München, mesto piva in precljev, je letos gostilo nekaj veliko bolj električnega – IAA Mobility München 2025. To ni bil le avtosalon, temveč arena, kjer so se evropski titani spopadli z vzhodnimi izzivalci, vsi pa so mahali z zastavo električne revolucije. Če mislite, da so avtomobili postali dolgočasne škatle, vas bo ta dogodek prepričal v nasprotno. Kot Jan Macarol, s pridihom cinizma, vam bom razkril, zakaj so ti stroji sanje na kolesih – in v vsakem najdem nekaj, kar vas bo spravilo za volan z nasmeškom.
IAA Mobility München 2025 je bil kot slaščičarna tehnoloških poslastic, polna presenečenj, kjer so se evropske ikone srečale z novinci iz Kitajske, Turčije in zdaj tudi z Audijevim drznim dvosedežnikom. Tukaj so ključne novosti, ki so ukradle poglede – in zakaj bi morale zanimati tudi vas. Začnimo z električnimi hatchbacki in kompaktneži, ki obljubljajo zabavo za vsak dan, nato pa dodamo še Audijevo športno vizijo, ki bo navdušila puriste.
Hyundai Ioniq 3 Concept: Hatchback, ki diha revolucijo
Hyundai Ioniq 3 Concept je prispel kot svež korejski veter, ki obljublja osemdesetodstotno zvestobo serijskemu modelu. Ta 4,29 metra dolg električni hatchback z ducktail spojlerjem in parametričnimi pikselnimi lučmi je videti, kot da je ušel iz futurističnega filma. Notranjost ponuja dvojne široke zaslone, panoramsko streho in ambientalno osvetlitev, ki daje občutek razkošja brez oderuške cene. Funkcija V2L celo napaja vaš piknik! Z močjo od 150 do 160 kW (201 do 215 konjskih moči) in navorom 300 Nm (221 lb-ft) pospeši od 0 do 100 km/h v približno sedmih sekundah, doseže pa najvišjo hitrost 180 km/h (112 mph). Baterija je na voljo v dveh različicah: 58 kWh za 430 km dosega (267 milj) ali 81 kWh za 600 km (373 milj) po WLTP standardu. Polnjenje? Do 128 kW na DC polnilnici, od 10 do 80 odstotkov v 30 minutah. “Hyundai tvega z obliko, ki je lepa in uporabna,” pravijo v Seulu. Ironično: s 600 km dosega skoraj pozabiš, da je električen – dokler ne iščeš vtičnice. Pozitivno: praktičen, cenovno dostopen in z dizajnom, ki ne vpije “poglej me”.
Leapmotor B05: Kitajski izzivalec Golfovega prestola na IAA Mobility München 2025
Leapmotor B05 ni le še en kitajski poskus – ta 4,43 metra dolg električni hatchback napada Volkswagnov Golf z drznostjo generacije TikTok. Z brezokvirnimi vrati, 19-palčnimi platišči in 2,735 metra dolgim medosjem obljublja prostornost in stil. Poganja ga 160 kW (218 konjskih moči) z navorom 240 Nm (177 lb-ft), kar omogoča pospešek od 0 do 100 km/h v osmih sekundah in najvišjo hitrost 170 km/h (106 mph). Baterija je na voljo v dveh različicah: 56,2 kWh za 361 km (224 milj) ali 67,1 kWh za 434 km (270 milj). Polnjenje do 168 kW DC poskrbi, da se od 30 do 80 odstotkov napolni v manj kot 20 minutah. “Širši, drznejši, pripravljen za Evropo,” pravijo pri Leapmotor. Cinizem: Kitajci so vzeli Golfovo dušo in jo elektrificirali – za manj denarja. Pozitivno: 50:50 razporeditev teže pomeni, da se vozi kot pravi Evropejec. Na cestah bo od drugega četrtletja 2026, zahvaljujoč partnerstvu s Stellantisom.
Renault Clio 2026: Šesta generacija z novo dušo
Renault Clio 2026 ni več le bencinski malček. Šesta generacija, dolga 4,116 metra, prinaša hibridno srce, ostrejše žaromete in 391-litrski prtljažnik. Dizajn spominja na športne korene, a ostaja praktičen. Hibridni sistem E-Tech 160 z močjo 118 kW (160 konjskih moči) in navorom 170 Nm (125 lb-ft) pospeši od 0 do 100 km/h v 8,3 sekundah, s porabo 3,9 l/100 km (60 mpg US) in dosegom do 1000 km (621 milj). Baterija z 1,4 kWh se polni regenerativno, brez potrebe po vtičnici. Na voljo je tudi bencinski 1,2-litrski TCe z 85 kW (115 konjskih moči) in pospeškom 10,1 sekunde. “Ikona zahteva tveganje,” pravi Fabrice Cambolive. Ironično: Clio je postal zelen, a še vedno ne leti. Pozitivno: Google Built-in in 29 asistenčnih sistemov naredijo vožnjo enostavno kot nedeljski izlet.
Polestar 5: Švedski električni sanjač
Polestar 5 je švedski odgovor Porschejevemu Taycanu – grand tourer na aluminijasti platformi z aerodinamiko (koeficient upora 0,24) in kamero namesto zadnjega stekla. Notranjost ponuja 14,5-palčni zaslon, Recaro sedeže z masažo in reciklirane materiale iz lanu in PET plastike. Dual Motor različica razvije 550 kW (748 konjskih moči) in 812 Nm (559 lb-ft), pospeši od 0 do 100 km/h v 3,8 sekundah, doseže 250 km/h (155 mph) in ponuja 670 km dosega. Performance različica s 650 kW (884 konjskih moči) to stori v 3,1 sekunde z dosegom 565 km. Baterija s 112 kWh (106 uporabnih) in 800-voltno arhitekturo se polni z močjo 350 kW, od 10 do 80 odstotkov v 22 minutah. “Manj je več,” pravijo Švedi. Cinizem: tekmec Taycanu, ki ni v ZDA zaradi carin? Pozitivno: togost Lotusa in udobje za dolge poti – sanje za Skandinavce.
Škoda Vision O: Karavan s hladilnikom in umetno inteligenco – drugačen na AA Mobility München 2025
Škoda Vision O je 4,85 metra dolg električni karavan z več kot 650 litri prtljažnika, ki se raztegne do 1700 litrov z zloženimi sedeži. Dizajn Modern Solid prinaša reciklirane materiale in hladilnik v prtljažniku – Simply Clever na višku. Specifikacije baterije in dosega so še skrivnost, a pričakujemo vsaj 400 km in polnjenje z več kot 100 kW. AI asistentka Laura pripoveduje pravljice otrokom in načrtuje poti. “Breznaporna potovanja,” pravi Klaus Zellmer. Ironično: karavan z umetno inteligenco? Kot bi vaš nono dobil pametni telefon. Pozitivno: V2L funkcija in bio-adaptivna osvetlitev poskrbita za praktičnost in sprostitev na poti.
Škoda Epiq 2026: Kompaktni SUV z veliko obljubo
Škoda Epiq 2026 je 4,1 metra dolg električni SUV s 475-litrskim prtljažnikom in ceno okoli 25.000 evrov. Dizajn z mat barvo in T-lučmi dopolnjuje notranjost, polna Simply Clever detajlov, kot so premični predali in praktični dodatki. Doseg do 425 km po WLTP standardu poganja baterija z zmogljivostjo od 40 do 60 kWh, polnjenje pa je mogoče z do 100 kW na DC polnilnici. “Praktičen in zabaven,” pravi Zellmer. Cinizem: veliko za malo? Škoda to zna. Pozitivno: fizični gumbi in brezžično polnjenje privlačijo vse generacije, od mladih do tistih, ki še cenijo analogni svet.
Mercedes-Benz GLC EQ 2025: Zvezda v električni preobleki
Mercedes-Benz GLC z EQ 2025 prehaja v elektriko z 800-voltno arhitekturo in daljšim medosjem za 80 mm. Notranjost razvaja z 99,3 cm velikim HYPERSCREEN zaslonom in veganskimi materiali. Različica GLC 400 4MATIC ponuja 360 kW (483 konjskih moči), pospešek od 0 do 100 km/h v 4,4 sekundah, najvišjo hitrost 210 km/h (130 mph) in doseg 713 km. Baterija s približno 94 kWh se polni od 10 do 80 odstotkov v 24 minutah, kar pomeni 303 km dosega v samo 10 minutah. “Nova doba zvezde,” pravijo pri Mercedesu. Ironično: zvezda sveti na elektriko, a še vedno tehta 2,4 tone. Pozitivno: AIRMATIC vzmetenje in V2H funkcija za napajanje doma poskrbita za udobje in praktičnost.
Volkswagen ID. Cross: T-Cross z gumbi in srcem
Volkswagen ID. Cross vrača fizične gumbe v 4,161 metra dolg električni paket s 450-litrskim prtljažnikom in dodatnih 25 litrov v frunku. Dizajn Pure Positive in notranjost, ki spominja na dnevno sobo, obljubljata udobje. Z močjo 155 kW (211 konjskih moči) doseže 420 km dosega in najvišjo hitrost 175 km/h (109 mph). Baterija je na voljo v dveh različicah, polnjenje pa poteka z 11 kW na AC ali 20–25 minut na DC polnilnici. “Jasna operabilnost,” pravijo pri VW. Cinizem: končno gumbe – ker zasloni niso za vse. Pozitivno: praktičen za mesto in zmožen vleči 1200 kg, kar je idealno za mestne pustolovščine.
Togg T10X: Turški SUV, ki preseneča
Togg T10X je 4,599 metra dolg turški električni SUV s 441-litrskim prtljažnikom in dizajnom, ki vključuje značilno tulipan masko ter panoramski zaslon. Zadnje gnana različica (RWD) ponuja 160 kW (218 konjskih moči) in 350 Nm navora, pospešek od 0 do 100 km/h v 7,4 sekundah ter najvišjo hitrost 185 km/h (115 mph), z dosegom 314 ali 523 km, odvisno od baterije (52,4 ali 88,5 kWh). Različica AWD z 320 kW (435 konjskih moči) pospeši v 4,8 sekundah. Polnjenje z močjo 180 kW traja 28 minut za 10–80 odstotkov. “Tehnološka zrelost,” pravijo pri Toggu. Ironično: Turčija v Evropi? Kot kebab v Münchnu. Pozitivno: OTA nadgradnje in Trugo polnilno omrežje poskrbijo za sodobno izkušnjo.
BMW iX3 Neue Klasse: Bavarci šokirajo
BMW iX3 Neue Klasse je 4,782 metra dolg SUV s prtljažnikom od 520 do 1750 litrov in dizajnom z navpičnimi ledvičkami ter koeficientom upora 0,24. Z močjo 345 kW (469 konjskih moči) in navorom 645 Nm (475 lb-ft) pospeši od 0 do 100 km/h v 4,9 sekundah, doseže 210 km/h (130 mph) in ponuja impresivnih 805 km dosega. Baterija s 108,7 kWh se polni z močjo 400 kW v 21 minutah. “Največji skok,” pravi Oliver Zipse. Cinizem: BMW brez bencina? Kot pivo brez pene. Pozitivno: 98-odstotna regeneracija in V2G funkcija za zeleno prihodnost.
Audi Concept C 2025: Nor drzen dvosedežnik, ki oživlja TT-jevo dušo
Audi Concept C 2025 je prispel kot noro drugačen električni športni dvosedežnik na IAA Mobility München 2025, ki vrača iskro TT-ja in obljublja serijsko različico leta 2027. Pod vodstvom novega CCO Massimo Frascella je to drzen korak v Audijevo prihodnost, z navdihom iz Auto Union Type C (1936), Avus koncepta (1991) in Rosemeyerja (2000), premešanega s TT-jevo DNK. Dolg 4520 mm, širok 1970 mm, visok 1285 mm in z medosno razdaljo 2568 mm, tehta 1690 kg. Zadnje gnani (RWD) stoji na 21-palčnih platiščih s pnevmatikami 255/30 spredaj in 305/30 zadaj; serijski model bo verjetno dobil quattro (AWD). 800-voltna arhitektura z centralno postavitvijo baterije obljublja hitro polnjenje, čeprav kapaciteta, doseg, moč, navor, pospešek in končna hitrost še niso razkriti – pričakujemo vsaj 400+ km in pospešek pod 4 sekundami, glede na sorodnost s Porschejem 718. Notranjost je minimalistična in taktilna: 10,4-palčni zaslon se pospravi v armaturo, fizične tipke (shy tech) in okrogel volan prinašajo analogni občutek. Oblazinjenje iz volnenega kepra in recikliranih tkanin, skupaj z anodiziranim aluminijem, doda prestiž. Targa streha z električno zložljivo trdo streho je prva pri Audiju, zadnje lamele pa nadomeščajo steklo za boljšo aerodinamiko. Barva Titanium združuje toplino in tehniko, svetlobni podpis s štirimi elementi pa bo Audijev novi obraz. “To je centralni element novega Audijevega obraza,” pravi Frascella. Ironično: Audi oživlja TT, ki je umrl 2023, z elektriko – kot da bi bencinski duši dali nov vtič. Pozitivno: blizu R8 po gabaritih, a cenovno med TT in R8 (blizu šestih številk USD), z nizko proizvodnjo v petmestnih številkah – za prave navdušence, ki hočejo zabavo na dveh sedežih.
Zaključek: IAA Mobility München 2025
IAA Mobility München 2025 je bil več kot razstava – bil je dokaz, da elektrika ni le prihodnost, temveč sedanjost, še posebej z Audijevim Concept C 2025, ki po mnenju virov, kot sta Autocar in Motor1, vrača Audiju športno dušo z obljubami o serijski proizvodnji leta 2027 in tehnologijo, ki deli DNK s Porschejem. Kot poročajo MotorTrend in Autocar, so modeli prinesli dosege do 805 km, polnjenje v 20–30 minutah in moč od 150 kW (200 konjskih moči) do 650 kW (884 konjskih moči), z 800-voltno arhitekturo za hitrost. Cene se gibljejo od 25.000 evrov za Škodo do 140.000 evrov za Polestar, Audi pa bo verjetno med TT-jem in R8-jem – za vsak žep in sanje. Ironično: elektrika obljublja svobodo, a vtičnica ostaja šef, Audi pa še skriva specifikacije, kot da nas drži v napetosti. Pozitivno: od AI v Škodi do gumbov v VW-ju in Audijeve targe za veter v laseh, vsak avto prinaša nekaj, kar naredi vožnjo zabavno in pametno – tudi za nevešče, ki bodo cenili enostavnost. Osebno? Kot Clarkson bi rekel: “Ti električarji so še vedno premehki, a Audijev C me spomni, zakaj avtomobili niso le transport – so strast.” Moj nasvet? Pojdite na testno vožnjo in se prepričajte sami, morda začnite z Audijevim konceptom za pravo iskro. Kaj menite – je elektrika prihodnost ali modna muha, in ali bo Audi C novi TT? Komentirajte in delite – avtomobilizem potrebuje vaš glas!