Il 6 ottobre è stata inaugurata al MoMa di New York una mostra delle opere dello scultore americano ancora vivente Robert Gober. La retrospettiva intitolata "Il cuore non è una metafora" è piena di gambe, lavandini, porte e altri motivi che sono una costante nella sua opera e che, essendo decontestualizzati, fanno di lui uno degli artisti più intricati del nostro tempo.
Robert Gober je eden izmed najpomembnejših ameriških kiparjev našega časa, ki se je rodil leta 1954. Danes šestdesetletni umetnik je 6. oktobra prisostoval odprtju razstave v newyorškem muzeju sodobne umetnosti MoMa, ki je z retrospektivo ‘’The Heart is not a Metaphor’’ obeležila zadnjih štirideset let njegovega ustvarjanja.
PER SAPERNE DI PIÙ: Giuseppe Colarusso e i suoi oggetti inaspettati che non sono al posto giusto al momento giusto
Pogosti motivi v njegovem umetniškem opusu so vrata, postelje, umivalniki in noge. Sami domači in vsem znani predmeti, bi rekli, toda kar z njimi naredi Gober, je, da jih vzame iz konteksta. Noga, ki ‘’štrli’’ iz stene muzeja, ima zato izven konteksta na obiskovalce šokanten učinek (nič čudnega: deli telesa se samostojno v življenju pojavljajo bolj redko – razen, če živite skupaj z družino Addams in njihovo slavno dlanjo ‘’Thing’’). Podobno je tudi z umivalnikom, ki nas takoj spomni na slavni Duchampov pisoar. Umetnik nas tako pripravi do tega, da na sicer vsakdanje predmete pogledamo iz novih, drugačnih in nepričakovanih zornih kotov – nekako podobno, kot nas v to silijo dela Reneja Magritta.
Na razstavi je do 18. januarja 2015 na ogled okoli 130 Goberjevih del, umetnik pa je za naslov razstave izbral fragment iz romana ‘’Sleepless Nights’’ pisateljice Elizabeth Hardwick. ‘’The Heart is not a Metaphor’’ je tako kot njegova dela torej stavek, vzet iz konteksta, hkrati pa kaže umetnikovo pretkanost: če so njegova dela metafore za nekaj drugega, njegovo srce to vsekakor ni.
Nekaj del nevsakdanjega umetnika Roberta Goberja si oglejte v naši fotogaleriji.
Maggiori informazioni:
www.moma.org