanje obiska in višja pozicija med najdenimi rezultati v iskalnikih (Google, Yahoo, ipd.) zato je znanje tehnik, ki spletnim iskalnikom poenostavlja prepoznavanje, razvrščanje in lociranje nujna sodobna veščina. Te so namreč kot kresnične, ki nas naredijo vidne v temi. Le da na iskalnikih ni teme pač pa gneča s podobnimi vsebinami, zaradi česar vas ta težko najde. Z njim izboljšamo vidljivost svoje spletne strani in to na ”naraven” način (z upoštevanjem algoritmov, saj ima vsak iskalnik svoja pravila razvrščanja zadetkov, to je povezav, ki se izpišejo, ko vtipkamo iskani pojem). Čeprav nima več teže, kot jo je imel nekoč, pa je SEO še vedno pomemben igralec kot gre za vidnost na spletu, zato je pomemben predvsem za manjša in srednje velika podjetja.
Mrežna struktura spletne strani oz. wireframe
Gre bolj za tehnično kot pa tehnološko znanje, a je ravno tako pomembno. Ko načrtujemo spletno stran je pametno izdelati mrežno strukturo oziroma t.i. wireframe, da bo podjetje, ki nam bo spletno stran izdelalo, lahko lažje ocenilo njen obseg (postavitev navigacije, besedila, grafike, povezav,…), koliko programiranje bo potrebnega, predvsem pa koliko časa jim bo to vzelo. Gre namreč shematski prikaz, za skelet spletišča, plastičen prikaz kje na spletni strani naj bi kaj bilo. Pojdite na Digital Telepathy y Wireframe Showcase in vpišite novo kompetenco na vaš konto.
Znanje iz programskega jezika
Kar je kitajski jezik med jeziki, ki jih govorimo, je med programskimi jeziki HTML (označevalni jezik za izdelavo spletnih strani). Vsaj osnovno znanje (recimo temu pasivno) in znanje iz CCS (Cascading Style Sheet) jezika- nekakšna nadgradnja HTML-ja s katerim določamo slog HTML elementov- je pomembo, saj boste z njim bolje razumeli spletne strani in splet kot tak. Težko je (na)povedati, kdaj vam bo tovrstno znanje prišlo prav, a vsekakor bo nastopil čas, ko boste hvaležni, da ju ”govorite”.
Spletno vodenje financ
Na dolgi rok bodo verjetno vaše finance vodili za to usposobljeni ljudje, do tedaj pa bi bilo koristno, če bi proces vodenja financ in računovodstvo obvladali sami. To se sicer sliši kot velik zalogaj, a ker se je tudi finančništvo v veliki meri preselilo na splet, je spletno vodenje financ področje na katerega se morate osredotočiti, saj bo računalnik opravil večino težkega dela za vas. Obstajajo številni brezplačni programi za vodenje in pregled nad financami ter načrtovanje in izdelavo finančnih načrtov. Izberite si enega in ga osvojite.
Grafično oblikovanje
Na neki točki boste morali oblikovati ali urejati vsaj slike na vaši spletni strani. Lahko pa boste morali pomagati tudi pri izdelavi oglasom, letakov in drugega promocijskega materiala za vašo znamko. Ko bo nastopil tak trenutek- in ta sigurno bo- boste želeli imeti vsaj osnovno znanje iz grafičnega oblikovanja in znanje iz urejanja fotografij, da se vam ne bo treba za vsako malenkost zanašali na znanje in pomoč nekoga drugega. Vsaj začetniško poznavanje grafičnega programa kot je Photoshop vam bo prišlo izredno prav, poleg tega pa boste še bolj dragocen kapital podjetja.