Če mislite, da nihče več ne dela ročnih hypercarov, se motite. Hennessey je v Pebblu dvignil pokrov in pokazal enkratni Venom F5 Revolution LF: odprti, aerodinamično naostren F5 z gated 6‑stopenjskim ročnim menjalnikom in 1.515 kW (2,031 hp).
Hennessey je z LF‑jem lansiral novo bespoke komisarsko divizijo Maverick, kjer se superbogati usedejo z inženirji in oblikovalci ter “zmešajo” svoj F5 po meri. LF je 1‑od‑1 naročilo in hkrati najdražji, najbolj kompleksen in najvišje specificiran F5 doslej. Še več: oznaka LF ni marketinški trik – to sta inicialki naročnika, zbiratelja Louisa Floreyja. Kdor plača orkester, si izbere tudi melodijo.
Dizajn in aero: Evolution na stezi
Karoserija je skoraj v celoti na novo izklesana: sprednji splitter, preoblikovana “dive‑plane” krilca, na novo rezane reže nad blatniki, nov zadnji pokrov z integriranim lip spojlerjem in opazno višje zadnje krilo (visoko 290 mm / 11,4 in). Vse to ni le ornament – gre za predogled prihajajočega Venoma F5 Evolution, zato LF ni le drag nakit, ampak pilotni projekt prihodnjih serijskih nadgradenj. Zunanjost? River Sand Metallic čez Cocoa Brown exposed karbon, kot šampanjec prelita čez ogljikovo vlakno. Prepričljivo ekstravagantno.
Odprta streha, trd značaj
LF je odprti Venom F5 v track‑spec konfiguraciji Revolution. To pomeni: streha dol (po želji), krila gor, oprijem in stabilnost pa sta mantra tudi pri norih hitrostih. Hennessey pravi, da aero paket in nova nastavitev vzmetenja prineseta mirnost pri visoki hitrosti – na cesti in na stezi.
Srce: 6,6‑litrski twin‑turbo V8 Fury
V sredini preži 6,6‑litrski (6.6‑L) twin‑turbo V8 z imenom Fury, v najnovejši specifikaciji “Evolution” pa razvije 1.515 kW (2,031 hp) pri 8.000 vrt/min in 1.959 Nm (1,445 lb‑ft) pri 5.200 vrt/min – z E85 gorivom. Hennessey navaja tudi pospešek 0–200 mph (0–322 km/h) v 10,3 s za Evolution; LF deli to mehaniko, a zaradi odprte karoserije in drugačne aero‑filozofije to ni uradna številka zanj. Bistvo: to je najmočnejši cestno homologirani bencinski motor na svetu.
“Maverick” ni le paket nalepk – je laboratorij za nore ideje z realnimi rezultati.
Menjalnik, ki terja pogum (in levo nogo)
Največja novica? Nov, povsem mehanski 6‑stopenjski ročni menjalnik z “gated” H‑shemo. Da so vanj spravili tretji pedal, so razvili novo ogljikovo monokok školjko XCell_2 z razširjenimi stopalnimi prostori in na tla pritrjenimi, iz aluminija strojno obdelanimi pedali. Prestavna ročica – iz masivnega aluminija – štrlí iz na novo zasnovane sredinske konzole, nad njo sta vzporedna zračnika, pod njo pa key holster, kamor sede ključ kot del zagonskega rituala. Stikala? “Horology‑grade”, z luminiscenčnim polnilom, ki podnevi vpija svetlobo in ponoči nežno sveti. Analogna poezija.
Stealth, ampak na glas
Vizualna zasnova LF črpa iz serije Stealth: Cocoa Brown tinted karbon teče od nosu do repa, River Sand Metallic pa nariše trojni pas čez karoserijo. Kot bi nekdo z zlato pero barvo podpisal monolit iz ogljika.
Ključne številke (brez olepševanja): Hennessey Venom F5 Revolution LF
- Motor: 6,6‑l (6.6‑L) twin‑turbo V8 Fury.
- Moč (Evolution): 1.515 kW (2,031 hp) @ 8.000 rpm.
- Navor (Evolution): 1.959 Nm (1,445 lb‑ft) @ 5.200 rpm.
- 0–200 mph (0–322 km/h) (Evolution): 10,3 s.
- Aero: višje zadnje krilo 290 mm (11,4 in), nov splitter, dive‑planes, fender louvre, nov zadnji pokrov.
- Menjalnik: 6‑stopenjski ročni, H‑shema; nov XCell_2 monokok s prostorom za tretji pedal.
- Najvišja hitrost? F5 platforma je konstruirana za > 300 mph (> 483 km/h) v low‑drag postavitvi; uradne številke za LF niso objavljene.
Evolution: prihodnost F‑petice
LF nosi aero in podvozje paketa Evolution, ki je odslej serijsko na vseh prihodnjih F5; dosedanji kupci lahko svoje avtomobile nadgradijo. Evolution ne prinaša le moči in navora, temveč tudi mode‑adaptive vzmetenje, nov interier in celo opcijske touring sedeže/izpuh. Z motorjem so sodelovali mojstri iz Ilmorja – rezultat je +214 bhp in orodjarno vredna notranjost. (Hennessey Special Vehicles, Top Gear)
Ekskluzivnost in denar
LF je en sam. Cena? Približno 3 milijone USD, kar ga postavlja na vrh hiper‑olimpijskega stolpa ega in tehnike. Hennessey potrjuje, da bo skupno nastalo največ 99 F5 vseh vrst; kupeji in Revolution Roadsterji so razprodani, nekaj Roadsterjev in Revolution kupejev pa je še na voljo – za srečneže s telefonsko številko bančnika na “hitrem klicu”.
Zaključek: Hennessey Venom F5 Revolution LF
Hennessey Venom F5 Revolution LF je eden tistih avtomobilov, ki ti vzbudi dvom, ali živiš v pravi simulaciji. V času over‑the‑air posodobitev in avtopilotov je LF terapevtsko analogen: tretji pedal, gated kovina, kliki stikal kot na švicarski uri in V8, ki pride na zmenek z omenjenimi 1.515 kW (2,031 hp). Da, najvišje hitrosti in 0–100 km/h Hennessey za LF (še) ne navaja, toda razvojno ozadje Evolution in 10,3 s do 200 mph (322 km/h) pove dovolj o ambicijah. Aerodinamični paket nakaže, da LF raje kupuje downforce kot rekordne milje na uro – kar je pametna odločitev za odprti avto z močjo v rangu raketoplana. Cena okrog 3 milijone USD? V tej ligi je to vstopnina; duhovita alternativa je morda nakup otoka, a otok nima gated menjalnika. Če povzamemo: LF je manifest nove divizije Maverick in hkrati ljubezensko pismo voznim užitkom, ki bodo kmalu tako redki kot diskete. In prav zato si zasluži svoj udarni refren v benzinskem kanonu.