fbpx

City Test: Peugeot RCZ-R – macchina da corsa francese

La RCZ è un'auto dal segno di straordinario sex appeal, ma questo diventa ancora più alto agli occhi degli uomini quando un membro di questa specie si rende conto che davanti a lui c'è l'esperto RCZ-R, che si è trasformato da "rossetto", ordinario RCZ in una macchina da corsa, solo che questa non ha paragoni reali nella sua fascia di prezzo. 270 cavalli da un motore da 1,6 litri sono un record che vi farà ridere. 5,9 secondi per raggiungere i 100 km/h sono sufficienti per renderti troppo veloce per la maggior parte del tempo.

In tu se pravzaprav izgubljanje besed na papriju oziroma digitalnem mediju lahko šele začne. O tovrstnih avtomobilih je izjemno težko pisati, saj jih je enostavno potrebno doživeti. Peugeot RCZ-R je vsekakor eden tistih avtomobilov, ki bodo ostali v spominu predvsem pa je zanimivo dejstvo, da za zmeren denarni vložek ponudi saj toliko užitkov kot njegovi enkrat dražji germanski konkurentje. In v tem segmentu je RCZ-R absolutni zmagovalec.

I francesi so se predelave običajne različice RCZ-ja lotili v sodelovanju s svojim dirkalnim oddelkom Peugeot Sport, s katerim pregovorno ni dobro zobati češenj. Saj znajo in zmorejo izdelati odlično dirkalno vozilo. Za osnovo so vzeli motor običajne različice RCZ-ja ter na njem izvedli ultra tuning, kot ga poznajo le najboljši predelovalci. Ter tako iz motorja izstisnili kar 170 ‘konjev’ na litro. Pri prostornini 1.6 litra to pomeni 270 konjev in se sliši ter čuti odlično.

Odpiranje pokova motorja, s priokusom dirkaškega sveta.
Odpiranje pokova motorja, s priokusom dirkaškega sveta.

Tuning je med drugim zajemal večji turbo polnilnik z boljšim hlajenjem vstopnega zraka, prilagojen izpušni sistem, nov močnejši in prilagojen blok motorja s prilagojenimi oljnicami in bati. Ter sladke digitalne malenkosti s katerimi so običajni različici dodali dobrih “optimiziranih” 70 francoskih konjev. Pri tem pa niso pozabili na varnost ter hkrati poskrbeli tudi za prilgojeno podvozje, ki je za dober centimeter nižje kot pri običajni različici ter dirkaške zavore, ki omogočajo, da učinkovito krotite RCZ-jeve pobesnele konje. Le-te puščajo brutalne občutke in vozniku vlivajo samozavest in pogum.

Zavore, ki ne puščajo dvomov.
Zavore, ki ne puščajo dvomov.

Motor uživa, ob rahlo napeti desni nogi in v sodelovanju z levico pušča odlične občutke pri prestavljanju, ki je dirkaško kratko in učinkovitio hitro. Rad se vrti in uživa, da ga ženete visoko. Svoj pravi karakter motor pokaže nad 3.300 vrtljaji, kjer prične dihati s polnimi pljuči. Od tam naprej sledi zvočna simfonija najslajše vrste. Zvok turbine je sladek… in po vsej verjetnosti nočna mora vaše boljše polovice.

Podvozje odlično sledi motorju in je nevtralen in lepo sodeluje z volanskim mehanizmom, ki daje zadostno mero občutkov o podlagi, a vendar bi tu lahko našli nekaj prostora za izboljšave. Zadek je rad nervozen, a na zabaven način in vse dokler se pnevmatike ne segrejejo do delovne temperature in RCZ-R sede v ovinek zelo nevrtalno. Iz njega pa se izstrelite hitreje kot ste v njega zapeljali.

RCZ-R kot celota prepriča.
RCZ-R kot celota prepriča.

Celota deluje izjemno usklajeno in nikakor poceni. Trditev potrdi tudi notranjost, ki sicer oblikovno ne sledi atraktivnosti zunanjega videza, a vseeno premore mnogo detajlov, ki izstopajo.

Notranjost, ki prepričuje z usnjem in rdečim šivom.
Notranjost, ki prepričuje z usnjem in rdečim šivom.
V usnje vdeta armaturna plošča, ki je ročno šivana z rdečim šivom. Na način, kot smo ga vajeni pri vozilih nad znamko 100.000 evrov. 19 palčna platišča z diskretno oznako R in dirkaško školjčni sedeži. Le nekaj vizualnih detajlov, ki različico R loči od klasične različice. A zadosti, da gre popolnoma za drugo zgodbo v sodelovanju z izboljšano tehniko.

RCZ-R premore najmočnejši 1.6 litrski turbo motor na svetu in ponudi največ konjev v serijskem vozilu Peugeot. A to pavzaprav ni tisto glavno. Pomemben je celoten paket, ki pri tem avtomobilu deluje skoraj erotično. Po njem bodo po vsej verjetnosti posegali gospodje, ki se znajdejo v krizi “občutkov” in bodo iz njega znali iztisniti tisto dodatno dinamičnost. In tudi vsi tisti, ki cenijo tovrstne stroje in so o njih vedno sanjali.

Maggiori informazioni

Več informacij & cene: 
peugeot.si

Prezzo del veicolo di prova: 48.197 evrov

Con te dal 2004

Dall'anno 2004 ricerchiamo le tendenze urbane e informiamo quotidianamente la nostra comunità di follower sulle ultime novità in fatto di stile di vita, viaggi, stile e prodotti che ispirano con passione. Dal 2023, offriamo contenuti nelle principali lingue globali.