Ferrari 849 Testarossa oživlja legendarno ime z brutalno močjo, osupljivim pospeškom in ščepcem nostalgije. Je to nov kralj cest?
Testarossa. Ime, ki je v osemdesetih kraljevalo na posterjih in v sanjah avtomobilskih navdušencev. Leta 2025 se vrača kot Ferrari 849 Testarossa – hibridna zver, ki združuje nostalgičen šarm z močjo, ki bi še raketo sramovala. S 1036 konji in pospeškom, ki vas prilepi na sedež, je to avto, ki ne le obljublja, ampak tudi dostavi. Pripenjajte pasove, to bo divja vožnja!
Zgodovinski duh Testarosse
Od dirkališč do cestnih sanj
Ime Testarossa izvira iz petdesetih let, ko so Ferrarijevi dirkalniki Testa Rossa (rdeča glava) dominirali na dirkah. Leta 1984 je prva Testarossa postala ikona s svojimi stranskimi režami in nizko silhueto. Danes 849 Testarossa nadaljuje to dediščino, a z modernim pridihom. Čeprav ne posnema videza predhodnika, subtilni detajli, kot je črni trak med žarometi ali oster sprednji odbijač, spominjajo na osemdeseta, medtem ko dizajn kriči prihodnost.
Srce in duša: Motor in zmogljivosti
Hibridna moč, ki lomi fiziko
Pod pokrovom 849 Testarosse bije posodobljen Ferrarijev F154 V-8 z dvojnim turbopolnilnikom, ki sam po sebi proizvede 818 KM (602 kW) in 550 lb-ft (746 Nm) navora. A to je šele začetek. Trije elektromotorji – dva spredaj, eden zadaj – dodajo še 216 KM (159 kW), kar skupaj nanese 1036 KM (762 kW). Rezultat? Pospešek od 0–100 km/h (0–62 mph) v samo 2,3 sekunde in najvišja hitrost preko 330 km/h (205 mph).
Na Ferrarijevem testnem poligonu Fiorano je 849 Testarossa odpeljala krog v 1:17,5, kar je 1,5 sekunde hitreje od predhodnika SF90 Stradale (1:19,0). Če to ne dvigne vašega srčnega utripa, morda potrebujete novega zdravnika.
Električni doseg za tiho križarjenje
S 6,5 kWh baterijo lahko 849 Testarossa prevozi 25 km (16 milj) samo na elektriko pri hitrostih do 130 km/h (81 mph). To pomeni, da lahko tiho drsite skozi mesto, preden na odprti cesti sprožite peklenski V-8. Ferrari ni razkril podrobnosti o hitrosti polnjenja, a glede na SF90 pričakujemo, da bo baterija polna v manj kot uri na hitrem polnilniku.
Aerodinamika: Oblika, ki reže zrak
Spojlerji, ki delajo čudeže
Ferrari 849 Testarossa je aerodinamični mojster. Aktivni zadnji spojler se dvigne ali pospravi v manj kot sekundi, skupaj z dvema manjšima twin tail spojlerjema pa ustvari do 415 kg pritisne sile pri 250 km/h (155 mph) – 25 kg več kot SF90. Če izberete paket Assetto Fiorano, dobite še bolj agresivno aerodinamiko in 30 kg manj teže, kar skupno suho težo zniža na 1570 kg (3462 lb). To je avto, ki se drži ceste kot mačka na vroči pločevini.
Dizajn: Nostalgija v moderni preobleki
Kupe ali Spider? Oboje je sanjsko
Čeprav 849 Testarossa ne posnema ikoničnih stranskih rež originala, prinaša subtilne poklone. Črni trak med žarometi in oster sprednji odbijač spominjata na osemdeseta, a celoten dizajn je gladek in futurističen. Na voljo sta dve različici:
- Kupe: Čista linija, agresivna drža.
- Spider: Z zložljivo trdo streho, ki se pospravi v 14 sekundah pri hitrostih do 45 km/h (28 mph). Spider je zaradi mehanizma strehe približno 90 kg težji.
Notranjost, ki objame voznika
Notranjost je dirkaško usmerjena, z izklesanim kokpitom, ki postavlja voznika v središče. Ferrari se je vrnil k fizičnim gumbom na volanu – hvala bogu, konec muhastih zaslonov na dotik! Digitalni zaslon podpira Apple CarPlay, Android Auto in MyFerrari Connect, brezžično polnjenje telefona pa je standard. »To je kokpit, kjer se počutiš kot pilot lovca, ne pa taksist v priusu,« bi rekel kakšen kritik.
Primerjava: 849 Testarossa proti SF90 Stradale
Model | Moč | 0–100 km/h | Fiorano krog |
---|---|---|---|
Ferrari SF90 Stradale | 986 KM (725 kW) | 2,5 s | 1:19,0 |
Ferrari 849 Testarossa | 1036 KM (762 kW) | 2,3 s | 1:17,5 |
Zaključek: Legenda, ki diha ogenj
Ferrari 849 Testarossa ni le avtomobil – je izjava. Z 1036 KM, pospeškom, ki premika meje fizike, in dizajnom, ki združuje nostalgijo z visoko tehnologijo, ta hiperavtomobil dokazuje, da Ferrari še vedno obvlada igro. Električni doseg doda praktičnost, a prava čarovnija se zgodi, ko pritisnete plin in zaslišite rjovenje V-8. Cena? V Evropi 460.000 € (540.000 $) za kupe in 500.000 € (586.000 $) za Spider. Če imate toliko na računu, si ga rezervirajte še danes – to je naložba v čisti užitek.
»Testarossa ni le vozilo, je izkušnja. In ta izkušnja pravi: ‘Drži se, svet se bo vrtel hitreje!’«
Ferrari 849 Testarossa je dokaz, da legende nikoli ne umrejo – le dobijo električni zagon in še več strasti.