fbpx

Hitro polnjenje električnega avtomobila – Musk v šoku: Kitajski BYD razvil tehnologijo, ki električni avto napolni v 6 minutah!

Hitro polnjenje električnega avtomobila

hitro polnjenje električnega avtomobila
Foto: BYD

Medtem ko svet še vedno razpravlja o tem, ali so električni avtomobili res prihodnost, je kitajski BYD udaril po mizi in dokazal, da prihodnost ni samo blizu – ampak je že tu. Njihova nova tehnologija hitrega polnjenja obljublja, da bo napolnila baterijo električnega vozila hitreje, kot traja iskanje pravega polnilnega kabla v prtljažniku. Torej - hitro polnjenje električnega avtomobila, ki prihaja v serijo v naslednjem mesecu.

Hitro polnjenje električnega avtomobila?! Če smo do zdaj mislili, da je Tesla nesporni vladar električne mobilnosti (to sicer že dolgo ni), potem je čas, da Elon Musk preveri, ali ima še dovolj trikov v rokavu. BYD je namreč predstavil hitri polnilni sistem, ki obljublja do 1 MW polnilne moči, kar je dvakrat več od najmočnejših Teslinih polnilnikov – tehničnih specifikacij. Torej to je hitro polnjenje električnega avtomobila, kot ga še nismo videli.

Super e-Platforma – hitro polnjenje električnega avtomobila: Polnjenje hitrejše od postanka na bencinski črpalki

BYD-jev preboj temelji na novi “Super e-Platformi”, ki uporablja najsodobnejše “blade” baterije z neverjetno hitrim polnjenjem. Te baterije imajo množitelj polnjenja 10C, kar pomeni, da lahko popolnoma izpraznjeno baterijo napolnijo v pičlih šestih minutah. Za primerjavo – Tesla Model S Plaid potrebuje približno 25 minut, da na Teslinih Superchargerjih doseže 80 % napolnjenosti.

Platforma omogoča delovanje pri napetostih do 1.000 V in polnilnih tokovih do 1.000 A, kar prinaša skupno moč do 1.000 kW (1 MW). To ni zgolj impresivno – to je prelomno. To je prvič, da v avtomobilski industriji govorimo o megavatnih polnilnih sistemih, kar pomeni, da električni avtomobili končno dobivajo polnilno hitrost, ki je primerljiva s točenjem goriva.

A to še ni vse – “Super e-Platforma” vključuje tudi nov električni motor z močjo 580 kW, ki doseže vrtoglave 30.511 vrtljajev na minuto. Za občutek – to je več, kot dosežejo nekateri dirkalni motorji V12. Za povrhu pa BYD uporablja še najsodobnejše silicij-karbidne (SiC) energetske čipe, ki delujejo pri napetostih do 1.500 V, kar povečuje učinkovitost in zmanjšuje izgube energije.

Foto: BYD

Prva modela: Han L in Tang L – električni raketi na kolesih

Prva avtomobila, ki bosta uporabljala to futuristično tehnologijo – hitro polnjenje električnega avtomobila, sta Han L EV (limuzina) in Tang L EV (SUV). Oba modela sta že na voljo za prednaročila, uradna predstavitev pa bo aprila 2025.

Han L EV lahko z novim sistemom doseže množitelj polnjenja do 10C, kar pomeni, da lahko v petih minutah pridobi dodatnih 400 km dosega. Tang L EV ni dosti počasnejši – v istem času dobi 370 km dosega, saj deluje z množiteljem 8.4C.

Če to še ni dovolj impresivno – Han L EV pospeši od 0 do 100 km/h v 2,7 sekunde, Tang L EV pa v 3,9 sekunde. Obe številki sta globoko na ozemlju superavtomobilov.

Poleg tega BYD oba modela opremlja z naprednim sistemom avtonomne vožnje “God’s Eye B”, ki obljublja še bolj sofisticirano vožnjo kot Teslin Autopilot. Čeprav je ime rahlo dramatično, gre za enega najbolj zmogljivih sistemov zaznavanja okolice na trgu.

Polnilna infrastruktura: Kitajski mega-polnilniki v akciji

Hitro polnjenje električnega avtomobila je seveda odvisno od infrastrukture! Seveda takšna tehnologija potrebuje tudi pravo podporo. Zato BYD načrtuje gradnjo več kot 4.000 ultrahitrih polnilnic po vsej Kitajski. Te postaje, imenovane “Megawatt Flash Charger”, bodo zagotavljale moč preko 1 MW, nekatere celo do 1.360 kW.

Ker tako visoke moči predstavljajo izziv za električna omrežja, BYD uvaja integrirane hranilnike energije v polnilne postaje, kar pomeni, da bodo lahko zagotavljale stabilno napajanje tudi tam, kjer omrežje ni dovolj zmogljivo.

Tesla v težavah? BYD dviguje standarde

Do zdaj je bil Tesla V4 Supercharger “najhitrejši”polnilni sistem na svetu, saj dosega do 500 kW moči. A BYD je s svojo novo tehnologijo postavil povsem nov standard – dvakrat hitrejše polnjenje, boljša baterijska tehnologija in zmogljivejši avtomobili. Pri temu je potrebno poudariti, da tesle še kar vztrajajo na 400v sistemu polnjenja v veliki večini svojih modelov.

Polnilniki V4 Supercharger so trenutno omejeni na 250 kW, vendar bomo z zvišanjem na 350 kW priča precej višjim trenutnim hitrostim polnjenja. Polnjenje s 350 kW bi lahko omogočilo, da se Teslina vozila polnijo s hitrostjo do 2.250 km na uro oziroma pridobijo približno 185 km dosega v samo petih minutah. Seveda na kitajskem ne počivajo in imajo pripravljeno hitrejšo tehnologijo. 

Tudi drugi kitajski proizvajalci, kot sta Li Auto in Xpeng, razvijajo hitre polnilne sisteme, a BYD zdaj očitno vodi igro. S tem odpravlja eno največjih ovir za množično uporabo električnih vozil – “taksifobijo” (strah pred dolgim čakanjem na polnilnici).

Z novo tehnologijo polnjenja, ki je hitrejša od nakupa kave na bencinski črpalki, BYD kaže, da električni avtomobili niso več prihodnost – ampak sedanjost.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.