fbpx

Hyundai Crater: koncept, ki kriči “off-road divjak”, a žal obstaja samo kot sanje na štirih kolesih

Hyundai je ustvaril brutalno kul terenca, ki bi lahko zlezel na Mars – če ne bi bil ujet v laboratorijsko vitrino prihodnosti.

Hyundai Crater
Foto: Hyundai

Nekdo pri Hyundaiju je očitno gledal preveč “Mad Maxa” in hkrati poslušal ambientalne Lo-Fi ritme iz prihodnosti. Rezultat? Hyundai Crater – električni terenec, ki izgleda kot križanec med vesoljskim roverjem in digitalnim transformerjem. Ampak pozor – to ni še en SUV, ki bi rad bil “terenec”. To je mašina, ki se ne igra. No, razen z našimi čustvi.

Hyundai Crater se na prvi pogled zdi kot nekaj, kar so oblikovalci narisali po dveh dneh v puščavi – brez spanca, a z obilico domišljije. Oblečen je v digitalno pikselirano kamuflažo, vozi na 33-palčnih terenskih gumah in nosi šest (da, šest!) pomožnih luči, kot da bi želel reči: “Kogar ne vidim, tistega ne rešujem.” Dodajte še zaščitne plošče in vlečne kljuke – in dobite vozilo, pripravljeno na apokalipso (ali pa vsaj vikend izlet na Vršič).

Ampak Hyundai ne bi bil Hyundai, če ne bi dodal ščep zabave – prednja vlečna kljuka skriva mini maskoto po imenu Crater Man, ki se pojavlja tudi na zaponkah varnostnih pasov in celo na armaturi. Čeprav avto nima duše – ta model jo skoraj ima. In še značaj za povrhu.

Foto: Hyundai
Foto: Hyundai

Notranjost: nekje med design weekom v Milanu in lunarnim modulom

Pozabite na klasično armaturo – Crater ima lebdeč valj, pritrjen s tekstilnimi trakovi (resno), v katerem živijo štirje snemljivi kvadratni zasloni. Ti prikazujejo vse od Spotifyja do… česar koli si že zamislite. In ja, lahko jih odklopite in nesete s seboj. Ker zakaj bi imel infotainment samo v avtu?

Foto: Hyundai
Foto: Hyundai
Foto: Hyundai
Foto: Hyundai
Foto: Hyundai
Foto: Hyundai
Foto: Hyundai
Foto: Hyundai

Kabina je preplavljena s toplo oranžno svetlobo, ki daje občutek, da sedite v pečeni buči, oblikovani po zadnjih smernicah interier dizajna. Hyundai je to filozofijo poimenoval “Curve of Upholstery” – vsak dotik, vsak rob, vsaka površina je mehka, ukrivljena, taktilna. Trda plastika? Tega besednega zvezka tukaj ne poznajo.

Foto: Hyundai

Pod pokrovom? Elektrika. In tišina, ki jo prekinejo terenske ambicije

Hyundai Crater naj bi bil električen – Hyundai sicer molči kot dobro vzgojen šef dizajna, a glede na obliko in velikost lahko sklepamo, da se skriva pogon iz Ioniqa 5: 84 kWh baterija, dva motorja, okoli 320 konjev in 600 Nm navora. Ni slabo za nekaj, kar zgleda kot oklepni robot z ambicijo na Dakar.

Zanimivo: notri najdete gumbe za nizko prestavo in zaporo diferencialov – kar je sicer domena pravih terencev. Pri električnih vozilih to še vedno zveni kot znanstvena fantastika, a vsaj jasno kaže namen. Hyundai misli resno. Ali pa vsaj zelo dobro blefira.

Foto: Hyundai
Foto: Hyundai

Ampak… žalostno poglavje zgodbe: Crater ostaja le koncept

In tu pride trenutek, ko vas moramo nežno objeti in reči: Ne, ne boste ga mogli kupiti. Vsaj ne še. Hyundai nima nobenih konkretnih načrtov, da bi Crater postal serijski model. Kar je škoda. Ker iskreno – če bi ga postavili ob bok Broncu ali Wranglerju, bi ti zardela kot najstnika v prvi vrsti na koncertu BTS.

Foto: Hyundai
Foto: Hyundai
Foto: Hyundai
Foto: Hyundai
Foto: Hyundai

Toda Crater ni zaman. Njegova naloga je jasna: napoveduje prihodnost XRT linije – robustnih, bolj terensko usmerjenih Hyundai modelov. Do zdaj so bili ti bolj “mestni gozdarji” kot pravi pustolovci. A če bo Crater služil kot navdih, potem se pripravite: naslednji Santa Fe XRT bi lahko dejansko želel splezati na goro. Ne samo parkirati pred fitnesom.

Zaključek? Hyundai ima jajca. Samo še pogum potrebuje.

Crater je dokaz, da ima Hyundai ideje. Velike, drzne, divje ideje. Če bo imel še pogum, da jih realizira, bi lahko končno prestopil iz cone “praktičnega” v območje “legendarnega”.

Foto: Hyundai
Foto: Hyundai

Vprašanje za vas, dragi bralci: Bi se zapeljali s Craterjem po brezpotjih? Ali pa bi ga samo občudovali izza stekla v muzeju idej, ki jih nikoli nismo dobili?

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.