fbpx

Rally Dakar 2020: Todo lo que necesitas saber sobre la carrera de resistencia Dakar

La competencia de resistencia Paris to Dakar Rally 2020, o Dakar para abreviar, es considerada uno de los deportes de motor todoterreno más exigentes del mundo. La ahora legendaria competencia se lleva a cabo durante 13 días, durante los cuales los competidores recorren hasta 14.400 kilómetros de largo.

Dakar en realidad es vztrajnostno competencia v vožnji z različnimi prevoznimi sredstvi po neizprosnem el campo, v razdalji, ki je velikokrat daljša od tiste, ki jo lahko izmerimo na poti med Los Angelesom in New Yorkom ter nazaj. Vse to v popolni zaščitni equipo y žgoči fiebre. Vse skupaj poteka 12 dni, poleg teh pa je na voljo še 1 dan por descanso.

V vseh teh letih je izmed vseh motornih koles, terenskih športnih avtomobilov, štirikolesnikov in drugih udeležencev tekmovanja približno 50 odstotkov “omagalo” pred ciljem. V najhujših letih je odstotek tistih, ki so prišli do cilja, padel na vsega 20 por ciento. Najpogostejši vzroki za odstop so lesiones, mehanične okvare, skoraj vsako leto pa so tudi smrtne žrtve. Teh je bilo do zdaj že več kot 70.

Nastanek Dakarja

Za nastanek Dakarja bi lahko okrivili srečen, ali pa tudi nesrečen splet okoliščin. Leta 1977 se je francoski dirkač Thierry Sabine udeležil tekmovanja Abidžan–Nica in se medtem perdió v puščavi Ténére v južni centralni Sahari. Medtem ko je želel najti pravo pot, je pomislil, da sta okolje in neizprosni teren kot nalašč za naporno vztrajnostno tekmovanje. Po vrnitvi v civilizacijo mu misel na puščavo ni dala miru in tako je z nekaj truda 26. decembra 1978 182 tekmovalcev že čakalo na startu prvega tekmovanja ParizDakar. To je bilo dolgo 9.920 kilometrov, ciljno črto pa je prečkalo le 74 tekmovalcev.

Z leti je Dakar rasel po tamaños y prepoznavnosti, s tem pa privabljal najboljše dirkače in sponzorje z globokimi žepi. Leta 1986 je bilo tako imenovano ‘črno leto’, ko so se v nesreči helikopterja smrtno ponesrečili Thierry Sabine, ob njem pa še novinar, francoski pevec, radijski operater in pilot. Ustanovitelj se je žalostno poslovil, njegova zapuščina pa je živa še danes.

Zgodovina tras Dakarja

Večino let se je tekmovanje odvijalo v Europa y Afriki, na relaciji med París y Dakar. Da bi zmanjšali število tekmovalcev, so leta 1992 uvedli sledenje z GPS za motorna kolesa in avtomobile. Tistega leta se je cilj prestavil v južnoafriški ciudad del cabo. Años 1995 se dirka prvič v zgodovini ni začela v Franciji, čast je pripadla španskemu mestu Granada. Años 2000 se je tekmovanje končalo pri piramidah v Gizi. Años 2007 se je Dakar začel v Lisboa, leta 2008 pa je bil odpovedan zaradi groženj islamske teroristične organizacije Al Kaida. Posledica je bila, da so od leta 2009 tekmovanja potekala v Južni America, po državah, kot so Chile, bolivia y Argentina.

Dnevna rutina Dakarja

Na tekmovanja se vozi po uno etapa en día, posamezne etape pa so v povprečju dolge med 800 y 880 kilometri. Cilj vsake etape je v tako imenovanem bivaku, velikem ‘oporišču’, v katerem imajo tekmovalci prostore za počitek, tovarniške ekipe pa čas za popravilo prevoznih sredstev. Zaradi ogromnih razdalj, ki jih morajo tekmovalci prevoziti v enem dnevu, je prilagojen tudi sistem točkovanja. Čas še vedno igra največjo role, poleg tega pa so pomembna točno določena mesta na trasi, mimo katerih se mora tekmovalec peljati. Če se echa de menos določeno mesto, se bo to poznalo v časovnem pribitku.

Dovoljena vozila

Na izjemno zahtevno progo se lahko v tekmovanju Dakar podajo različni tipi prevoznih sredstev. Tekmuje se s hitrimi los de campo coches, štirikolesniki, avtomobili, razdeljenimi v kategorije puščavskih bagijev in SUV-jev. Pri tem ne smemo pozabiti na motorna bicicletas y campo tovornjake, ki tehtajo več kot 3.500 kilogramos. Tekmovanje s tovornjaki se sicer malenkost razlikuje, imajo pa tudi svojo, spremenjeno traso. Vsako prevozno sredstvo mora slediti pravilom razreda, v katero je uvrščeno, v posameznem razredu pa je treba upoštevati prostornino motorja, omejitve teže in še kopico drugih pravil.

Zakaj je tekmovanje Dakar tako ekstremno?

Dakar je postal najzahtevnejša dirka v zgodovini iz več razlogov. Ne samo da morajo tekmovalci vsak dan premagati ogromne razdalje, pri tem morajo prepotovati tudi zahteven teren, na katerem se srečujejo s peščenimi sipinami, lodo, arroyos, peskom, zbito zemljo, rocas, globelmi y prepadi. Pri tem so tekmovalci izjemno hitri, zaradi česar spremlja tekmovanje un montón poškodb. Nesreče so pravzaprav “rutina” tekmovanja tako za posameznike kot za tovarniško podprta moštva. Dakar postavi na preizkus vzmetenje, šasijo, motor, tesnila, ležaje y celo vijake y nueces. Zahtevni teren prispeva k marsikateri okvari, kar za posameznike, ki jih ne sponzorira tovarniško moštvo, pomeni ure in ure popravil namesto težko zasluženega descanso in spanca.

Priprave na Dakar

Priprave zahtevajo veliko več, kot bi si sprva mislili. Tekmovalci se pripravljajo več let, saj morajo dobro ‘natrenirati’ svoje telo, pridobiti ogromno condición y se psicológicamente pripraviti na izjemno napornih 13 dni tekmovanja. Nedavni zmagovalec Dakarja je izjavil, da se je pripravljal s petimi urami vožnje z motornim kolesom por día. Prav tako zahtevna kot fizična in psihična priprava je zahtevna tudi zapletena logistika. Na start je treba prepeljati prevozno sredstvo, s katerim tekmujejo, skupaj z vsem potrebnim orodjem rezervnimi deli, in še najpomembnejše, el equipo, ki ji morajo prav tako priskrbeti zmogljiva terenska vozila.

Motivacija in rekordi

Kaj žene tekmovalce na tako zahtevno dirko, je težko opredeliti. Denarna nagrada ni izjemna, poleg tega pa večina tekmovalcev niti ne pride do cilja tekmovanja. Od več kot 300 tekmovalcev je vsaj 75 por ciento posameznikov takih, ki nimajo podpore večjih proizvajalcev motornih vozil. Večina je na tekmovanju zaradi deseos, da bi preizkusili mía fronteras in ker pač preprosto uživajo v tem ekstremnem motošportu.

V več kot 40-letni zgodovini Dakarja se je nabralo kar nekaj rekordov. Leta 1991 je francoski tekmovalec Stéphane Peterhansel con Yamaho osvojil svoj prvi Dakar. Zmago je osvojil tudi v letih 1992, 1993, 1995, 1997 y 1998. A kot da to še ni dovolj, je leta 2004 osvojil Dakar še za volanom avtomobila in tako postal prvi na svetu, ki mu je uspelo osvojiti Dakar tako z motornim en bicicleta Al igual que con en coche. Tudi z avtomobilom je seveda zmagal še nekaj nadaljnjih puščavskih preizkušenj. Do danes je Stéphane Peterhansel človek z največ zmagami na tekmovanju Dakar.

Del año 2001 KTM dominira v svetu motornih koles. Bili so zmagovalci Dakarja med letoma 2001 y 2019. V kategoriji tovornjakov je najboljši na svetu ruski tekmovalec Vladimir Chagin, ki je nanizal kar 7 zmag. V kategoriji štirikolesnikov je najboljši Marcos Patronelli con 3 zmagami. V istem razredu se lahko yamaha pohvali z največ naslovi, saj je dominirala vse od leta 2009 por año 2019.

Vpliv na produkcijska vozila

Dakar že desetletja ponuja idealen poligon za testiranje nove tehnologije. To je značilno predvsem za motorna kolesa, ki so pripeljala do tega, da imamo danes na voljo več motornih koles, namenjenih zahtevnim terenom in odkrivanju neznanega. Za primer lahko vzamemo motorno kolo BMW G/S, ki je bilo v začetku razvito prav para las necesidades Dakarja. Omenjeno smo lahko videli tudi na lanskem sejmu motornih koles EICMA, kjer so med drugim honda, husqvarna y Ducati predstavili koncepte z mislijo na demandante terreno y aventuras.

Dakar 2020

Domingo, 5. januarja, se je začel Dakar 2020. Gre za že 42. tekmovanje po vrsti, ki je tokrat prvič potekalo po zahtevnem terenu Saudove Arabije. Tekmovanje se je začelo v mestu Džida, končalo pa se je po težkih, dolgih in napornih 7.456 kilometrih, v mestu Al Qiddiya. Medicina automovilistas el veterano español ganó esta vez carlos Sainz, por lo que ya es El tercero victoria en el Dakar. ganador de la categoría motor ruedas él es americano esta vez Ricky Brabec. El representante esloveno entre los motociclistas fue este año Simon Maričič, que ocupó 50. lugar en competencia absoluta. El esloveno más exitoso representante na tekmovanju Dakar je zagotovo Calma Residente, a la que asistieron 18 veces. Su mejor clasificación fue 13 lugar en absoluto clasificación.

Más información

Más información:
dakar.com

contigo desde 2004

Del año 2004 investigamos tendencias urbanas e informamos a nuestra comunidad de seguidores diariamente sobre lo último en estilo de vida, viajes, estilo y productos que inspiran con pasión. A partir de 2023, ofrecemos contenido en los principales idiomas del mundo.