fbpx

Ford Ranger Super Duty XLT 2026: Midsize pošast, ki vleče kot tovornjak in se smeji fiziki

Ko srednje velik poltovornjak postane legitimen težkokategornik.

Ford Ranger Super Duty
Foto: Ford

Priznajmo si, večina sodobnih poltovornjakov je namenjena ljudem, katerih najtežji tovor je ego in vrečka organske kvinoje iz trgovine. Toda FFord Ranger Super Duty XLT 2026 je nekaj drugega. To je vozilo, ki je pogledalo standardni Ranger, si prižgalo cigareto in reklo: "Ljubko, ampak zdaj pa se umakni." To je avtomobil za tiste, ki zajtrkujejo beton.

Ford se v peskovniku srednje velikih poltovornjakov igra že od leta 1983, a Ford Ranger Super Duty XLT 2026 prinaša na mizo nekaj povsem novega. Ko so ga letos prvič predstavili, je bil to delovni stroj, “chassis-cab” konfiguracija, namenjena komercialnim kupcem, ki morajo prevažati stvari, težje od povprečnega mnenja na Twitterju. A zdaj, dragi moji, Ford Avstralija širi ponudbo s klasično “Pick-Up” karoserijo (torej s kesonom) in novim paketom opreme XLT, ki končno premošča prepad med brutalnim delovnim konjem in vozilom, v katerem dejansko želite sedeti več kot pet minut.

To ni le lepotni popravek. To je inženirski presežek, zapakiran v pločevino.

Foto: Ford

Resna zmogljivost sreča pravo udobje

Kratica XLT (neformalno “Extra Luxurious Truck”) je obuditev imena, ki je z nami že od leta 1970. Takrat sta bila klimatska naprava in preproga na tleh v poltovornjakih redkejša od iskrenosti v politiki. Današnji XLT ohranja to filozofijo zlate sredine – korak naprej od osnovnega modela, a brez cene, ob kateri bi morali prodati ledvico.

Foto: Ford

Pri modelu Ford Ranger Super Duty XLT 2026 to pomeni usnjene poudarke na sedežih, ki so – pozor – ogrevani in prezračevani (ker nihče ne mara potnega hrbta sredi avstralske divjine), tekstilne talne obloge, preproge za vse vremenske razmere in 18-palčna (45,7 cm) lita platišča. Sliši se civilizirano, kajne? A ne pustite se zavesti. Pod to masko se skriva pošast.

Zgrajen kot pravi “Super Duty”

Ključna beseda tukaj je zmogljivost. Ranger Super Duty XLT se ponaša z vlečno zmogljivostjo skoraj 4.500 kg (9.921 lbs). Da, prav ste prebrali. To ga postavlja v legitimno “Heavy-Duty” območje, čeprav je zgrajen na Fordovi globalni platformi T6, ki jo deli z navadnim Rangerjem.

A številke postanejo še bolj absurdne. Največja dovoljena masa vozila (GVM) je prav tako 4.500 kg (9.920 lbs), bruto kombinirana masa (GCM) pa znaša neverjetnih 8.000 kg (17.637 lbs). To so številke, ob katerih se fizika začne praskati po glavi.

Foto: Ford
Foto: Ford

Pod pokrovom motorja brni 3,0-litrski V6 Power Stroke turbodizel. Proizvede 154 kW (207 hp) in 600 Nm (443 lb-ft) navora. Morda boste rekli: “Jan, 207 konjev ni ravno veliko za 3-litrski motor.” In imeli bi prav, če bi s tem avtom dirkali na semaforju. A to ni motor za dirkanje, to je motor za premikanje tektonskih plošč. Povezan je z 10-stopenjskim samodejnim menjalnikom in stalnim štirikolesnim pogonom z blokado prednjega in zadnjega diferenciala.

Da bi obvladal te obremenitve, je Ford razširil kolotek na 171 cm (67,3 palca), ojačal šasijo in nadgradil vzmetenje. Odmik od tal je povečan, standardni “dihalke” (snorkel) pa omogočajo bredenje vode do globine 85 cm (33,5 palca). Celoten paket sedi na mesnatih terenskih pnevmatikah. Zasnovan je za brutalne pogoje avstralskega Outbacka, kar pomeni, da bi se na naših urejenih evropskih makadamih počutil kot rudar v baletni šoli.

Dodatek “Pick-Up” in zakaj je to pomembno

Nova karoserijska izvedenka “Pick-Up” v enačbo dodaja tovarniško nameščen keson. Sliši se očitno, a ko je bil Ford Ranger Super Duty 2026 prvič lansiran, ste dobili le šasijo in ste si morali zadnji del zgraditi sami (ali pa nanj pritrditi leseno paleto in upati na najboljše). Zdaj je tu prava postelja iz tovarne, kar ga naredi dostopnejšega za maloprodajne kupce, ki ne potrebujejo ravne ploščadi, a še vedno želijo “Heavy-Duty” specifikacije.

Ford uvaja tudi novo barvo Traction Green, skupaj s praktičnimi dodatki, kot so 22,6-centimetrsko (8,9-palčno) digitalno vzvratno ogledalo in sistemi predalov Aeroklas.

Foto: Ford

Realnost: Prepovedan sadež

Za navdušence v ZDA in Evropi je to trenutek za žalost. Ford Ranger Super Duty XLT 2026 je ekskluziva za Avstralijo, brez potrjenih načrtov za izvoz. Ford sicer prodaja standardni Ranger globalno, zato so “kosti” tam, a Super Duty sedi v tistem zanimivem vmesnem prostoru – sposobnejši od tradicionalnega “midsize” poltovornjaka, a manj masiven od polnovrednega ameriškega HD tovornjaka (kot je F-250).

Zaključek: Sanje na štirih kolesih (z napačnim volanom)

Ford Ranger Super Duty XLT 2026 je dokaz, da avtomobilski inženirji še vedno poslušajo tisti mali glas v glavi, ki pravi: “Kaj pa, če bi to naredili močnejše?” S ceno, ki se v Avstraliji začne pri 99.990 AUD (približno 62.000 EUR ali 65.600 USD), to ni poceni igrača. A če pogledate, kaj dobite – vozilo, ki lahko vleče hišo, medtem ko vam hladi zadnjo plat – se zdi cena skoraj razumna.

To je avtomobil, ki zapolnjuje vrzel, za katero nismo vedeli, da obstaja, dokler je nismo videli. Je prevelik za parkiranje pred ljubljanskim blokom? Absolutno. Bi ga imel? V sekundi. Žalostno je le to, da bomo morali zanj odpotovati na drugo stran sveta, kjer se voda v odtoku vrti v nasprotno smer, pajki pa so veliki kot psi. Ampak za takšen stroj? Morda je vredno tveganja.

Ford je s tem modelom ustvaril kategorijo zase. Zdaj pa čakamo, da vidimo, ali bodo imeli pogum, da ga pripeljejo tudi k nam, kjer bi ga verjetno registrirali kot traktor, a vozili s ponosom superšportnika.

Dodatne Informacije

ford.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.