fbpx

Google z AI Pregledi in novim AI Načinom: Prihodnost iskanja ali past za ustvarjalce vsebine?

Kaj sploh so AI Pregledi in AI Način?

AI Pregledi
Foto: Google

Google je spet vrgel bombo v svet digitalnega iskanja. Tokrat širijo svoje AI Preglede na še več poizvedb in uvajajo “AI Način”, ki obljublja klepetalno izkušnjo kar znotraj njihovega iskalnika. Kaj to pomeni za nas, ki brskamo po spletu, in kaj za tiste, ki živijo od klikov? Poglejmo si, kako Google spreminja pravila igre in kaj lahko pričakujemo.

AI Pregledi so tisti povzetki, ki se ti prikažejo na vrhu Googlovih rezultatov, ko iščeš kaj bolj specifičnega ali zapletenega. Namesto da brskaš po desetih straneh, ti Google z AI-jem v par stavkih postreže odgovor. Zdaj jih bo še več, tudi če nisi prijavljen v Google, in podprti bodo z novim modelom, ki naj bi bil še boljši pri zadevah, kot so matematika ali kodiranje.

Potem je tu še AI Način, ki je zaenkrat na voljo samo tistim, ki plačajo za premium verzijo Google One in ga vklopijo v testnem okolju. Gre za nekakšen klepetalni bot, kjer lahko zastaviš vprašanje in dobiš odgovor v stilu pogovora, z nekaj povezavami za kontekst. Predstavljaj si to kot Googlov odgovor na bolj interaktivne platforme, kjer ti ni treba klikat po straneh, ampak dobiš vse na pladnju.

Kako to vpliva na splet?

Tu se stvari zapletejo. Če ti Google že v prvem odstavku pove vse, kar rabiš, zakaj bi sploh kliknil na kakšno povezavo? To je vprašanje, ki si ga zastavljajo vsi, ki živijo od prometa na svojih straneh – od blogerjev do spletnih trgovin. Google sicer pravi, da so kliki, ki jih še dobiš, “boljše kakovosti”, ker so ljudje bolj angažirani, ko pridejo na tvojo stran. Ampak če nihče ne pride, ti ta kakovost kaj malo pomaga.
AI Način pa gre še korak dlje. Če boš lahko kar v Googlu “poklepetal” z botom in dobil vse odgovore, bo potreba po obisku drugih strani še manjša. To bi lahko resno zamajalo prihodke tistih, ki so odvisni od organskega prometa.

Foto: Google

Kako se prilagoditi?

Za ustvarjalce vsebin je zdaj ključno, da se osredotočijo na res dobro, poglobljeno vsebino, ki jo Google rad “pobere” za svoje povzetke. To pomeni jasne, strukturirane odgovore, mogoče celo z grafi ali tabelami, ki jih AI lažje razume. Hkrati pa ne moreš staviti vsega na Google – pametno je vlagati v druge kanale, kot so družbeni mediji ali e-poštne novice, da ne ostaneš na suhem, če ti promet pade.
Če si v niši, kjer ljudje iščejo kompleksne odgovore, kot recimo pri programiranju ali financah, imaš mogoče celo prednost. Takšni uporabniki pogosto hočejo več kot le hiter povzetek in bodo še vedno kliknili na tvojo stran, če ponujaš kaj ekstra.

Kaj pa širša slika?

Google s tem očitno hoče postati še bolj nepogrešljiv. Namesto da bi bil samo iskalnik, postaja nekakšen vsevedni pomočnik. To je super za nas, ki hočemo hitre odgovore, ampak za splet kot celoto zna bit problem. Če nihče ne obiskuje strani, kako bodo mala podjetja, blogerji in neodvisni ustvarjalci sploh preživeli? Pa tudi vprašanja o pravičnosti in zasebnosti so tu – kako pregledni so ti AI modeli in kaj počnejo z našimi podatki?

Zakaj je to pomembno za nas vse?

Google je že dolgo naš prvi postanek na spletu, ampak zdaj se igra spreminja. Kot uporabniki bomo morda res hitreje prišli do informacij, ampak kot ustvarjalci ali lastniki strani moramo biti na preži. Če hočemo ostati vidni, se bo treba prilagoditi – ali pa najti način, kako te nove igrače obrniti sebi v prid. Kaj pa ti misliš – bo to izboljšalo tvoje iskanje ali ti samo otežilo življenje?

Dodatne Informacije

google.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.