Ford Territory 2025 je vstopil na kitajski trg s prenovljeno sprednjo masko in hibridnim pogonom, zasnovanim za konkurenco BYD-ju. Povečane dimenzije, nova tehnologija ter dodatki, kot je sistem za prepoznavanje obraza, obljubljajo sodoben SUV za zahtevne kupce. Zaenkrat le na Kitajskem.
Ko se pogovarjamo o SUV-jevih, se zdi, da ima prav vsak proizvajalec nekaj novega za ponuditi. Ford Territory 2025 ni izjema. S prenovljeno prednjo masko, dodatnimi 55 mm v dolžino in hibridnim pogonom, ki želi konkurirati hitrorastočemu BYD-ju na kitajskem trgu. In čeprav večina ne bo priznala, je Ford Territory bolj namenjen azijskemu trgu, pri čemer se mi Evropci lahko le čudimo. Zakaj? Ker imamo radi svoje Forde s pridihom Evrope in ameriškega šarma, Territory pa je vse prej kot to. Toda, dovolj o tem – spoznajmo podrobnosti!
Všečno oblikovanje zunanjosti
Z zunanje strani je največja sprememba povsem nova prednja maska, ki se zgleduje po modernih SUV-jih, kot je Toyota Corolla Cross. Ne le, da je zdaj bolj skladna, temveč je tudi dinamična – kot nalašč za tiste, ki si želijo nekaj drugačnega, vendar še vedno zadržanega. Nova maska je kombinacija ovalnih rež, ki jim družbo delajo nove, ostreje oblikovane glavne luči. Spodnji del odbijača je bil deležen sprememb v obliki novih dodatkov, ki prispevajo k robustnemu videzu.
Poleg tega so na voljo prenovljena platišča, ki so specifična za vsako različico. Medtem ko je dolžina vozila zdaj nekoliko večja – 4.685 mm – druge dimenzije ostajajo nespremenjene. Širina je impresivnih 1.935 mm, višina pa 1.706 mm, kar daje vozilu značilen širok in nizek profil. Za tiste, ki ste vedno v iskanju prostora, Territory ponuja 448 litrov prtljažnega prostora, ki se poveča na kar 1.422 litrov, ko podrsete zadnjo klop. Precej impresivno za SUV tega razreda.
Pri Fordu pravijo, da so izboljšali notranje podrobnosti in dodali nove vzglavnike za več udobja. A pravi biser je seznam tehnoloških dobrot. Od sistema za prepoznavanje obraza, ki bo poskrbel, da se vozilo prilagodi lastnikovim željam, do naprednega sistema aktivne redukcije hrupa, brezžičnega polnjenja pametnih telefonov, vzvratne kamere, prilagodljivega tempomata, avtomatskega zaviranja in opozarjanja na vozila v mrtvem kotu.
Skratka, Ford Territory ni več le standardni SUV – zdaj postaja prava tehnološka platforma. Seveda to prinaša veliko zabave, še posebej za tehnološke navdušence, ki ne prenesejo starih sistemov infotainmenta.
Novi Ford Explorer 2025: Digitalna doba na cestiZanimiva kombinacija bencinskega motorja in elektrike
Največja novost je prav gotovo uvedba priključnega hibridnega motorja. Kombinacija 1,5-litrskega EcoBoost bencinskega motorja s 150 KM (110 kW) in električnega motorja s 82 KM (60 kW) ponuja skupno moč 218 KM (160 kW). Električni motor poganja litij-železov-fosfatna baterija, ki jo proizvaja kitajsko podjetje CATL. Čeprav Ford še ni razkril podatkov o kapaciteti baterije ali dosegu v povsem električnem načinu, lahko sklepamo, da bo ta konkuriral trenutnim modelom BYD-ja.
Za tiste, ki še niste pripravljeni na elektrifikacijo, bo Ford še naprej ponujal tradicionalno različico s 170 KM (125 kW) in 265 Nm navora. To pomeni, da lahko izberete različico po meri, ne da bi se morali odpovedati klasičnemu bencinskemu motorju.
Je Ford Territory pravi tudi za EU?!
Čeprav Ford Territory 2025 za zdaj ostaja kitajska posebnost, se ni mogoče izogniti vprašanju: ali bi bil ta model primeren za evropske ceste? V Evropi se Ford osredotoča na druge SUV-je, kot je Ford Kuga, in povsem novi električni Ford Explorer, a Territory prinaša zanimivo kombinacijo prostornosti in hibridne tehnologije. Njegova konkurenca z BYD-jem je nekaj, kar bi zlahka prenesli tudi na evropski trg, saj BYD prodira tudi tu.
Territory se morda ne bo zdel vreden zamenjave za evropski Ford Capri, toda glede na povpraševanje po prostornosti in tehnologiji, bi bil to lahko zanimiv dodatek za tiste, ki iščejo nekaj drugačnega. Cena sicer ostaja neznanka, vendar pričakujemo, da bo konkurirala podobnim modelom na trgu SUV-jev srednjega razreda. Territory morda ni revolucionaren, a je klasičen primer avtomobila, ki bo zadovoljil množice – in kdo ve, morda si bo našel prostor tudi na evropskih cestah.