Dragi moji, zgodilo se je nepredstavljivo: Euro NCAP, evropski tempelj avtomobilske varnosti, je objavil rezultate varnostnih testov za 16 novih avtomobilov. In verjemite mi, novica je šokantna – kitajski proizvajalci so se s petimi zvezdicami povzpeli med evropsko avtomobilsko elito, medtem ko nekatere evropske ikone zdaj sramotno capljajo zadaj. Evropska EURO NCAP sramota! Ja, Evropa, zbudimo se – Kitajci niso več zgolj poceni alternativa, ampak nam tudi po varnosti že dihajo za ovratnik.
Euro NCAP je nedavno testiral nove modele znamk Audi, Dacia, Ford, MG, Opel/Vauxhall, Peugeot, Renault, Tesla, Voyah in Volkswagen. Rezultati? Hm, recimo temu mešani občutki. Audi A5 PHEV, Audi Q5, Volkswagen Tayron, MG MGS5 EV, Tesla Model 3, Toyota C-HR PHEV ter kitajski novinec Voyah COURAGE – vsi ti so si brez težav prislužili pet zvezdic. Bravo za njih. A tu je že prvi alarm: MG in Voyah sta kitajski znamki. Kdo bi si mislil, kajne? Evropska EURO NCAP sramota – poglejmo!
Tesla model 3 – ponovno odličnjak, ki ne sklepa kompromisov pri varnosti – določeni evropejci jih!
Evropska EURO NCAP sramota – Renault in skupona Stelantis – čas je za streznitev
Renault 4 in Dacia Bigster – varnostni polom na “3” kolesih
Na drugi strani lestvice je stanje precej žalostno. Renault 4 E-Tech Electric, avtomobil, ki naj bi obudil francosko legendo, je osvojil le štiri zvezdice. Še huje, Renaultova “budget” sestrična, Dacia Bigster, je komaj spraskala tri zvezdice. Tri! Ali veste, kaj pomeni ocena s tremi zvezdicami? To je avtomobil, ki bi moral biti parkiran v salonu, ne na cestah. Čeprav poceni, ni dovolj poceni, da bi bilo vredno tvegati varnost družine.
Euro NCAP ocenjuje zaščito pri frontalnih, bočnih in zadnjih trkih, pa tudi zaščito pešcev in druge sisteme za preprečevanje nesreč. Pri tem novem sklopu testiranj so še posebej poudarili skrb zbujajoče rezultate testov kompatibilnosti vozil. Audi Q5, kljub petim zvezdicam, denimo ni ravno “nežen” pri čelnem trku z manjšim avtom. Vendar njegova splošna varnost še vedno prekaša Renaultov električni “hit” in Daciin terenski neuspeh.
Kitajci prevzemajo vodstvo tudi v varnosti
Bistvo težave? Kitajske znamke niso več zgolj “cenejše kopije” evropskih vozil. Kitajski proizvajalci, kot sta MG in Voyah, ne le dohitevajo evropske standarde, ampak jih celo presegajo. To je katastrofa za evropsko avtomobilsko industrijo, ki je dolgo veljala za zlati standard na področju varnosti. Kako smo se znašli tu? Morda zaradi prevelikega zaupanja v lastno superiornost ali zaradi zaspanosti pri inovacijah – verjetno oboje.
Kot je poudaril dr. Aled Williams iz Euro NCAP, je nujno, da proizvajalci avtomobilov izboljšajo kompatibilnost svojih vozil, saj večje in težje vozilo ne bi smelo pomeniti večje nevarnosti za druga vozila na cesti. Renault 4 in Dacia Bigster bi morala biti v tem kontekstu opozorilna primera – evropske znamke morajo začeti jemati varnost resneje.
Stellantis – povprečje, ki ni dovolj dobro
Tudi avtomobili skupine Stellantis niso ravno blesteli. Opel/Vauxhall Grandland, Peugeot 3008 in 5008 so se ustavili pri štirih zvezdicah. Resda ni katastrofa, a od velikanov, kot so ti, pričakujemo več. Še posebej, ko je jasno, da kitajski konkurenti že s prvim poskusom dosegajo najvišje ocene. Stellantis, čas je, da se nehaš zadovoljiti s povprečjem. gre za češnjo na torti: Evropska EURO NCAP sramota
Evropska EURO NCAP sramota: Čas za streznitev evropske avtomobilske industrije
Naj tole služi kot hladna prha evropskim avtomobilskim velikanom: čas je, da se nehajo zanašati zgolj na tradicijo in nostalgijo. Potrošniki želimo avtomobile, ki so ne samo privlačni in okolju prijazni, ampak predvsem varni. Ko bomo naslednjič izbirali med Renaultom in MG-jem, naj bo jasno: zgodovina znamke ne pomeni nič, če je varnost slabša od kitajske konkurence.
In dragi Renault ter Dacia – nehajte se slepiti. Tri zvezdice so katastrofa. Bodite boljši ali pa se pripravite, da vas bodo Kitajci kmalu poslali v avtomobilsko zgodovino. Čas je, da se Evropa ponovno zbudi in pokaže, kdo je pravi kralj avtomobilske varnosti. Za zdaj namreč krona visi v Pekingu.
Vir: euroncap.com