fbpx

Ineos Grenadier Trialmaster X Letech: portalne osi, 450 mm od tal in dovolj poguma za Everest

Rambo na štirih kolesih za mestne džentelmane

Grenadier Trialmaster X Letech
Foto: Ineos

Ko Land Rover Defender postane premehek in Mercedes-Benz G razmišlja o botoksu, na sceno pridirja Grenadier Trialmaster X Letech – terenski kultnež z znanstveno fantastičnimi 450 mm oddaljenosti od tal in ceno, ki bi jo odobrila švicarska banka.

Če vam je 264 mm serijske oddaljenosti od tal zvenelo dovolj, pomislite znova. Letech je v britansko-nemško zver – Grenadier Trialmaster X Letech – vgradil portalne osi s pomaknjenimi pestoji, kar je dvignilo dno karoserije na 450 mm (17,7 in) – za celih 186 mm (7,3 in) višje kot prej. Posledica? Prehodni kot, ki mu še kolesarji z e-bajkom zavidajo, in prehod vodnih ovir do 1.050 mm (41,3 in) brez snorkla.

Foto: Ineos
Foto: Ineos

Grenadier Trialmaster X Letech: Čevlji za v pekel

Na vsako stran pride 37-palčna BF Goodrich Mud-Terrain pnevmatika, ujeta na 18-palčnem Hutchinson beadlock platišču. Skupaj z razširjenimi blatniki in terenskimi stopnicami dobite videz, ki v retrovizorju sporoča: »Umakni se, ali pa ti bom splezal čez streho.« Letech doda še sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah, sprednji vitel, nosilec rezervnega kolesa in strešni prtljažnik z LED-reflektorji.

Foto: Ineos
Foto: Ineos

Motorji BMW: stari dobri ravni šest

Pod motornim pokrovom ni čarobnih sprememb – in to je dobra novica. Izbirate lahko med dvema bavarskima klasikonoma:

Gorivo Koda Moč Navor 0–100 km/h
B58 bencin 3,0 l turbo L6 210 kW (286 hp) 450 Nm 8,8 s
B57 dizel 3,0 l turbodiesel L6 183 kW (245 hp) 550 Nm 9,8 s

Oba motorja prek ZF-jeve 8-stopenjske avtomatike pošiljata anabolično moč na vsa štiri kolesa. Če želite na bencinski postaji modno »pufati« gorivski račun, izberite bencin; če pa vas bolj mika prozorna plastika za AdBlue, je dizel prava meditacija.

Off-road pribor iz … Nemčije, seveda

Ne le, da dobite pet-člensko vpetje osi spredaj in zadaj – Letech primeša še zavorni sistem s športnimi čeljustmi, večnamerno zadnjo lestev z nosilcem za jerry-kanister in priročno dvonivojsko strešno ploščad za vse tiste trenutke, ko se na safariju odločite montirati jacuzzi. Rezultat je širši kolotek, večji hod vzmetenja in artikulacija, ki bi jo z zavistjo opazovala celo koza gorskega centra Mangart.

Foto: Ineos
Foto: Ineos

Kabina: umazanija zunaj, usnje znotraj

»Delovni konj« je lahko tudi salonski lev. Ogrevana prednja sedeža, usnjene obloge, premium ozvočenje in zatemnjena stekla poskrbijo, da se med plezanjem na 45-stopinjski klanec počutite kot v first class lounge-u. S 400-W vtičnico v kesonu (pri Quartermasterju) lahko napajate hladilnik, varilni aparat ali – če ste Clarkson – opekač za slanino.

Cena? Raztegnite limit kartice

Za Grenadier X Letech boste odšteli 170.000 € brez DDV, Quartermaster pa je le tisočak dražji. To pomeni, da boste ob registraciji v Sloveniji zlahka prebili mejo 200.000 €, še preden dodate pločevinko barve za rampo v domači garaži. Trenutno so odprti samo evropski naročniški zvezki, a če verjamete govoricam, Ineos že tipa ameriške bančne račune.

Foto: Ineos

(Skoraj) kratka zgodovina

Model Grenadier Trialmaster X Letech se je kot koncept z »portalnimi hlačami« prvič pojavil na Goodwoodu 2024, kjer je več kot tisoč kupcev dobesedno oblegalo stojnico in prosilo za serijsko proizvodnjo. »Ko dobite toliko denarnic vrženih v obraz, se pač uklonite,« so v šali priznali pri Ineosu.

Foto: Ineos
Foto: Ineos

Zaključek: Grenadier Trialmaster X Letech

Grenadier X Letech je kot švicarski vojaški nož na kolesih – z dovolj ostrimi rezili, da odpre konzervo tune in obenem preseka amazonsko džunglo. V dobi električnih križancev, ki se bojijo visokih robnikov kot mačka vode, ta Ineos ponuja brutalno iskrenost: če ceste ni, jo naredi sam. Portalne osi in 450-milimetrska suverenost nad zemljo pomenijo, da boste najprej obupali vi, šele nato avtomobil. Resda stane kot vikend v St. Moritzu za celo leto, a vsaj dobite občutek, da bi vas iz istega St. Moritza rešil tudi v snežnem viharju sredi julija.

Foto: Ineos

Če torej potrebujete vozilo, ki bo ustavilo promet (dobesedno), hkrati pa zdrsnilo čez skalnate prepreke s tolikšno lahkoto, kot politik zdrsne po besedah, potem si zapišite: Grenadier X Letech ni le avtomobil, je manifest. Manifest okrepitve, ki se požvižga na asfaltna pravila in vas vabi, da pustite GPS pri miru ter sledite najstarejšemu navigacijskemu sistemu – lastni radovednosti.

Dodatne Informacije

ineosgrenadier.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.