Honda dviguje letvico za vse terence s četrto generacijo modela Passport. Z zmogljivim motorjem, novim vzmetenjem in številnimi "outdoor" dodatki je to SUV, ki ga bodo pustolovci z veseljem pričakali. Vas zanima več? Berite naprej!
Z ameriškim trgom v mislih Honda predstavlja prenovljeni 2026 Passport, SUV, ki bo izpolnil pričakovanja ljubiteljev terenskih podvigov. Z izboljšanim vzmetenjem, robustno karoserijo in več moči pod pokrovom motorja, je Passport bolj zmogljiv kot kdajkoli prej – vendar žal le za ameriške kupce. Prihodnost evropskega trga ostaja negotova, vendar poglejmo, kaj ta model prinaša čez lužo.
<h3>3,5-litrski V6 in nova 10-stopenjska avtomatika
Eden izmed največjih adutov novega Passporta je njegov 3,5-litrski V6 motor, ki razvije 285 konjskih moči (212 kW), kar je povečanje za 5 KM v primerjavi s prejšnjo različico, medtem ko navor ostaja pri 355 Nm (262 lb-ft). Honda se je poslovila od stare 9-stopenjske avtomatike in jo zamenjala s sodobnim 10-stopenjskim samodejnim menjalnikom, ki zagotavlja bolj gladko prestavljanje in optimalno porabo goriva.
Poleg tega ima Passport standardno opremljen i-VTM4 sistem s štirikolesnim pogonom, ki omogoča pametno razporeditev navora med posameznimi kolesi. Ta sistem dodatno izboljša oprijem na zahtevnih terenih, od skalnatih poti do blatnih stez, zaradi česar je Passport idealen za ameriške nacionalne parke in pustolovske poti.
Zasnovan za prave terenske pogoje
Passport je pripravljen na resne izzive, zahvaljujoč robustni konstrukciji. Honda je namestila kovane jeklene ročice in lite železne nosilce, kar omogoča večjo odpornost na udarce in dolgotrajno trpežnost. Na sprednjem delu je Honda posodobila vzmetenje z MacPhersonovo nogo, medtem ko je zadnji del opremljen z izboljšanim večtočkovnim vzmetenjem, ki omogoča več stabilnosti. Zavorni sistem je prav tako nadgrajen – Passport ima zdaj 350 mm (13,8 palcev) velike zavore, kar bo koristno pri dolgotrajnem zaviranju na strmih terenih.
S svojim povečanim odmikom od tal in izboljšanimi koti vstopa Passport zmore še več. Poleg tega omogoča vlečno zmogljivost do 2.270 kg (5.000 lb), kar pomeni, da se lahko ob njem brez težav pripeljete s čolnom ali prikolico, polno kamping opreme.
Trije paketi opreme: RTL, TrailSport in TrailSport Elite
Novi Passport je na voljo v treh različicah, ki prinašajo različne stile in funkcionalnosti. RTL predstavlja osnovno različico, ki se ponaša s črnim sprednjim delom, črnimi poudarki na karoseriji, 18-palčnimi platišči v Shark Grey barvi in gumami za vse letne čase.
Pri modelih TrailSport in TrailSport Elite so stvari še bolj avanturistične. Opremljena sta s posebnimi General Grabber terenskimi pnevmatikami, oranžnimi vlečnimi kavlji in robustnimi jeklenimi zaščitami za podvozje, kar bo uporabnikom omogočilo dodatno samozavest na težkih terenih. Ti modeli imajo tudi edinstveno zunanjost z mat črnimi poudarki na zadnjem delu, kar omogoča oporo za dolge predmete, kot so smuči ali deske.
Notranji prostor: Tehnološki napredek in več prostora
Ameriški vozniki bodo deležni napredne tehnologije in večje prostornosti. Z daljšo medosno razdaljo ima Passport zdaj dodatnih 3,3 cm več prostora za noge na zadnjih sedežih. Kabina vključuje 10,2-palčni digitalni zaslon za voznika in 12,4-palčni infotainment zaslon, ki je za 54 % večji kot pri predhodniku. Potnikom je na voljo deset držal za pijačo, od katerih jih je šest primernih za večje steklenice, in že skoraj legendarna zložljiva miza za piknik, ki jo Honda uvaja kot del svoje terenske opreme.
Prostornina prtljažnika znaša do 2.364 litrov ob podrti drugi vrsti in 1.246 litrov s postavljeno drugo vrsto sedežev, kar zagotavlja veliko prostora za vso prtljago ali kamping opremo. Različica TrailSport Elite prinaša dodatno razkošje, vključno z Bose premium avdio sistemom z 12 zvočniki, panoramsko streho in vrhunsko klimatizacijo za zadnje sedeže, kar bo razveselilo tiste, ki iščejo kombinacijo avanture in udobja.
Barve in cena
Passport bo na voljo v osmih barvah, pri čemer sta Sunset Orange in Ash Green Metallic ekskluzivni za model TrailSport, kar bo še dodatno poudarilo njegovo unikatnost. Čeprav uradna cena še ni potrjena, Honda napoveduje, da se bo cena začela v območju 40.000 evrov (preračunano iz dolarjev), kar je razumljiva pozicija za tako zmogljiv in dobro opremljen SUV.
Sklepna misel
Honda Passport 2026 je brez dvoma ena najbolj obetavnih izdaj japonskega proizvajalca, saj združuje zmogljivosti terenskega vozila z udobjem za dolga potovanja. Čeprav bo dostopen le za ameriške kupce, je Passport model, ki pooseblja filozofijo robustnega, vsestranskega SUV-ja. Škoda, da bodo slovenski ljubitelji avtomobilizma ostali brez te robustne “igrače”, saj bi si novi Passport zaslužil priložnost tudi na evropskih cestah. Cena, ki naj bi znašala okoli 40.000 evrov, bo v ZDA morda sprejemljiva, toda čas bo pokazal, ali bo Passport resnično zadostil pričakovanjem ameriškega trga.