fbpx

GM-jev Super Cruise uporablja že več kot 500.000 voznikov – brez ene same nesreče

Kaj omogoča Super Cruise?

Foto: GM

General Motors poroča, da ima njihov sistem za vožnjo brez uporabe rok več kot pol milijona aktivnih uporabnikov, varnostni rezultat pa je naravnost impresiven: 0 nesreč na več kot 700 milijonih kilometrov.

Ameriški avtomobilski velikan General Motors je sporočil, da ima njihov napredni sistem za pomoč vozniku Super Cruise že več kot 500.000 aktivnih uporabnikov, kar pomeni skoraj dvakrat več kot lani. Podatek temelji na rezultatih iz tretjega četrtletja letošnjega leta in nakazuje hitro rast priljubljenosti funkcije, ki omogoča vožnjo brez uporabe rok na določenih avtocestah v ZDA in Kanadi.

GM ocenjuje, da bo do konca leta število aktivnih uporabnikov preseglo 600.000, sistem pa naj bi ustvaril več kot 200 milijonov dolarjev prihodkov samo iz naročnin.

Kaj omogoča Super Cruise?

Super Cruise omogoča voznikom, da vozijo brez uporabe rok na več kot 750.000 miljah (oz. približno 1,2 milijona kilometrov) predhodno kartiranih cest. Sistem uporablja kombinacijo adaptivnega tempomata, ohranjanja voznega pasu in samodejne menjave pasov, vendar kljub temu zahteva, da voznik ves čas spremlja cesto.

Od predstavitve leta 2017 – takrat le na modelu Cadillac CT6 – se je funkcionalnost razširila na večino novih GM-jevih modelov. Po podatkih podjetja so njihova vozila s Super Cruise sistemom skupno prevozila več kot 700 milijonov kilometrov, pri čemer ni bila zabeležena niti ena nesreča, ki bi bila neposredno povezana s sistemom.

Vzpon naročniškega modela

Super Cruise je za uporabnike tri leta brezplačen, nato pa stane 25 dolarjev na mesec ali 250 dolarjev letno. V tretjem četrtletju 2025 se je okoli 40 % uporabnikov, ki so zaključili brezplačno obdobje, odločilo, da bodo funkcijo nadaljevali z doplačilom. GM sicer ni objavil točnega števila dejanskih plačnikov.

Foto: GM

Primerjava s konkurenco

Super Cruise je GM-jev odgovor na Fordov BlueCruise in Teslin Autopilot. Medtem ko se prva dva sistema zanašata na vnaprej kartirane ceste, Tesla uporablja realnočasne podatke iz kamer. Kljub različnim pristopom so vsi ti sistemi klasificirani kot Stopnja 2 avtomatizacije po standardu SAE, kar pomeni, da je odgovornost za vožnjo še vedno na vozniku.

Kaj prinaša prihodnost?

GM je že napovedal, da bodo modeli od leta 2026 dalje omogočali avtomatski preklop iz delnega nadzora voznika na popolnoma prostoročno vožnjo, takoj ko sistem zazna ustrezno cesto.

Super Cruise ostaja pomemben del GM-jevih načrtov za prihodnost avtonomne vožnje, tako s tehnološkega kot s finančnega vidika. Če bo nadaljeval v tej smeri, bi lahko postal eden ključnih elementov prehoda na varnejšo in bolj avtomatizirano mobilnost.

Dodatne Informacije

news.gm.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.