Če ti je barva na avtu pomembnejša od hitrosti, si na napačnem naslovu. Ford Mustang GTD Liquid Carbon zavrže lak, dobi karbonska vrata in standardno Performance opremo – rezultat je vitkejši, brutalnejši in neokusno vznemirljiv Ford, ki diha stezo, medtem ko mirno parkira pred restavracijo.
Kaj pravzaprav je “Liquid Carbon”? Kratek odgovor: Mustang, ki je vante karbon. Ford je razgalil karoserijo GTD do njenih kompozitnih mišic in prihranil približno 13 lb (5,9 kg) v primerjavi z GTD Carbon Series s paketom Performance. Teža ne izgine le z odstranitvijo laka; jeklene vratne plošče so zamenjane za karbonske, zlepljene na kovinske ogrodja, identično postopku zadnjih blatnikov. Kar je najlepše: vzorec tkanja je “bookmatched” – ujemajoč in simetrično teče čez pokrov, streho, krilo in rep. Leposlovje iz ogljikovih vlaken, ki mu tokrat ni treba pod lak. Ford Mustang GTD Liquid Carbon je hkrati tudi paket, ki pride izključno skupaj s paketom Performance.
Paket Performance: magnezij, aerodinamika in manj izolacije to je Ford Mustang GTD Liquid Carbon
Ker se hitrost dela v zraku, Performance doda 20‑palčna magnezijeva platišča, dive plane krilca, večji spodnji usmernik, aktivni sistem zmanjševanja upora (DRS) na zadnjem krilu in celo podtalne lopute – medtem pa ven leti nekaj zvočne izolacije. S tem GTD še lažje prereže zrak in lažje doseže svoje cilje na stezi. Črne Brembove čeljusti z anodno graviranim napisom GTD so piko na i.
Srce – Ford Mustang GTD Liquid Carbon: 5,2‑litrski kompresorski V8, zdaj s certifikatom 815 KM
Spredaj, a duša zadaj: supercharged 5.2 V8 (Predator) je SAE-certificiran na 815 hp (608 kW) in 664 lb‑ft (900 Nm), ob tem pa zavrti do 7.650 vrt/min. Najvišja hitrost: 202 mph (325 km/h) – najvišja pri serijskem Mustangu doslej, do katere pomaga tudi DRS. Izpuh? Titan, zvok temu primeren. Pogon poteka prek karbonske kardanske gredi do zadnjega 8‑stopenjskega dvosklopčnega transaxla, kar poskrbi skoraj za 50/50 razporeditev mase. Pnevmatike? Michelin Pilot Sport Cup 2, 325 mm spredaj in 345 mm zadaj.
Podvozje, ki ga lahko opazuješ iz kabine
Ford Mustang GTD Liquid Carbon je tehnološka razglednica iz dirkališča: polaktivno vzmetenje z zadnjimi inboard potisnimi rokami (pushrod), Multimatic Adaptive Spool Valve (ASV) blažilniki in dvojna višina vožnje. Ford je celo izrezal “okno vzmetenja” – da lahko ti in sosed pogledate, kako deluje in zakaj GTD v ovinkih beži iz kadra.
Kabina: črna kot espresso, prebujena z “Hyper Lime”
Notranjost kombinira usnje in Dinamica mikrovlakna, šive pa barva Hyper Lime – od sedežev prek vrat do volana. Pri Liquid Carbon vizual je skladen z zunanjostjo: središče sedal ima odsevni vzorec, ambient pa ostaja športno asketski – Performance vzame nekaj izolacije, zato pride do besede V8 z dieto.
Hitrost na Nürburgringu: cilj, dosežen – in izboljšan
Ford je najprej postal prvi ameriški proizvajalec, ki je z Mustangom GTD uradno prebil 7 minut na Nordschleife – 6:57,685. Potem so se vrnili in čas zbili na 6:52,072. Ali drugače: to ni le najglasnejši Mustang, je tudi eden najbolj učinkovitih.
Kje nastane ta čudak in kdaj pride?
Ford Mustang GTD Liquid Carbon se rodi v tovarni Flat Rock in nadaljuje v Multimaticovem kanadskem obratu, kjer ga ročno dodelajo. Za Liquid Carbon Ford napove prve dobave oktobra – logično dopolnilo posebni različici Spirit of America (tudi ta je že del GTD družine).
Koliko stane ta odsotnost barve?
Cenik Liquid Carbon uradno še molči, a računica bo nad osnovnim GTD. Za orientacijo: Mustang GTD po uradno razkriti “monroney” nalepki v ZDA začne pri 327.960 $ (po taksah in dajatvah). Pri Fordu niso v zadregi: to je supercar s konjičkom na nosu, ne Ford za leasing v petih minutah.
Tehnične sladice (kratko in jasno)
- Motor: 5.2 V8 s kompresorjem, 815 hp (608 kW), 664 lb‑ft (900 Nm), 7.650 vrt/min.
- Menjalnik/pogon: 8‑stopenjski DCT v zadnjem transaxlu, karbonska kardanska.
- Najvišja hitrost: 202 mph (325 km/h).
- Pospešek 0–100 km/h (0–62 mph): uradno še ni objavljeno.
- Vzmetenje: polaktivno, pushrod zadaj, ASV blažilniki, dual ride height.
- Zavore in pnevmatike: Brembo, Pilot Sport Cup 2 – 325 mm (spredaj) in 345 mm (zadaj).
- Paket Performance (standard pri Liquid Carbon): magnezij platišča, dodatna aerodinamika (DRS, podtalne lopute), manj zvočne izolacije.
Zaključek: ko je karbon estetika in etika
Mustang GTD Liquid Carbon je tisti muscle car, ki se je naučil bontona aerodinamike. Zavržena barva ni poza; je prihranek mase in vizualna iskrenost. Karbonska vrata, ujemajoče tkanje čez cel avto in standardni paket Performance ga dvignejo iz “samo še en zelo hiter Mustang” v klub, kjer so doma rezultati: 202 mph (325 km/h) v špici in sub‑7 na Nürburgringu, izboljšan na 6:52,072. V kabini je črno, a nikakor temačno – Hyper Lime šivi mežikajo, okno vzmetenja pa tišina inženirjev pretvori v govorečo točko vsake kavarne ob dirkališču. Če bo Liquid Carbon stal precej več od osnovnih 327.960 $, to ne bo presenečenje. Vrednost? Če kupuješ kronometer in izrezek iz periodnega sistema, ja – ker tu vsak gram in vsak pas tkanja pomeni nekaj sekund, nekaj prestiža in enega od najbolj nezaslišanih Fordov vseh časov.