Na obali Michiganskega jezera je Ford zmešal sončni zahod, sipine in Bronca – nastala sta dva “one‑off” projekta, ki v resnici nista posebni seriji, temveč recept. Vse je v katalogu. To je Ford Bronco Silver Lake Dunes.
Bronco Silver Lake Dunes in Bronco Sport Silver Lake Dunes sta tovarniški “show carja”, zgrajena, da pokažeta, kako daleč prideš s Ford Performance in Ford Accessories – brez skritih varilnih čarovnij. Ford nič ne prodaja v paketih, temveč ponuja navdih + številke delov. Skratka: posnemaš lahko ti.
Pesek pod kolesi: gume in platišča
Veliki Bronco (4‑vratni) stoji na črno polakiranih Heritage platiščih, obutih v BFGoodrich All‑Terrain T/A KO3 – novejšo generacijo legendarne KO2 z več kot 100 dimenzijami do leta 2026 in izboljšano obstojnostjo na makadamu ter boljši oprijem na snegu. Bronco Sport pa dobi vizualni high‑five v obliki 19‑palčnih belih rally platišč s Mustanga Mach‑E Rally – da, tista z 235/55 R19, ki izgledajo, kot da so pobegnila iz 80‑ih.
Svetloba, nosilci in bikovske palice
Na seznamu so Rigid svetlobne letve iz programa Ford Performance (40‑palčni SR/Radiance kompleti z nosilci in snopi kablov), bull bar pa je enak serijskemu pri Broncu Sport Badlands – torej nič “show‑only”. Na strehi stojijo Yakima nosilci za SUP deske (dve do širine 36″). Vse skupaj je – in to je ključno – normalno naročljivo.
Zakaj ravno Silver Lake?
Zato, ker je Silver Lake Sand Dunes nekakšen broncov “dvoriščni poligon”: pesek, veter in razgled, kjer je Bronco doma že 60 let tradicije. Letos Ford praznuje okroglo obletnico tudi s posebno 60th Anniversary obeležitvijo pri istih sipinah – kontekst, v katerem ta dvojec s poletnimi grafičnimi nalepkami deluje kot razglednica na štirih kolesih. “Ne bi bil Bronco, če ne bi bil odprt,” povzema oblikovalska ekipa filozofijo hitre odstranitve vrat in strehe.
Mehanika: serijska, torej preverjena
Veliki Bronco ostaja tisto, kar je: škatlast, kosat in tehnično plug‑and‑play za terenske nadgradnje. Tovarniško ponuja 2.3‑litrski EcoBoost (300 hp / 224 kW, 325 lb‑ft / 441 Nm) ali 2.7‑litrski V6 (330 hp / 246 kW, 415 lb‑ft / 563 Nm), ročni 7‑stopenjski ali 10‑stopenjski samodejni menjalnik ter do 11,5″ (292 mm) oddaljenosti od tal s paketom Sasquatch. Voda? Bronco gre do 33,5″ (851 mm). Geometrija v najboljšem primeru: 47,2°/30,8°/40,5° (pristop/rampski/odmik).
Bronco Sport ostaja kompakten bratranec na osnovi crossover arhitekture, a v različici Badlands je še vedno presenetljivo robusten: 1.5 EcoBoost (180 hp / 134 kW, 200 lb‑ft / 271 Nm) ali 2.0 EcoBoost (250 hp / 186 kW, 280 lb‑ft / 380 Nm), do 8,8″ (224 mm) oddaljenosti od tal in do ~24″ (610 mm) brodenja, kadar je ustrezno opremljen.
Kako “katalogski” sta v resnici?
Zelo. Kjer bi mnogi pokazali koncept z eksotičnimi deli, je Ford izbral pot uporabnika: Heritage kolesa (pri velikem Broncu pobarvana na črno), KO3 pnevmatike, Rigid svetila, bull bar iz serije in Yakima nosilce. Grafikone sončnega zahoda čez boke lahko prekopira vsak dober sign maker. Poanta ni kopija, pač pa spodbuda: vzemi osnovo, izberi katalog in naredi svojo sipino.
Številke, ki štejejo (in jih je smiselno poznati) – Ford Bronco Silver Lake Dunes
- Bronco motorji: 2.3 EcoBoost 300 hp (224 kW), 325 lb‑ft (441 Nm); 2.7 EcoBoost 330 hp (246 kW), 415 lb‑ft (563 Nm). Menjalnik 7‑MT/10‑AT. Največja oddaljenost od tal do 11,5″ (292 mm); brodenje 33,5″ (851 mm). Geometrija do 47,2°/30,8°/40,5°.
- Bronco Sport motorji: 1.5 EcoBoost 180 hp (134 kW), 200 lb‑ft (271 Nm); 2.0 EcoBoost 250 hp (186 kW), 280 lb‑ft (380 Nm). Oddaljenost od tal do 8,8″ (224 mm); brodenje do ~24″ (610 mm) (ustrezna oprema).
- Gume: BFGoodrich All‑Terrain T/A KO3 – izboljšana obraba, trpežnost na makadamu, boljši oprijem na snegu; lansiranje poteka fazno (100+ dimenzij do 2026).
- Platišča Bronco Sport: 19×8 bele rally Mach‑E Rally (Ford Performance set; priporočen 235/55 R19 Michelin CrossClimate2).
- Svetloba & nosilci: Rigid 40″ roof/rack kompleti (Ford Performance), Yakima SUP nosilec za do 2 deski (do 36″).
Pospešek 0–100 km/h in končna hitrost? Ford za Bronca in Bronco Sport uradno ne navaja teh številk; meritve medijev variirajo glede na motor, pogon in pnevmatike. Fokus teh projektov je uporabnost in personalizacija, ne lovljenje sekund. (Če ste lovec na sekunde, vas čaka Raptor.)
Zaključek: Ford Bronco Silver Lake Dunes
To ni posebna serija. To je vabilo. Ford je ob 60‑letnici Bronca naredil nekaj, kar si želimo videti pogosteje: namesto vitrine je postavil orodjarno. Oba Silver Lake Dunes projekta delujeta kot peskovnik za odrasle; pokažeta, kako lahko s katalogom in nekaj domišljije zgradite svojo različico bronaste razglednice nad jezerom. Tovarniška jamstva ostanejo, delov ne loviš po forumih, geometrija in brodenje sta še vedno bronovsko resna, estetika pa je – končno – bolj nasmejana kot jezno namrščeni žarometi drugje v segmentu. Če vas mika, začnite pri KO3 in Rigid, dodajte Yakimo, potem pa čez vikend na sipine – ali vsaj na makadam do najbližjega jezera. Bronco danes ne zavida več nikomur; igra se. In to – v svetu SUV‑ov, ki preveč časa preživijo na parkiriščih – šteje.