fbpx

Fiat Grande Panda 4×4: vrača se tja, kjer se cesta konča

Fiat Grande Panda 4x4
Foto: Stellantis

Če ste kdaj sedeli v originalni Pandi 4x4 in razmišljali, da bi vas z malo truda lahko odpeljala tudi na Mars, potem imamo dobre novice. Fiat je ponovno obudil legendo – tokrat z več tehnologije, več robustnosti in precej manj verjetnosti, da boste obtičali v blatu.

Nekje med razpokano mestno asfaltno cesto in zaraščenim kolovozom obstaja prostor, kjer se avtomobili redko počutijo doma. Fiat pravi, da ima rešitev – nova Fiat Grande Panda 4×4. Ne kriči po pozornosti, ne tekmuje z SUV-i velikosti majhne vasi, ampak v ospredje postavlja tisto staro, dobro idejo: da bi vas avto preprosto pripeljal tja, kamor želite. Tudi če cesta reče »ne«.

Vrnitev ikone v sodobni preobleki

Fiat se je odločil obuditi legendo. Predstavil je koncept Grande Panda 4×4 – poklon originalni terenski Pandi iz 80. let. Novi model združuje duh preteklosti s precej več USB priključki. Trajnost, tehnologija in praktičnost so v ospredju. Čeprav gre le za koncept, je med vrsticami jasno: Fiat cilja na globalni hit, ki ne bo zgolj retro spomin, ampak resen avtomobil.

Foto: Stellantis

Robustna eleganca, ki zna pokazati zobe

Fiat Grande Panda 4×4 izgleda, kot da bi jo narisal nekdo, ki ima zelo rad originalno pando. A to ni kritika – kvadratna silhueta, krepkih linij, deluje odločno in presenetljivo simpatično. Temno rdeča barva, kovinska platišča in blatniki, ki bi preživeli tudi majhno vojno, dajejo vtis vzdržljivosti. Vtisnjeno ime Panda, štiritočkovne LED luči in strešni nosilec s pridihom 80. let poskrbijo za retro šarm. Če bi avtomobili lahko nosili flanelaste srajce in obiskovali disko, bi ta to počel.

Foto: Stellantis
Foto: Stellantis

Zadaj elektrika, spredaj pogum

Fiat še skriva vse podrobnosti, a nekaj že vemo. Na voljo bo kot blagi hibrid s 108 konji in tudi kot popolnoma električni model s 111 konji. Ključna novost je štirikolesni pogon z elektrificirano zadnjo osjo. To pomeni, da bo Panda lahko kos tudi malce bolj razdrapani makadamski cesti – čeprav ne pričakujte, da boste z njo brezskrbno plezali po Alpah.

Foto: Stellantis

Funkcionalnost, ki ne pozabi na izvor

Notranjost bo najverjetneje podobna tisti v običajni Pandi, z nekaj poudarki, prilagojenimi terenski uporabi. Nekaj preprostega, trpežnega in – bodimo pošteni – verjetno nekoliko špartanskega. Fiat poudarja trajnost in reciklirane materiale, kar pomeni, da lahko pričakujemo kabino brez nepotrebnih gumbov in z čistim oblikah. Uporabnost je tukaj kraljica. In tudi kralj.

Foto: Stellantis

Panda, ki bo šla okoli sveta

Ta koncept ni osamljen eksperiment. Gre za del večje Fiatove strategije, da ustvari vozilo, ki bo dostopno skoraj povsod. Na voljo bo v več pogonskih različicah – bencin, hibrid, elektrika in celo LPG. V Evropi bo serijska različica na voljo že letos, a ne v Veliki Britaniji. Razlog? Stroški prilagoditve volana na desno stran. Tudi Panda ima svoje meje.

Avtomobil, ki razume svoj izvor in prihodnost

Grande Panda 4×4 ni zgolj oblikovalska vaja – je manifest. Fiat sporoča, da še vedno zna narediti avto, ki ima značaj. In prav ta značaj je danes redkost. Če bo serijska različica ohranila vsaj del poguma, ki ga kaže koncept, potem nas čaka simpatičen mali terenec. Tak, ki se ne boji blatne poti, a se z enakim ponosom pripelje tudi pred mestno kavarno. Ter, če je potrebno, čaka v vrsti za polnjenje baterije – kot vsak dober meščan.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.