Ford Ranger je končno dobil električno nadgradnjo. Priključni hibrid prinaša večjo moč, nižje emisije in neverjetne zmogljivosti. Ali lahko nova elektrificirana različica obdrži status Rangerja kot priljubljenega poltovornjaka?
Če ste ljubitelj Ford Rangerja, vas bo ta novica zagotovo navdušila! Ford je na dogodku 2024 IAA Transportation v Hannovru končno predstavil Ranger PHEV, različico, ki združuje bencinski motor z električnim pogonom. Kaj to pomeni za legendarni poltovornjak? Več moči, boljše zmogljivosti in seveda – manj emisij.
Električna moč naredi razliko
Vsi modeli Rangerja PHEV, vključno s prestižno različico Stormtrak, si delijo enak motor – 2,3-litrski EcoBoost turbo bencinski motor, ki ga že poznamo iz Forda Focus ST. Ta motor je kombiniran z 10-stopenjskim avtomatskim menjalnikom. Toda to še ni vse! K temu so dodali 75-kilovatni elektromotor in litij-ionsko baterijo s kapaciteto 11,8 kWh. Rezultat? 275 konjskih moči (203 kW) in osupljivih 690 Nm navora. Da, prav ste prebrali – to pomeni več navora kot pri kateremkoli Rangerju do zdaj, celo več kot pri zmogljivem Rangerju Raptor!
Za primerjavo: v Evropi različica Ranger Raptor ponuja “le” 491 Nm navora, medtem ko ameriška različica dosega 583 Nm. Z novim PHEV pogonskim sklopom je Ranger postavil novo lestvico, saj lahko celo najbolj zmogljivi Raptor sedaj le sanja o takšnem navoru. Seveda pa je Ford napovedal tudi nadgradnjo za ameriškega Raptorja, ki mu bo dvignila navor na 727 Nm, a za doplačilo.
Doseg, polnjenje in praktičnost
Ford Ranger PHEV obljublja približno 45 kilometrov dosega v čisto električnem načinu, kar je dovolj za večino mestnih voženj. Baterijo lahko popolnoma napolnite v manj kot štirih urah, kar je idealno za tiste, ki imajo možnost polnjenja doma ali na delovnem mestu. In tu se Rangerjev inovativni duh ne konča. Poleg napajanja motorja, baterija omogoča tudi napajanje različnih orodij preko sistema Pro Power Onboard z 2,3-kilovatnim izhodom, kar bo nedvomno prišlo prav na gradbiščih ali kampiranjih. Če to ni dovolj, Ford ponuja tudi opcijski 6,9-kilovatni sistem s še večjo močjo.
Zmogljivost, praktičnost in razkošje
Poleg neverjetne moči Ford Ranger PHEV ohranja svojo utilitarnost. S 1.000 kilogrami največje nosilnosti in 3.500 kilogrami vlečne zmogljivosti ostaja enako zanesljiv delovni stroj kot njegove predhodne različice. In za tiste, ki iščejo nekaj več, Ford ponuja ekskluzivno različico Stormtrak. Ta model se ponaša z vrhunskimi funkcijami, kot so matrični LED žarometi, 360-stopinjska kamera in B&O zvočni sistem z desetimi zvočniki.
Ne samo da se Stormtrak ponaša z dodatno opremo, ampak tudi izstopa po svojem videzu. Na voljo je v ekskluzivni barvi Chill Grey ali Agate Black, z mrežasto masko, ki poskrbi za drzno in sodobno podobo. Ford je poskrbel tudi za lažjo vožnjo s funkcijo Pro Trailer Backup Assist, ki omogoča enostavno manevriranje s prikolico. Če povzamemo, Ranger PHEV ni samo napolnjen z močjo, ampak tudi s tehnologijo in udobjem.
Amerika bo še počakala, Evropa bo prva
Če ste v ZDA in upate, da boste kmalu videli Rangerja PHEV na cestah, vas moram razočarati. Ford zaenkrat še ni potrdil lansiranja te različice na severnoameriškem trgu. Prvi bodo na vrsto prišli evropski kupci, saj so prve dobave načrtovane za pomlad 2025, ko bo proizvodnja stekla v Južni Afriki.
Zaključek: Priključni hibrid, ki srinaša svež zrak med poltovornjake
Ford Ranger PHEV je nedvomno korak naprej v segmentu poltovornjakov. Kombinacija bencinskega motorja in električnega pogona prinaša več moči, boljšo učinkovitost in več možnosti za praktično uporabo. Ranger PHEV ne ogroža svojega robustnega značaja; pravzaprav ga nadgrajuje z modernimi funkcijami in inovacijami.
Ali bo cena nekoliko višja zaradi elektrificirane narave? Verjetno, vendar Ford upa, da bodo prednosti v obliki večje moči, izboljšane učinkovitosti in dodatnih funkcij prepričale kupce, da je ta nova različica vredna naložbe. V svetu, kjer emisije postajajo vse pomembnejše in kjer si tudi ljubitelji poltovornjakov želijo ekološko bolj prijaznih možnosti, se zdi, da ima Ranger PHEV vse, kar je potrebno, da postane uspešnica.