Ford je na Pebblu odvil Ford Bronco Roadster Concept – dvosed, ročni menjalnik, nič vrat in nič strehe. Manifest “odštevanja” do bistva Bronca. Serija? Ne. Vpliv na serijo? Skoraj gotovo.
Pri Ford Bronco Roadster Concept so si oblikovalci zastavili najbolj zdravorazumsko vprašanje avtomobilskega 21. stoletja: kaj lahko še odstranimo, da bo boljše? Vzeli so dvovratnega Bronca 6. generacije, iz njega izpuhali vrata, streho, zadnje sedeže in – ja – vso zaščito pred prevračanjem. Nastal je minimalistični off‑road speedster, ki bolj neposredno kot karkoli v zadnjih desetletjih zagrabi izvirno broncovsko DNK. Ford pri tem jasno pravi: konept ni namenjen proizvodnji.
Detajli, zaradi katerih koncept ni “garažni chop”
Zadaj je na strojnem (machined) platišču Fifteen52 Analog pritrjena polna rezerva, vratca prtljažnika pa so predelali v navzdol zložljiv “tailgate” z vtisnjenim napisom FORD – kot leta 1966. Odbijača sta poenostavljena, da vizualno citirata kromirane klasike, spodnji del karoserije pa je pobarvan v globok bordo kot prijetno retro‑kontrast Wimbledon White karoseriji. Preproste reči, veliko učinka.
Odprta izkušnja brez pretvarjanja
Notranjost? Srebrno usnje na nizkih školjkastih sedežih, belo pobarvan armaturni nosilec in tla za občutek “show car – pa tudi s cevjo ga lahko splakneš”. Ročni menjalnik stoji odkrit in pripravljen, infotainment ostane “majhen opomnik sodobnosti”, a fokus je drugje: tu sta resnično le dva držala za pijačo in pasova v naročni (lap belt) izvedbi. Če iščete ambientalno osvetlitev v 64 barvah, ste v napačnem šotoru.
Pod kožo: ko 6G sreča OG
Čeprav je koncept razgaljen, ohranja mehaniko današnjega Bronca. Fordov predstavnik je potrdil osnovo: dvovratni Bronco z 2,3‑litrskim EcoBoost I‑4 in ročnim 7‑stopenjskim menjalnikom. V serijski paleti ta motor razvije do 300 hp (224 kW) in 325 lb‑ft (441 Nm) z 91‑oktanskim gorivom – kar je za dvosed z maso “na dieti” več kot dovolj za velik nasmeh in malo peska v zobeh. 0–100 km/h in končna hitrost? Neobjavljeno.
Ikonični namigi, ki štejejo
Med easter eggi je vrtljiv nosilec registrske tablice, tako da je čitljiva tudi pri spuščenem prtljažnem pokrovu. Rezerva se preseli takoj za sprednja sedeža, zadnja klop se posloví, glavnih naslonov ni, varnostnega loka ni – to je dobesedno open‑air šola vožnje. Vse skupaj nosijo omenjena platišča Fifteen52 Analog, oblikovana kot sodoben poklon jeklenim kolesom iz ’66.
Zgodovina: kaj pomeni U13
Prvi Bronco (modelno leto 1966) je bil na voljo kot U15 “wagon”, U14 “half‑cab” in U13 “roadster” – slednji brez vrat in strehe. U13 je bil najredkejši: ocenjuje se okrog 5.000 primerkov med letoma 1966–1968 (od tega 4.090 v 1966 in 212 v 1968), potem je zaradi mlahavih prodaj ugasnil. Prav ta “sportscar za brezpotja” je idejna iskra današnjega koncepta.
Monterey 2025 in “60 let Bronca”
Premiera se je zgodila na Pebble Beach Concours – Concept Lawn sredi Monterey Car Weeka. Koncept je del širšega Fordovega “retro vala”, v katerega sodi tudi paket Bronco 60th Anniversary (MY2026) – s Wimbledon White odtenkom in kupom klasičnih detajlov. Roadster je torej poklon in hkrati lupa nad stvarmi, ki jih lahko Ford jutri ponudi kot dodatke v seriji.
Sodobni terenci so bogato opremljeni, a včasih je najbolj drzna poteza vedeti, kaj pustiti doma. Bronco Roadster Concept nas vrne k preprostosti, kjer slišimo gume, čutimo veter in nas sonce spomni, da je zunaj še vedno – zunaj. Minimalizem tu ni modna poza, temveč tehnična odločitev: nič zaščitnih lokov, nič zvočne izolacije več kot nujno. Ni namenjen seriji, vendar bi bilo presenečenje, če delčki – Fifteen52 platišča, fold‑down tailgate, poenostavljeni odbijači – ne bi našli poti v katalog dodatne opreme ali v kakšno omejeno serijo. Če je Bronco “off‑road Mustang”, je to njegova Shelby GT350 – manj pločevine, več občutka.
Zaključek: Ford Bronco Roadster Concept
Tako kot najboljši espresso je tudi Bronco Roadster Concept kratek, močan in brez penastega mleka. Spomni nas, da vožnja ni procesiranje funkcij, temveč stik: gum, vetra, ljudi in pokrajine. Ford uradno pravi, da serije ne bo, a če poslušamo množico na Pebblu in brnjenje komentarjev, se zdi neizogibno, da bo vsaj del filozofije “manj je več” zaživel v opremi, posebnih paketih ali prihodnjih izpeljankah. In če kdaj pride pravi Roadster v salon, naj bo ročen, glasen in brez nepotrebnih menijev – kot ta. Do takrat pa: koncept, ki diši po borovcih in bencinu, je morda najbolj iskren Bronco zadnjih let.