Airlander 10 est le plus gros avion du monde, prêt à transporter ses premiers passagers. La société Hybrid Air Vehicles (HAV) a annoncé que le plus grand dirigeable du monde, le Titanic parmi les avions, est prêt pour son premier vol commercial. Il s’agit d’un avion issu d’un projet militaire et qui ressemble plus à un zeppelin qu’à un avion. Même autrement, cela n’a rien à voir avec les avions tels que nous les connaissons. C'est un mélange d'un avion, d'un hélicoptère et d'un zeppelin. Entre autres choses, il peut rester dans l’air jusqu’à cinq jours !
Airlander 10 c'est največje letalo na svetu, ki bo kmalu na krovu pozdravilo prve potnike. Hybrid Air Vehicles (HAV) je namreč kljub dvomom drzni projekt, ki ga je en 2009 začel z ameriško vojsko, a je ta zaradi pomanjkanja sredstev nasedel, sam pripeljal do konca, in zdaj je letalo pripravljeno na svoj prvi komercialni polet. Nesojeni ”vojak”, zdaj ”komercialist”, ni poseben samo zaradi nenavadne oblike, ki posnema cepelin. Ta se sicer ni izkazal za pretirano briljanten izum, a letalo, oziroma bolje zračna ladja Airlander 10, ima zaradi forme eno veliko prednost pred konvencionalno oblikovanimi letali. Ne potrebuje vzletno-pristajalne steze. Zaradi propelerjev in fiziognomije lahko podobno kot helikopter pristane praktično kjerkoli, celo na vodi!
EN SAVOIR PLUS: Nasa QueSST Passenger Jet : Le retour de l'avion de ligne supersonique
Težko, razen pregovorno, pa pri letalu Airlander 10 še govorimo jekleni ptici, saj je izdelan en fibre de carbone in v notranjosti napolnjen s helijem (to ne pomeni, da so potniki s tem plinom omamljeni in s povišanim otročjim glasom), napaja pa se izključno z dizelskim gorivom in ne na primer kerozinom, ki je ena najpogostejših vrst letalskega goriva. V primerjavi z drugimi letali porabi kar 80 odstotkov manj goriva, kar gre tudi na dušo sončnih panelov. In še en impresiven podatek. Zaradi svojih motorjev ni le precej tišji; v zraku lahko ostane kar pet dni, in to polno obtežen! Do živega mu ne pridejo niti ekstremne razmere, ne polarni mraz (do –56 stopinj Celzija), ne pasja vročina (do +54 stopinj Celzija). Nosilnost letala je 10 ton.
Testni polet letala Airlander 10:
Plus d'information:
hybridairvehicles.com