fbpx

Garagisti & Co. GP1 – analogni V12: 800 hp, 1.000 kg in ročni menjalnik

Britanski ‘wedge’ za puriste – V12, ročni, brez zaslonov

Garagisti & Co. GP1
Foto: Garagisti & Co

Svet drvi v tišino in zaslone, GP1 pa dvigne obrate do 9.000/min in zahteva levo nogo. Nova znamka Garagisti & Co. vrača analogno norost Garagisti & Co. GP1: V12, 1.000 kg, 6‑stopenjski ročni – in nič, kar bi piskalo na dotik.

Ime je namig na “garagiste”, tiste britanske upornike iz F1, ki so iz garaž spravljali velikane v slabo voljo. Garagisti & Co. GP1 je njihov prvi izdelek: popolnoma analogen hiperavto, narisan pod taktirko nekdanjega Bugatti/Rimac oblikovalca Ángela Guerre, z jasnimi odmevi Lancia Stratos Zero in Lamborghini Countach. Čisti klini, nizek nos, brez kril in brez “meme” aerodinamičnih dodatkov – le brutalno preprosta oblika.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Angel Guerra (@angelguerradesign)

Motor: 6,6 litra V12 brez filtrov – Garagisti & Co. GP1

Srce GP1 je nov, atmosferski 6,6‑litrski (6.6 L) V12, razvit pri italijanskih specialistih Italtecnica. Številke se med poročili neznatno razlikujejo, a slika je jasna: ~800 hp (597 kW) oziroma 789 bhp (588 kW), največji navor 700 Nm (516 lb‑ft) in rdeče polje pri 9.000/min. Vsa moč gre izključno na zadnji kolesi, skozi 6‑stopenjski ročni menjalnik Xtrac. Elektrifikacije? Ni. Turba? Tudi ne. To je stroj za ušesa, roke in hrbtenico.

Geek opomba: Italtecnica omenja zobniški pogon odmičnih gredi, suhi karter, DOHC in kot V‑12: 65° – podatki, ki razveselijo vsakega mehanika s kavo v roki.

Foto: Garagisti & Co
Foto: Garagisti & Co
Foto: Garagisti & Co
Foto: Garagisti & Co
Foto: Garagisti & Co
Foto: Garagisti & Co
Foto: Garagisti & Co

Inženiring: Garagisti & Co. GP1 – monokok, masa in mehanika

Pod kožo je ogljikov monokok, ki pomaga krojiti suho maso 1.000 kg (2.205 lb). Vzmetenje podpisuje Öhlins, zavore Brembo, inženiring nosilca in aerodinamike pa je šel skozi roke ekipe DEXET Technologies. To ni katalog želja, ampak mreža dobaviteljev, ki jih srečujete v vztrajnostnih prototipih in GT‑jih – preizkušene komponente za nepreizpito znamko.

Aerodinamika: tla te držijo, kril ne potrebuješ

GP1 stavi na učinek tal (ground‑effect) – velikanski zadnji difuzorji in preoblikovan spodnji del karoserije ustvarjajo potisk brez prilepljenih kril. Po navedbah ekipe in prvih poročilih to pomeni do 850 kg podtlaka. To je skoraj masa samega avta – brez “ironing board” spojlerjev.

Kokpit: dvojni kokpit, nič zaslonov

Notranjost je namenoma brez velikih ekranov. Dvojni kokpit z vzdignjenim sredinskim tunelom, fizična stikala in klasična ročica so manifest proti drsenju po menijih. Kako je oblikovalec povzel brief? “No oversized screens. No unnecessary gimmicks. Just you, the machine and the road ahead.” Tako.

Foto: Garagisti & Co

Številke, ki jih imamo – in tiste, ki jih še čakamo

0–100 km/h (0–62 mph) in najvišja hitrost za zdaj nista objavljeni. Glede na razmerje moč/masa ~800 hp na tono in ročni menjalnik bo zagon iz stoječega štarta bolj bitka z oprijemom kot s fizičnimi zakoni. Tovarniški ton je kratko: “brutally fast.” Počakajmo na prototip in telemetrijo.

Redkost in cena

Le 25 primerkov. Cena: £2,45 mio (brez davka), kar se z britanskim DDV približa ~£2,94 mio. V dolarjih mediji navajajo ~$3,3 mio do ~$4 mio, odvisno od vira in stopnje personalizacije. Prvih 12 kupcev dobi VIP vpogled v razvoj v sklopu programa Open Doors (srečanja z inženirji, dobavitelji, dizajnerji). Za zdaj smo videli renderje, projekt naj bi bil v napredni fazi inženiringa. Realnost bo pokazal prvi delujoči avto.

Foto: Garagisti & Co
Foto: Garagisti & Co
Foto: Garagisti & Co
Foto: Garagisti & Co

Kontekst: “analogna” smer med hiperavti

Če vam zveni kot recept Gordon Murray T.50 – le brez sredinskega sedeža – niste edini. Garagisti & Co. GP1 gradi na podobni filozofiji: masa dol, obrate gor, stik z mehaniko naj bo neposreden. Razlika? Garagisti poskuša destinacijo doseči z manj mitologije in več “wedge” nostalgije.

Hiter povzetek številk (poudarki): Garagisti & Co. GP1

  • Motor: 6.6‑litrski V12, ~800 hp (597 kW) / 789 bhp (588 kW), 700 Nm (516 lb‑ft), 9.000/min. Pogon: zadaj, 6‑st. ročni Xtrac.
  • Šasija & masa: ogljikov monokok, 1.000 kg suho (2.205 lb); Öhlins vzmetenje, Brembo zavore; aero in struktura z DEXET.
  • Aero: učinek tal, ogromni difuzorji, do 850 kg podtlaka (trditev znamke/partnerjev).
  • Serija & cena: 25 kosov; £2,45 mio + davki (~£2,94 mio).

Zaključek: Garagisti & Co. GP1

GP1 je kot ročno napisana razglednica iz druge dobe: 12 valjev, ročni menjalnik, nič ekranov in teža, ki se začne z 1. Lepo je čutiti projekt, ki se upira algoritmom in lovi tisto iskro, zaradi katere so posterji viseli nad posteljami. Trezen opomnik: za zdaj so to še renderji in obljube – a seznam partnerjev, tehnika in številke (ter zdrava doza britanskega trmarjenja) dajejo razlog za previden optimizem. Če bo Italtecnica res pela pri 9.000/min, Xtrac klikal mehansko po prestah, DEXET pa držal maso in togost pod kontrolo, bo GP1 eden redkih hiperavtov, ki ne kriči v megavatih, temveč šepeta: vozi me. Potem bomo pa sodili – s štoparico, ne z “likeom”.

 

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.