Kako se odločiš pripeljati določeno znamko oblačil v Slovenijo? Ker smo danes na splošno bolj razgledani, kar zadeva posamezne znamke, in ...
Kako se odločiš pripeljati določeno znamko oblačil v Slovenijo?
Porque smo danes na splošno bolj razgledani, kar zadeva posamezne znamke, in “izbrskamo” kose oblačil, čeprav se nikoli ne pojavijo na policah v Sloveniji, je drugače kot pred nekaj leti. Trenutno so glavne informativne točke sejmi, med katerimi je najboljši Bread & Butter, ki se je iz Barcelone ponovno vrnil v Berlin. Ta sejem mi je eden največjih užitkov že zaradi obiskovalcev. Tam je vsak drugače oblečen. Ni pomembno, koliko si star, ali si suh ali malo močnejši – vsak posameznik ima svoj stil in jaz si tam napasem oči. Tam se praviloma pojavijo vsi brendi in moje delo je, da med njimi izberem tistega, za katerega mislim, da ga tu potrebujemo.
Je za napoved, katera znamka se bo uveljavila v Sloveniji, treba poznati trende v tujini?
Za Slovenijo velja pravilo, da se tu ne obnese isti izbor kot drugje. Lahko rečem, da imajo pri nas prednost znamke, ki nekoliko odstopajo iz množice znamk, ki so si zelo podobne. Primer takšne je Desigual, ki izstopa po barvitosti, potisku, … Ko se odločam za posamezne znamke, ne smem popolnoma izhajati iz osebnega okusa, ampak iz občutka, ki ga dobim, ko se sprehodim po ulici. Pri Desigualu sem gledala predvsem to, kaj manjka na ulici, katera znamka ima ravno pravšnjo mero domišljije, da popestri stil in pri tem kombiniranje. Izkazala se je za uspešno mogoče tudi zaradi tega, ker nam prihrani lastno ustvarjalnost glede stila in namesto nas uporablja domišljijo, kar ni ravno kompliment. Ko sem za Halo 12 prvič naročila nekaj kosov, so me vsi spraševali, kaj je to. Na začetku so to kupovali tisti, ki so si želeli biti drugačni, danes je znamka že zelo prisotna na ulicah, kar lahko pomeni, da se je bomo nasitili. To je zgodba skoraj vsake znamke v tako majhni državi: ima vzpone in padce.
Ali je kakšna povezava med visoko modo in modnimi znamkami?
Vedno je neka povezava, saj posamezne znamke, ki ne spadajo v visoko modo, poskušajo vsaj z določenimi kosi slediti trendom, ki se pojavijo na modnih pistah. Ne gre za golo kopiranje, ampak bolj za ustvarjalno predelavo in sledenje visoki modi. Vsaka modna veja ima svoja pravila: če je letos ponovno “in” trench plašč, ga nisem zasledila skoraj nikjer v Sloveniji.
Prihajajo kolekcije k nam res z zamikom?
Kar mi vidimo na policah, je odvisno od ljudi, ki naročajo kolekcije pri proizvajalcih. Ker so kolekcije vedno zelo obširne, je nemogoče za majhen trg naročiti vse kose oblačil. Vsak naročnik ve, kaj se bo po njegovem obneslo in se odloči za to. Ker obstajajo različni tipi kupcev, se izbor prilagaja. Tip moških oblačil, ki jih nosijo na primer Italijani, se ne bi nikoli obnesel na našem trgu. Rahlo stereotipno, a ne brez podlage, si lahko predstavljamo Italijana v relativno ozkem jeansu, jakni in supergah. Kroj kavbojk, ki se tam zelo uspešno prodaja, se pri nas ne bi z enakim rezultatom, tako da kolekcije praviloma ne prihajajo v Slovenijo z zamikom, le izbor oblačil je prilagojen. Po mojih izkušnjah smo zelo specifični kupci, smo majhni in ni nas mogoče primerjati z ostalimi evropskimi trgi.
Tvoje delo zajema izbor znamk in kosov oblačil v trgovini Zooo, katere koncept zaznamo že ob prvem vstopu v trgovino, in izbor v pritličju Hale 12, katere koncept je težje definirati, saj se tam najde marsikaj, od Jacka Jonesa do Just Cavalija; moraš biti pri svojem delu razcepljena osebnost?
Koncept Hale 12 je, da izbor znamk privabi vsakogar, da z veseljem pogleda, kaj je na policah. Zooo je tudi namenjena vsakomur, a je tu fashion bolj v ospredju. Poglavitni koncept Zoooja je predvsem v tem, da v centru mesta obstaja sveža trgovina, v kateri se lahko dobro počutimo.
Kakšen je občutek, ko veš, kako se bomo oblačili v naslednjih mesecih?
Definitivno je nekaj strahu pri vsem skupaj, saj nikoli ne morem izbirati le po sebi, lahko le do določene meje, tako da nikoli ne vem zagotovo, kaj se bo obneslo. Gre za mešanico navdušenja, strahu in pričakovanja. Ker za jesen pripravljam skupaj z ekipo podjetja Eurosport Trade dve novi znamki, Custo Barcelona in Scotch & Soda, mi je ta občutek še posebej znan.
Kaj nosiš sama?
Sama se ne morem opredeliti za eno znamko, ki bi jo največ nosila. Tako kot vsi, kupujem tudi jaz z očmi in ne s seznamom favoriziranih znamk. Če vsaj nekoliko spoznaš, kaj ti je všeč, kupuješ z intuicijo. Nosim tako znamke, ki jih najdem v Hali 12 in Zooo, kakor tudi druge, a pri vsaki znamki izberem le posamezne kose. Mojega stila nikoli ne sestavlja ena znamka.
Kam največ potuješ?
V zadnjem času sem bila največkrat v Barceloni, saj je tam potekal Bread & Butter, poleg tega je tam sedež Desiguala, tudi Custo Barcelona je v tem mestu. Odkar se je Bread & Butter preselil v Berlin, sem večkrat tudi bolj severno. Morda bo lokacija sejma, kjer se pojavijo vsi brendi, spremenila tudi street fashion po evropskih mestih, saj na to lahko vpliva tudi vzdušje sejma.