Trideset let po tem, ko je McLaren F1 presenetil svet in osvojil Le Mans, Gordon Murray znova maha s čarobno palico. Njegov novi Gordon Murray S1 LM ni samo avto, temveč hommage tistim norim devetdesetim, ko so superšportniki še dihali na polna pljuča in imeli karakter, ne zgolj zaslone na dotik.
Na pogled je Gordon Murray S1 LM skoraj kot časovni stroj. Nizka, široka silhueta in tisti značilni “coke-bottle” boki, ki jih Murray vedno pogrešal pri originalnem F1. Ogromen zadnji spojler in difuzor kričita “steza”, medtem ko pop-up žarometi – če preživijo homologacijo – šepetajo čisti retro. Avto te zadane z nostalgično pestjo v trebuh, a hkrati izgleda povsem svež.
Srce, ki kriči pri 12.000 vrtljajih
Pod karbonsko kožo Gordon Murray S1 LM se skriva na steroidih prečiščena verzija motorja iz T.50. Gre za 4,3-litrski V12, ki se zavrti do 12.100 vrtljajev in iztisne več kot 690 konjev (515 kW). Če ti številke ne povedo nič, naj bo dovolj, da ta stroj zveni kot orkester Vivaldija, ki je na kokainu. In ja – menjalnik je ročni. Šest prestav, kratki in togi gibi – takšni, ki te spomnijo, da voziš nekaj posebnega, ne pa PlayStation simulacijo.
Tri sedeži, ena filozofija
Notranjost je spet Murrayjev podpis. Voznik sedi na sredini, kot dirigent, sopotnika pa malce odmaknjena levo in desno. To ni muha, to je manifest. Avto, ki ti pove: “Vse je zgrajeno okoli tebe. Tvoje roke, tvoje oči, tvoje srce.”
Detajli, ki mejijo na poezijo
Izpuh je iz Inconela, oblečenega v 18-karatno zlato. Zakaj? Ker lahko. Ker to ni le stroj, temveč poklon času, ko je McLaren F1 z zlatom v motornem prostoru razkazoval razkošje in brezkompromisnost.
Ekskluzivnost na steroidih
S1 LM bo nastal v natanko petih primerkih. Vseh pet je že v lasti enega samega zbiratelja, ki si je verjetno privoščil svojo lastno Le Mans floto. Cena? Uradno je ne vemo, ampak če te zanima številka, potem ta avto ni zate.
Zaključek: Gordon Murray S1 LM
Gordon Murray s S1 LM ne prodaja avtomobila. Prodaja občutek. Spomin na tiste noči v Le Mansu, ko je McLaren F1 presenetil svet. Prodaja nostalgijo zavito v ogljik, začinjeno z ročnim menjalnikom in podpisano z zvokom V12 pri 12 tisoč vrtljajih. V svetu, kjer superavtomobile pogosto rišejo algoritmi, je S1 LM dokaz, da prava norost še vedno prihaja iz človeške glave.