fbpx

Siivousaineet tyylillä

Miten Lunan tarina alkaa? Groga: Orkan ja Luksin yhteistyö on jatkunut usean vuoden ajan, kun Luks Studio loi Orkin kokonaiskuvan. Kuun syntymään asti tarinasta puuttuu vielä osa. Puolitoista vuotta sitten Orka otti haltuunsa Teol-yhtiön, joka oli epäkunnossa

Kako se začne Lunina zgodba?

Groga: Sodelovanje med Orko in Luksom je staro že nekaj let, ko je Luks Studio Orki izdelal celostno podobo. Do rojstva Lune pa manjka še del zgodbe. Pred letom in pol je Orka prevzela podjetje Teol, ki je bilo v izredno težkem položaju. Del te proizvodnje so bila tudi čistila. Odločali smo se med opustitvijo programa in resnim razvojem nove blagovne znamke. Ker neradi zapiramo podjetja, smo se odločili, da s tehnološkim znanjem, ki je bilo tam, z našim optimizmom in trgovskim znanjem ter Luksovo drznostjo ustvarimo nekaj dobrega. Lena: Pred letom in pol so prišli k nam s še kar dobrim praškom in takrat smo začeli ustvarjati Luno. V ideji smo že na začetku zasnovali podobo, ki bi bila drugačna; veliko smo delali na nivoju dišav, embalaži in tudi na tem, da je končni izdelek prijazen človeku in okolju.

Bi za začetek najprej razložili, od kod ime Luna, gre za kakšen poseben pomen?

Lena: Iskali smo ime, ki bo internacionalno, ki ga ne bo potrebno prevajati in za katerim stoji zgodba. Luna v latinščini pomeni čisto. Neko izročilo pravi, da če damo ob polni luni ven sušiti perilo, bo to snežno belo. Našli smo zgodbo, ki je dovolj simbolna, in besedo, ki je nam vsem lepa in simpatična.

Kakšno vlogo ima pri Luni Orka in kakšno Luks studio? Ali Luks studio skrbi strogo za vizualnost, Orka za vsebino, ali so ideje skupne?

Groga: Vseskozi smo se prepletali. Edino, za kar je v celoti zaslužna Orka, je kakovost proizvodov. Luks Studio je imel proste roke pri ustvarjanju vizualne podobe, predvsem zato, ker smo hoteli narediti nekaj novega in drugačnega. Mi smo proizvajalci in trgovci, gledamo ožje in zato bi lahko hitro zašli v smernice konkurence. Luks je tudi stalno sodeloval in potrjeval vonje. Lena: Celo naročali smo jih in sami izbirali kombinacije vonjev. Tako končni izdelek ni en navaden prašek, ampak sofisticirani in drzni vonji.

Na spletni strani ste zapisali, da je Luna družina izdelkov za dom. Kaj vse spada v to družino?

Groga: V prvi fazi so v družini pralni prašek, tekoči detergenti, tekoča mila za roke, detergenti za posodo, tablete za pomivalni stroj in linija mehčalcev. Torej vsa osnovna čistila. V drugi polovici letošnjega leta pa bomo ponudili nove izdelke.

V času, ko je trg prenasičen s čistilnimi sredstvi, vi ustvarite novo linijo. Kako ste sploh prišli na to idejo; je razlog mogoče osebno nezadovoljstvo z vsem obstoječim?

Groga: Pri vseh nas je bilo res prisotno tudi nezadovoljstvo s tem, kar ponuja trg. Preveč je okolju neprijaznih izdelkov. Predvsem pa želimo ponuditi izdelke, ki so jih razvili in proizvedli zaposleni v slovenskem podjetju. Lena: Jaz sem prej kupovala mila za roke v tujini, ker so mi bila samo tista dovolj dobra. Izziv smo videli tudi v tem, da naredimo lepe izdelke, katerih človeku ne bo nerodno postaviti na vidno mesto v kopalnici ali kuhinji. Jaz priznam, da sem vse življenje prelivala detergente v druge, lepše posode.

Kateri so tisti atributi, ki Lunine izdelke dvigajo iz množice povprečja?

Groga: Sestavine, torej kakovost proizvoda, videz in vonj. Lena: Se strinjam. Lepše dišijo, lepše izgledajo in popolnoma so kakovostni.

Imate mehčalec z vonjem melone in magnolije ter pralni prašek grenivke in pomaranče. Kako ste se odločali, kateri vonj bo imel neki pralni prašek?

Groga: Iskali smo vonje, ki so všeč nam, ki smo to ustvarjali. Lena: Hoteli smo biti tudi malo naprej, malo avantgardni. Tako smo npr. za milo za roke vzeli zeleni paradižnik in izkazalo se je, da je L’Occitane prav sedaj ponudil vonj zelenega paradižnika. To se nam zdi kompliment, da smo razmišljali vzporedno z največjimi. Ožji izbor vonjev pa smo delali na način, da smo vsi doma prali in delali poskuse. Imeli smo testne liste in smo delali kombinacije, kateri vonj najbolj sovpada s katerim praškom.

Eden od prepoznavnih znakov Lune je tudi nenavadna podoba. Kakšna zgodba se skriva za rožastimi in ostalimi vzorci na embalažah?

Lena: Uporabili smo trendovske vzorčke. Prihaja čas baroka in z rožastim, barvastim vzorcem pralnih izdelkov skušamo slediti modi. Zdelo se nam je, da našim kopalnicam takšni vzorčki ne bodo naredili nobene škode. Dizajn vzorcev za tiste izdelke, ki so v povezavi s pomivanjem posode, pa smo poiskali v klasičnih vzorcih na krožnikih. Hkrati smo delali na lepi embalaži, ki je ne bo več potrebno skrivati v omaricah. In moj osebni izziv je bil ta, da sama sebi Lunino embalažo naredim tako lepo, da je ne bom več prelivala.

To pomeni, da se bo embalaža s trendi spreminjala?

Lena: Seveda bomo sledili trendom. Npr. nek mehčalec se običajno kupuje tako, da nam najprej pade v oči in nato ga povohamo. Torej vizualnost tudi prodaja izdelek in zato bo naša embalaža vedno drugačna in zanimiva. Priprav – ljamo tudi omejeno serijo proizvodov, ki jo bomo naredili skupaj s slikarko Zoro Stančič. Ta izdelek vidim tudi kot lep spominek iz Slovenije. Tako kot je priljubljena Piranska sol, bo nekdo domov kot spominek iz Slovenije lahko odnesel milo za roke Zore Stančič.

Kakšno osebo ste si zamislili kot tipičnega uporabnika vaših čistil?

Groga: Ciljamo na najširšo populacijo in si nismo zamislili nekega specifičnega Luninega uporabnika. Računamo na to, da bo tudi del moških zgrabil za delo (smeh). Lena: Računamo tudi na vse antiglobaliste, ki s(m)o siti multinacionalk, ki pošiljajo v Slovenijo tretjo kakovost praškov in bolj kot perilo perejo možgane.

Katero Lunino čistilo in vonj sta vam najljubša?

Lena: Najljubše mi je milo za roke zeleni paradižnik in janež. Groga: Meni je najljubši prašek za belo perilo, ki nosi vonj rožmarina in travniških cvetov.

Lisää tietoa

Lena Balant in Groga Čenčič

"Neko izročilo pravi, da če damo ob polni luni ven sušiti perilo, bo to snežno belo."

Seuraava
Kampaaja II.

Kanssasi vuodesta 2004

Vuodesta alkaen 2004 tutkimme kaupunkitrendejä ja tiedotamme seuraajayhteisöllemme päivittäin viimeisimmistä elämäntavoista, matkustamisesta, tyylistä ja tuotteista, jotka inspiroivat intohimoa. Vuodesta 2023 alkaen tarjoamme sisältöä suurimmilla maailmanlaajuisilla kielillä.