Ko rally estetika in električna tehnologija srečata mestne ulice – je A290 pravi električni dirkalnik za vsak dan?
Alpine A290 je svež, edinstven model med električnimi avtomobili, ki s svojo rally estetiko in dinamično vožnjo vabi ljubitelje športa in tehnologije. Vendar pa visoka cena in nekaj pomanjkljivosti pri opremi lahko pustijo mešane občutke pri kupcih, ki pričakujejo popolno kombinacijo estetike in uporabnosti.
Tehnične značilnosti in zmogljivost
A290 je na voljo v dveh motornih različicah: osnovni model ponuja 177 konjskih moči (130 kW), medtem ko zmogljivejša različica GTS dosega 218 konjskih moči (160 kW). Najvišja hitrost znaša do 170 km/h, kar ustreza tudi vožnji na avtocesti, čeprav je glavna namembnost vozila mestna uporaba. Pospešek od 0 do 100 km/h v 6,4 sekunde pri najmočnejši različici je navdušujoč, a ostaja v mejah tega, kar bi pričakovali v segmentu. Podobnega ima tudi ID.3 ali Cupra Born – oba precej večja in seveda cenejša. Zato je ta številka “morebiti” le zelo običanja in nič kaj športna.
Baterija, polnjenje in pomanjkljivosti
Alpine A290 je opremljen z 52 kWh baterijo, ki zagotavlja doseg okoli 400–450 km, kar zadostuje za vsakodnevne mestne vožnje. Polnjenje je omogočeno z močjo do 100 kW, kar omogoča polnjenje od 10 % do 80 % v približno 30 minutah. Za mestno vozilo je to solidno, vendar se nekateri kritiki sprašujejo, zakaj ni na voljo polnjenje z močjo 22 kW na mestnih polnilnicah, kar bi bila lahko velika konkurenčna prednost, saj bi se mestni avtomobil v mestu napolnil v drobih dveh urah.
Še ena pogosta kritika je odsotnost prednjega prtljažnega prostora, t.i. “frunka,” ki bi bil pri tem majhnem vozilu priročna rešitev. Namesto tega je prostor za shranjevanje omejen na zadnji prtljažnik s 300 litri prostornine, kar je v mestnem razredu sicer sprejemljivo, a pri dolgotrajnejših vožnjah ali potovanjih lahko predstavlja omejitev. Še posebaj, če nista le par in mislita imeti na zadnjih sedežih “dojenčka”. Za prav take primere je ta avtomobil premajhen.
Rally estetika in notranji dizajn
A290 izstopa z vizualno privlačno rally obliko – širok kolotek, žarometi v obliki črke X (oziorma grafiko) in izstopajoče linije dajejo vozilu unikatno identiteto. Na voljo je sedem barvnih kombinacij, med njimi tudi dvobarvna različica s kontrastno streho, kar omogoča prilagoditev osebnemu okusu. Sprednja maska z graviranim logotipom Alpine poudarja njegovo premijsko naravo.
V notranjosti Alpine A290 prevladujejo športni elementi z detajli iz umetnega usnja in personalizirano osvetlitvijo. Sedeži so udobni, z dovolj stranskega oprijema za športno vožnjo, vendar mnoge moti prisotnost večje količine trde plastike na vratih in armaturni plošči. Pri premijskem avtomobilu s takšno ceno bi si nekateri želeli več luksuznih materialov za boljše udobje in vizualni vtis.
Vozne lastnosti – ali lahko rally navdih resnično pride do izraza?
Alpine A290, s sprednjim pogonom, nudi odlično vodljivost v mestnem okolju, kjer se spretno znajde med ovirami in ovinki. Avtomobil je zasnovan s poudarkom na stabilnosti in natančnem upravljanju, vendar ostaja brez opcije štirikolesnega pogona, kar bi mu lahko omogočilo še večjo športno uporabnost.
Poleg tega Alpine A290 vključuje posebni “overtake” gumb, ki vozniku omogoča 10-sekundno maksimalno moč motorja, kar prinaša dodatno športno noto za hitra prehitevanja. Vozilo ponuja tri stopnje rekuperacije energije, kar olajša upravljanje v prometu in omogoča skoraj »one-pedal« vožnjo.
Cena in kompromisi
Cena Alpine A290 se začne pri 38.700 €, medtem ko najvišja opremljenost modela GTS znaša okoli 44.100 €, kar je za mestno vozilo precejšen znesek. Zaradi omejenega prostora v prtljažniku in pomanjkanja napredne tehnologije, ki bi jo pričakovali pri premijskem vozilu, nekateri težko upravičijo to investicijo. Ozioroma verjamemo, da Apline 290 ne bo pogosto na naših cestah.
Zaključek – Alpine A290: Premijsko mestno vozilo za ljubitelje rally estetike?
Alpine A290 je nedvomno zanimiva izbira za vse, ki iščejo edinstven dizajn in užitek v vožnji, še posebej v mestnem okolju. Je športno zasnovano električno vozilo, ki prinaša veliko veselja na cesti. Vendar pa visoka cena, odsotnost 22 kW polnilne možnosti in prednjega prtljažnika ter nekoliko trša notranja plastika lahko marsikoga odvračajo. Oziorma je pogled na ceno avtomobila tiosti, ki vas bo prepričal, da za podoben – a večji avto z večjo baterijo pogledate k konkurenci.
Čeprav A290 ni popoln, bo ljubiteljem rally estetike in prefinjene vožnje ponujal nepozabno izkušnjo in razkošje, ki ga običajno najdemo pri športnih vozilih višjega cenovnega razreda.