fbpx

Jaguar Type 00: 1000 konjev (745 kW), ki so razjezili svet – je to konec ali veličasten nov začetek legende?

Hitrejši od misli, tišji od sence in težji od vaše vesti – novi Jaguar prihaja.

Jaguar Type 00
Foto: Jan Macarol / Aiart

Jaguar je v zadnjih mesecih storil vse, da bi ga zasovražili. S čudnimi logotipi, oglasnimi kampanjami, ki so izgledale kot modna revija za nezemljane, in obljubo, da ne bodo "kopirali ničesar". A preden to britansko ikono odpišemo kot žrtev lastnega marketinga, se ustavimo. Pod vsem tem "woke" bliščem se namreč skriva pošast. Pošast s tremi motorji, ki bo asfalt trgala hitreje, kot internet trga živce puristov. To je Jaguar Type 00.

Bodimo iskreni. Ko slišite besedo “električni GT”, verjetno zavijete z očmi. Še en težak hladilnik na kolesih? Morda. Toda Jaguar, ki je trenutno v fazi popolne preobrazbe (ali pa samomora, odvisno koga vprašate), je s svojim novim modelom, interno poimenovanim “X900” ali konceptno Jaguar Type 00, udaril po mizi.

Ne gre za to, da so naredili avto. Naredili so izjavo. In ta izjava ima več kot 1000 konjskih moči (745 kW). Da, prav ste prebrali. To ni več avtomobil za gospode v tvidu, ki se vozijo na čajanko. To je avtomobil za nekoga, ki želi prehiteti lastno preteklost.

Foto: Jan Macarol / Aiart
Foto: Jan Macarol / Aiart

Brutalna moč in fizikalni absurdi

Srce Jaguar Type 00 (ali bolje rečeno, trije srčni spodbujevalniki) so trije električni motorji. Eden spredaj, dva zadaj. To pomeni, da imamo opravka z resnim štirikolesnim pogonom, ki pa je, hvala bogu, nastavljen tako, da preferira zadnji del. Inženirji omenjajo delitev navora v razmerju 30:70, kar v prevodu pomeni, da bo ta stvar dejansko zavijala in ne le drsela naravnost kot pijan tanker.

Čeprav uradnih podatkov o pospešku še ni, matematika ne laže. S to močjo bo “stotica” (0–100 km/h / 0–62 mph) padla v verjetno manj kot treh sekundah. Končna hitrost? Testni vozniki so z nasmeškom poročali, da so z lahkoto dosegli 257 km/h (160 mph), medtem ko je bil v kabini mir, kakršnega najdete le v knjižnici med polnočnico.

Teža: Slon v sobi (dobesedno)

In zdaj k težavi, ki jo vsi ignorirajo. Teža. Jaguar cilja na maso pod 2.750 kilogrami (6.062 lbs). Naj to ponovim: dve toni in sedemsto petdeset kilogramov. To ni avto, to je majhna luna. Če bi s tem trčili v hišo, bi hiša verjetno izgubila.

Toda Jaguar trdi, da so težo razporedili 50:50, kar je inženirski čudež, primerljiv s tem, da bi jaz uspel preteči maraton. Jaguar Type 00 sloni na ogromnih, standardnih 23-palčnih platiščih, kar je nujno, da vizualno sploh uravnotežijo to ogromno karoserijo, dolgo več kot 5 metrov (196,8 palcev).

“To ni avto za ozke evropske ulice. To je avto, s katerim parkirate na svojem posestvu, ne na parkirnem mestu.”

Foto: Jaguar
Foto: Jaguar
Foto: Jaguar

Doseg, ki pomirja tesnobo

Ker gre za električarja, je ključno vprašanje: “Kako daleč pridem, preden postanem pešec?” Jaguar obljublja baterijski paket s kapaciteto okoli 120 kWh. To je ogromno. Dovolj za 644 kilometrov (400 milj) dosega po WLTP ciklu. Realno? Recimo, da boste brez težav prišli od Ljubljane do Münchna, ne da bi se vmes ustavili in prosili za elektriko.

Polnjenje bo, zahvaljujoč 800-voltni arhitekturi (ki jo pričakujemo, čeprav Jaguar ostaja skrivnosten), bliskovito. A pravi trik je v obliki. Dolg nos avtomobila, ki bi moral po vseh pravilih gostiti V12 motor, je tu le … za šov. Za aerodinamiko. Za prestiž. In, roko na srce, izgleda fantastično, čeprav je popolnoma nepotreben.

Vožnja: Kot bi jezdili oblak na steroidih

Top Gear in drugi srečneži, ki so se že vozili v prototipu, poročajo o zračnem vzmetenju in blažilnikih z dvojnimi ventili, ki delujejo podobno kot pri Range Roverju. To pomeni, da bo avto požiral luknje na cesti, kot da ne obstajajo.

Še bolj pomembno: štirikolesno krmiljenje. Zadnja kolesa se lahko obrnejo za do 6 stopinj. Pri nizkih hitrostih v nasprotno smer od sprednjih (da lahko obrnete to ladjo), pri visokih pa v isto smer (za stabilnost). To je edini način, da 5-metrski avto ne deluje kot avtobus.

Zaključek: Poteza na vse ali nič

Jaguar s tem modelom igra najbolj tvegano igro v svoji zgodovini. Direktor Rawdon Glover je priznal, da pričakujejo, da bo le 15 % kupcev starih strank. Ostalih 85 %? To bodo novi ljudje. Ljudje, ki ne kupujejo tradicije, ampak kupujejo prihodnost. In ti ljudje imajo denar. Cena se bo začela pri 120.000 $ (cca 130.000 €), kar Jaguarja postavlja v ring s Porschejem in Bentleyjem.

Ali jim bo uspelo? Če gledamo samo številke – 1000 konjev, 700 km dosega, futurističen dizajn – imajo v rokah aduta. Če pa gledamo čustva … Jaguar je bil vedno “zločinski” avto, avto s karakterjem, z vonjem po bencinu in usnju. Ta novi, tihi orjak je drugačen. Je sterilen, a brutalno učinkovit. Je kot iPhone na kolesih – vsi se bodo pritoževali nad ceno in pomanjkanjem priključka za slušalke (beri: izpuha), a na koncu ga bodo vsi želeli imeti.

Je to še Jaguar? Ne vem. Je pa hudičevo impresiven stroj. In v svetu, kjer so vsi avtomobili postali enaki, je morda ravno ta norost tisto, kar potrebujemo.

Dodatne Informacije

jaguar.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.