fbpx

Hyundai Ioniq 2: Najmanjši električni Hyundai, ki obljublja revolucijo v mestnem prometu

Prihaja poceni EV za vsak žep

Hyundai Ioniq 2
Foto: Hyundai

V svetu, kjer električni avtomobili postajajo vse večji in dražji, Hyundai preseneti z majhnim junakom. Hyundai Ioniq 2 bo predstavljen septembra 2025 na saloni IAA v Münchenu, z obljubo dostopnosti in zabave za mestne voznike. Ali bo to končno EV, ki ga lahko kupi vsak?

Predstavljajte si: vozite se po natrpanih mestnih ulicah, mimo dragih Tesel in ogromnih SUV-jev, v avtomobilu, ki je komaj večji od nakupovalne košarice, a z dovolj moči, da vas popelje čez dan brez skrbi za polnjenje. Hyundai Ioniq 2 ni samo še en električni avto – je upornik proti trendu gigantizma v avtomobilski industriji. Medtem ko drugi proizvajalci tekmujejo, kdo bo naredil večji zaslon ali daljši doseg za ceno hiše, Hyundai pravi: “Dovolj je!” In ustvari nekaj, kar je poceni, praktično in – verjeli ali ne – zabavno. Z ironijo usode bo ta mali Korejec debitiral na velikem salonu v Münchenu, kjer bo verjetno zasenčil marsikatero zvezdo. Ali bo Ioniq 2 rešil svet? Morda ne, ampak vsaj vaš proračun in parkirni prostor.

Dizajn: Futurističen videz z retro pridihom

Hyundai Ioniq 2 izgleda kot iz sci-fi filma, a z dovolj praktičnosti za vsakdanje življenje. Prve teaser fotografije kažejo LED lučne trakove čez celotno širino spredaj in zadaj, podobno kot pri obnovljenem Ioniq 6. Silhueta je hatchback ali fastback, z integriranim “ducktail” spojlerjem, ki doda športen videz. Proširjeni blatobrani in veliki usisniki zraka namigujejo na agresivnost, čeprav gre za majhen mestni avto.

Foto: Hyundai

Fotografije prototipa in detailov razkrivajo, da bo serijska različica ohranila osnovne linije, a z bolj umirjenimi detajli – brez pretiranih platišč ali ekstravagantnih dodatkov. Dimenzije? Manjši od Ioniq 5, a večji od mestnega Insterja. To pomeni, da bo idealen za ozke evropske ulice, kjer parkiranje ni šala. In ja, ciniki bodo rekli, da izgleda kot poceni kopija Renaulta 5, ampak hej – če deluje, zakaj ne? Pozitivno: Ta dizajn bo zagotovo pritegnil mlajše kupce, ki hočejo nekaj kul, brez da bi bankrotirali.

Tehnične specifikacije: Moč in baterija za realno življenje

Pod pokrovom – ali bolje rečeno, pod tlemi – Ioniq 2 uporablja Hyundaijevo E-GMP platformo, ki jo delijo z modeli Kia EV2 in EV3. En električni motor z močjo približno 150 kW (201 KS), kar je dovolj, da pospeši od 0 do 100 km/h v okoli 8 sekundah – natančne številke še niso uradne, ampak pričakujemo solidno zmogljivost za mestni promet. Končna hitrost? Verjetno omejena na 160 km/h (100 mph), da varčuje z energijo.

Foto: Hyundai

Baterija je ključna: Kapaciteta 58,3 kWh, ki obljublja doseg okoli 400-450 km po WLTP standardu. Hitrost polnjenja? Podpora za hitro DC polnjenje do 150 kW, kar pomeni od 10% do 80% v približno 30 minutah. AC polnjenje doma bo trajalo dlje, ampak za mestne voznike, ki parkirajo čez noč, to ni problem. Pozitivno: Ta baterija je ravno pravšnja – ne prevelika, da bi podražila avto, ne premajhna, da bi vas pustila na cedilu. In Nm navora? Pričakujemo okoli 350 Nm (258 lb-ft), kar pomeni takojšnji pospešek, ki bo nasmejal vsakega voznika.

Notranjost in funkcije: Pametno in udobno

Notranjost Ioniq 2 bo minimalistična, a tehnološko napredna. Velik zaslon za infotainment, brezžično povezovanje z Android Auto in Apple CarPlay, ter napredni asistenčni sistemi kot samodejno zaviranje in ohranjanje voznega pasu. Prostor? Za štiri odrasle bo dovolj, prtljažnik pa okoli 300 litrov – idealno za nakupovanje ali vikend izlet.

Ironično: V času, ko avtomobili postajajo računalniki na kolesih, Hyundai ohranja fizične gumbe za ključne funkcije, kar je pohvalno. Nihče noče iskati glasnosti na zaslonu med vožnjo. Pozitivno: Funkcije kot regenerativno zaviranje in eco načini bodo pomagale podaljšati doseg, medtem ko bo V2L tehnologija omogočila polnjenje drugih naprav iz avta.

Foto: Hyundai

Konkurenca in trg: Bo Ioniq 2 zmagovalec?

Na tržišču bo Ioniq 2 tekmoval z Renault 5 E-Tech, Peugeot E-208, Opel Corsa Electric, Nissan Micra EV in celo kitajskim BYD Dolphin. Cena? Pričakujemo začetek okoli 25.000-30.000 evrov (27.000 GBP), kar ga naredi res poceni EV. Žal, ne bo na voljo v ZDA, ampak za Evropo je to zlata priložnost.

Zgodovina znamke: Hyundai je iz poceni avtov postal tehnološki velikan, z Ioniq linijo pa dokazujejo, da so resni pri elektrifikaciji. Od prvega Ioniqa leta 2016 do zdaj – napredek je impresiven.

Zaključek: Zakaj bi moral biti Ioniq 2 na vašem seznamu

Po pregledu virov in govoric iz avtomobilskega sveta je jasno: Hyundai Ioniq 2 ni samo avto, ampak izjava. V času, ko so električni vozili pogosto predragi in preveliki, ta mali Korejec prinaša dostopnost, zabavo in praktičnost. S 150 kW moči, 58 kWh baterijo in dosegom, ki zadošča za mestno življenje, bo idealen za mlade družine ali urbane nomade. Cena pod 30.000 evri ga postavlja pred konkurenco, dizajn pa zagotavlja, da ne boste neopazni.

Foto: Hyundai

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.