E se oggi acquistassi un'auto estremamente interessante, che diventerà un classico automobilistico in pochi anni. Allora guarda questi pochi esempi, che nei prossimi anni non solo perderanno, ma guadagneranno molto!
Zakaj bi se vozili z dolgočasnim novim avtomobilom, ki na letni ravni v povprečju izgubi najmanj 2000 evrov ali več, če je lahko v vaši garaži za odštet drobiž …, nekaj kar bo v prihodnjih letih le pridobivalo na svoji vrednosti.
v času in prostoru, se določeni avtomobili starajo enostavno bolje od povprečja. Z leti pridobivajo ikonični status ter iz leta v leto ne izgubljajo na vrednosti – temveč jo plemenitijo. To so načeloma lahko tudi vozila, ki jih uporabljate vsak dan in ne le ob posebnih priložnostih. Saj so dosti sodobna, da premorejo na primer addominali O condizionatore in tako tisto osnovno varnost sodobnih vozil. Prav tako pa je njihova pojava na cesti izraz vašega dobrega osebnega sloga, saj z relativno edinstvenim vozilom enostavno izstopaš.
Seveda je potrebno ujeti pravo točko in avtomobil kupiti v trenutku, ko je njegova vrednost na najnižji točki. Praviloma v starosti med 22 in 30 letom, ko avtomobil v kolikor je v originalnem stanju postane starodobnik in tako upravičen do občutno cenejše registracije. Poznamo namreč veliko primerov avtomobilom, ki ta status dosežejo dosti prej. A večina jih to točko preloma doseže v zgoraj navedenih letih.
Torej poglejmo tiste avtomobile, ki se počasi bližajo starosti 30 let, oziroma so lahko tudi precej mlajši, a na točki, ko vemo, da bo njihova vrednost v prihodnje le še rasla.
1. Alfa Romeo 164
Tipičen predstavnik 90-ih …, ki je že za časa svoje “aktualnosti” privabljal poglede zaradi značilnega futurismo in za tiste čase zelo samosvojega dizajna. Alfa Romeo 164 je bila seksi in v določenem trenutku je popolnoma potonila v pozabo avtomobilske zgodovine. A ker se 90-ta ter s tem moda in slog vračata je prav ta avtomobil lahko objekt vašega poželenja.
A pohitite, ker se v krogih avtomobilističnih zbirateljev že glasno govori o tem modelu, katerega cena zna skočiti v nebo. Kakorkoli – še je čas, da skočite na vlak in v svojo garažo parkirate legendarno Alfa Romeo 164 3.0 – V6 – cene slednjih so visoke, a tiste “običajne” še vedno lahko dobite za tisočak ali dva. Namig. Iščite različico z oznako Super 3.0, ki je mnogo cenejša, a kljub temu imenitna izbira. Cenovni razred: od 500 eur do 25.000 eur
2. BMW Z4 M
Ne nismo se zatipkali. V kolikor bi ta članek nastal pred 4 leti bi vam vsekakor predlagali nakup BMW Z3 M Coupe …, a so ti časi minili. Namreč avtomobil, ki ste ga lahko kupili za znesek okoli 20.000 euro, danes stane tudi do 6x toliko. Obstajajo pa tudi primerki, ki stanejo krepko več kot 100.000 evrov. Tudi zato je nakup M avtomobila pri njegovi pravi starosti vsekakor investicija in verjamemo, da je seksi E85/86 ravno v trenutku, ko ga lahko kupite še za dosegljiv znesek od 15.000 do 40.000.
Znesek, ki nikakor ne bo več padal, temveč so bo vozilo v prihodnosti le še dražilo in tako predstavlja investicijo. Je pa dejstvo, da je do statusa klasike in tako starodobnika potrebuje še precej časa. A zdi se, da je vredno počakati! Cenovi razred: od 15.000 eur do 25.000 eur
3. Audi TT – MK1 – series 1 – 8N
Ja – AudiTT je avtomobil, ki je na začetku svoje življenjske poti dvignil veliko prahu. Saj je takoj ob začetku imel precej težav z vodljivostjo tako, da so morali avtomobil vpoklicati ter ga nadgraditi z ABS in zadnjim spojlerjem v letu 2000. A kljub temu verjamemo, da bo kmalu dosegel legendarni status, saj so njegove futuristične linije in dizajn večen. Če je še pred leti veljal za nekoliko nerodnega, a se zadnja leta zdi prav njegov dizajn eden tistih, ki izstopa in z leti pridobiva. Na razpolago je bila tudi seksi roadster različica, o kateri vsekakor razmislite saj doda tisto nekaj.
V kolikor ste se ogreli za Audi TT, vam priporočamo nakup kakopak najmočnejše različice. Torej avtomobila, ki nosi oznako Audi TT 3.2 Coupe Quatro. Slednjega dobite že za ceno okoli 6000 evrov, a cene kaj hitro rastejo in avtomobilov res ni veliko. Tudi zato se zdi, da je prav letos še zadnja možnost, da v svojo garažo parkirate v športnega kupeja z 250 konji, ki bo v naslednjem desetletju dosegel kultni status.
4. Saab 900
Je legendaren avtomobil blagovne znamke, ki je pred leti ugasnila. In tudi zato se zdi, da bo prav model 900 tisti, ki štrli iz povprečja tudi zato, ker ga lahko še vedno kupimo relativno poceni. Čeprav na spletu najdemo primerke iz leta 1989 vredne tudi 50.000 evrov (Saab 900 Turbo 16 Cabrio), kar le nakazuje v katero smer se bodo cene gibale v prihodnosti. Njegov dizajn in stas sta stvar “legend” in praktično nezamenljiva.
Tako kot po stranski silhuteti riconosci G-carro, O Land Rover Defenderja ha Saab 900 popolnoma samosvojo silhueto. Tudi zato je bil velikokrat filmska zvezda Hollywood-a v njem pa so se vozili urbani posebneži, arhitekti, zdravniki. Torej, če vas srbi … Saab 900 je tisto nekaj pri čemer ne boste zgrešili. Hkrati pa avto, ki je bil tehnološko pred svojim časom. Tudi zato … nazaj v prihodnost s Saabom 900. Cenovi razred: od 1.000 eur do 25.000 eur
5. Renault Avantime
Hmmm … kaj pa dela Renault iz polpretekle zgodovine na seznamu tistih avtomobilov, ki jih absolutno ne smete spregledati. Dejstvo, da je bilo teh futurističnih avtomobilov izdelano le točno 8.557 in prav ta številka ter dejstvo, da je ta avtomobil dobil največ oblikovalskih nagrad in bil popolnoma pred svojim časom so odgovorne, da bo ta avto v prihodnjih letih le pridobival na svoji vrednosti. Novembra 2008 je bil “predelan” Avantime “gost” oddaje Marcia più alta, kjer so voditelji z njim poizkusili testno stezo pripeljati hitreje kot s tovarniškim Mitsubishi Lancer Evoluzione X.
Avantime se je odrezal odlično in vsi trije voditelji oddaje Top Gear so ga označili za enega tistih, ki je všeč vsem trem. Avtomobili, ki so bili všeč vsem tako Jeremy Clarkson-u, Richard Hammond-u ter James May-u, so bili izjemno redki. V to skupino spadajo FordMondeo E Subaru Legacy. Odlično ohranjenega Renault Avantima lahko kupite za okoli 8.000 euro. Cenovi razred: od 2.200 eur do 10.000 eur
6. Volvo 850 T-5R
Avto, ki je rešil Volvo iz rdečih številk in znova populariziral škatlast dizajn. To je bil Volvo 850. A resničen uspeh se začne šele z modelom posebna omejene izdaje 850 T-5R, ki je bila velik komercialni uspeh, zaradi česar je Volvo leta 1996 proizvedel še eno serijo. Model temelji na modelu 850 Turbo, a s predelavo motorja, ki so jo razvili skupaj s Porsche. Tako je avtomobil pridobil dodatnih 18KM v primerjavi z običajno različico in jih je tako na cesto položil skupno kar 243 KM (181 kW). Zanimivo je, da je kljub svojemu škatlastemu dizajnu premogel izjemeno majhen koeficient upora 0,29 in je lahko pospešil od 0 do 100 mph v 6,0 sekunde.
Najvišja hitrost je bila elektronsko omejena na 244,9 km / h. Vozilo je bilo standardno opremljeno s pnevmatikami Pirelli P-Zero in imelo večino takrat razpoložljive opreme, CD izmenjevalnik s 6 cd-jev, usnje, … Legenda torej, ta zanimiv in skoraj večni 850 T-5R, ki ste ga še let ali dve nazaj dobili za drobiž, oziroma okoli 5.000 evrov. Danes pa se lepi primerki gibljejo v cenovnem razredu med 10.000 in 30.000 evri. A na spletu najdete tudi nekatere, ki so dosti dražji. Cenovi razred: od 5.000 eur do 60.000 eur
Porsche Boxster – 986 – MK1
Je sicer duhovni naslednik modela 914 in je nastal, da bi pomagal Porsche ponovno pridobiti donosnost. Avto, ki je sicer slovel kot ženski Porsche ni tako nedolžen. Model S, ki je prišel v produkcijo leta 2000 je imel 3,2 litrski motor s 250 KM in v osnovi 17 colska platišča. In ker je praktično vsak Porsche material za bodočo uspešnico, trdimo, da tudi ta mali Porsche v naslednjih letih lahko pridobi ogromno, saj se nahaja v trenutku, ko je njegova cena zares nizka. Model Porsche Boxster S – srednje do dobro ohranjen lahko danes kupimo za znesek med 10.000 in 15.000 evrov.
A verjamemo, da ne bo več dolgo tako. Predvsem je na trgu res malo modelov, ki so “full option”, oziroma top of the line. Če ga najdete in je cena primerna, potem pogumno. Boxster velja za zanesljivega. Cenovi razred: od 7.000 eur do 20.000 eur