Če mislite, da je najboljša naložba kriptovaluta ali delnica tehnološkega podjetja, ki ga vodi sociopat v puliju, se motite. Prava naložba stoji na štirih kolesih, diši po bencinu in verjetno pušča majhen madež olja na tleh vaše garaže. Dobrodošli v letu 2026 – letu, ko bomo kupovali z odprtimi očmi in zaprtimi denarnicami. 10 legendarnih avtomobilov za leto 2026.
Svet avtomobilizma se rad deli na bojna plemena, ki se med seboj obmetavajo z izrabljenimi uplinjači in polnilnimi kabli. A resnica je, da tisti zares razgledani razumemo oba svetova. Kot ustanovitelj največje Facebook skupnosti za električna vozila v Sloveniji dnevno uživam v instantnem navoru in tišini digitalne dobe – to je kot nositi vrhunsko pametno uro: je natančna, učinkovita in polna funkcij, ki ti olajšajo življenje. A bodimo iskreni: včasih si ne želite pametne ure. Včasih si želite težke, mehanske klasike, kjer slišite tiktakanje zobnikov in čutite utrip mehanizma. Elektrika je za premikanje telesa, bencin pa še vedno premika dušo. Tudi zato seznam legendarnih avtomobilov, ki ga ne smeš spregledati.
Prav zdaj smo v edinstvenem, skoraj magičnem trenutku zgodovine, ko lahko – in moramo – uživati v obeh svetovih, preden ta analogna “mehanska ura” postane nedosegljiv luksuz. Govorimo o območju kultnega statusa. To je tista točka na grafu, ko avtomobil neha biti zgolj “rabljen star avto” in postane “zanimiv youngtimer”. Depreciacija (padanje vrednosti) se je ustavila, krivulja se obrača navzgor, a cene še niso poletele v stratosfero, kot se je to zgodilo pri zračno hlajenih Porschejih.
Naredil sem domačo nalogo. Analiziral sem trg, preveril specifikacije in izbral 10 avtomobilov, ki so trenutno podcenjeni, mehansko fascinantni in bodo leta 2026 verjetno vredni več kot danes.
Moj seznam – 10 legendarnih avtomobilov za leto 2026
1. Porsche Boxster S (986) – Vstopnica v svet elite

Mnogi so ga zmerjali z “frišnim jajcem” zaradi oblike žarometov in ga imenovali “Porsche za reveže”. Kakšni bedaki. Porsche Boxster S (986) je sredinsko nameščen motor, zadnji pogon in hidravlični volan, ki komunicira z vašimi dlanmi bolje kot vaša žena.
-
Zakaj zdaj? Ker ljudje končno dojemajo, da je to čistokrven športni avto.
-
Specifikacije: 3.2-litrski bokser motor, 185 kW (252 hp), 305 Nm (225 lb-ft) navora.
-
Zmogljivost: 0-100 km/h v 5.9 sekunde, končna hitrost 260 km/h (161 mph).
-
Macarolov nasvet: Kupite ga, zamenjajte IMS ležaj in se smejte tistim v novih 911-kah, ki so plačali štirikrat več za manj zabave.
2. BMW 330Ci (E46) – Zadnji pravi BMW

Preden je BMW začel oblikovati avtomobile tako, da izgledajo kot jezni bobri, so naredili E46. Kupejevska oblika je brezčasna eleganca. To je vrhunec analogne dobe – vrstni šestvaljnik, brez turba, samo čista mehanika. Seznam legendarnih avtomobilov, brez tega avtomobila ne bi bil popolen.
-
Zakaj zdaj? Ker dobri primerki izginjajo hitreje kot pivo na Oktoberfestu.
-
Specifikacije: 3.0-litrski vrstni šestvaljnik, 170 kW (231 hp), 300 Nm (221 lb-ft).
-
Zmogljivost: 0-100 km/h v 6.5 sekunde, končna hitrost 250 km/h (155 mph).
-
Resnica: Verjetno bo malo rjavel na blatnikih, a ko motor zapoje pri 6000 obratih, vam bo vseeno.
3. Jaguar XK (X150) – Aston Martin na razprodaji

Poglejte ga. Oblikoval ga je Ian Callum, isti človek, ki je narisal Aston Martin DB9. In uganite kaj? Izgledata skoraj enako, le da Jaguar stane toliko kot dobro opremljen Golf. Ima aluminijasto karoserijo in V8 motor.
-
Zakaj zdaj? Ker je to britanski aristokrat, ki se rad pretepa v pubu.
-
Specifikacije: 4.2-litrski V8, 219 kW (298 hp), 411 Nm (303 lb-ft).
-
Zmogljivost: 0-100 km/h v 6.2 sekunde, končna hitrost 250 km/h (155 mph) omejena.
-
Vzdušje: Vožnja v njem daje občutek, da ste pravkar oropali banko, a ste to storili v obleki po meri.
4. Alfa Romeo Brera 3.2 V6 Q4 – Lepa katastrofa

Jeremy Clarkson je nekoč rekel, da ne moreš biti pravi “bencinglavec”, če nisi nikoli imel Alfe. Brera je umetniško delo na kolesih. Je pretežka? Da. Je motor žejen kot mornar na dopustu? Absolutno. Ampak poglejte ta zadek! Seznam legendarnih avtomobilov, brez tega avtomobila ne bi bil prav nič slabši, a vseeno. Posebna je.
-
Zakaj zdaj? Ker nihče več ne dela tako lepih avtomobilov. In cene so na tleh.
-
Specifikacije: 3.2-litrski V6, 191 kW (260 hp), 322 Nm (237 lb-ft).
-
Zmogljivost: 0-100 km/h v 6.8 sekunde, končna hitrost 240 km/h (149 mph).
-
Ironija: Verjetno se bo pokvarila. Ampak med čakanjem na vlečno službo jo boste lahko občudovali.
5. Renault Clio R.S. 197/200 (Gen 3) – Žepna raketa – namig – glavni na seznamu – legendarnih avtomobilov

Pozabite na superšportnike. Na zaviti cesti vas bo dober voznik v tem Cliu prehitel in vam pokazal sredinec. To je zadnji Clio z atmosferskim motorjem, ki se vrti visoko v nebesa.
-
Zakaj zdaj? Ker so moderni “hot hatchi” preveč digitalni in sterilni.
-
Specifikacije: 2.0-litrski atmosferski motor, 145 kW (197 hp), 215 Nm (159 lb-ft).
-
Zmogljivost: 0-100 km/h v 6.9 sekunde, končna hitrost 215 km/h (134 mph).
-
Dejstvo: Vzmetenje je trdo kot kamen. Vaša hrbtenica vas bo sovražila, a vaše srce bo pelo.
6. Audi TT Quattro (Mk1 225) – Bauhaus na kolesih

Ko je prišel ven, je izgledal kot vesoljska ladja. Danes je ikona dizajna. Iščite različico z 225 konji in pogonom Quattro. Notranjost je še danes videti bolje kot v večini modernih avtomobilov. Seznam legendarnih avtomobilov, brez tega avtomobila ne bi bil popolen.
-
Zakaj zdaj? Ker postaja zbirateljski kos “Youngtimer” scene.
-
Specifikacije: 1.8-litrski turbo, 165 kW (225 hp), 280 Nm (207 lb-ft).
-
Zmogljivost: 0-100 km/h v 6.6 sekunde, končna hitrost 243 km/h (151 mph).
-
Posebnost: Baseball šivi na usnjenih sedežih. Če jih najdete, kupite takoj.
7. Toyota GT86 / Subaru BRZ (1. generacija) – Šola drsenja

Ljudje se pritožujejo, da je počasna. Ti ljudje ne razumejo vožnje. Ta avto ima pnevmatike od Priusa z razlogom – da lahko drsi skozi ovinke pri hitrosti 40 km/h in se počutite kot heroj, ne da bi umrli.
-
Zakaj zdaj? Cene prvih modelov so padle na raven rabljenega Pola.
-
Specifikacije: 2.0-litrski bokserski motor, 147 kW (200 hp), 205 Nm (151 lb-ft).
-
Zmogljivost: 0-100 km/h v 7.6 sekunde, končna hitrost 226 km/h (140 mph).
-
Misel: To je Mazda MX-5 za ljudi, ki se bojijo, da bi jih ptič pokakal (ker ima streho).
8. Volvo C30 T5 – Švedski ekscentrik

Spomnite se steklenega zadka? Volvo C30 je bil nenavaden, a s T5 motorjem (istim kot v Ford Focusu ST) je bil tihi ubijalec. Je udoben, varen in zveni kot vojni stroj, ko pohodite plin.
-
Zakaj zdaj? Nihče ne pomisli na Volva, ko išče zabavo. Bodite drugačni.
-
Specifikacije: 2.5-litrski 5-valjni turbo, 169 kW (230 hp), 320 Nm (236 lb-ft).
-
Zmogljivost: 0-100 km/h v 6.7 sekunde, končna hitrost 240 km/h (149 mph).
-
Stil: Oblikovanje, ki se stara bolje kot George Clooney.
9. Mercedes-Benz CLK 500 (C209) – Autobahn lokomotiva

Brez stebričkov med stranskimi stekli. Ko spustite vsa okna, je to skoraj kabriolet. Pod pokrovom pa neuničljiv V8. To ni športnik, to je avto za gospoda, ki se mu mudi na sestanek v München.
-
Zakaj zdaj? V8 motorji izumirajo. Dobiti takšnega za “drobiž” je privilegij.
-
Specifikacije: 5.0-litrski V8, 225 kW (306 hp), 460 Nm (339 lb-ft).
-
Zmogljivost: 0-100 km/h v 6.0 sekund, končna hitrost 250 km/h (155 mph).
-
Opozorilo: Poraba goriva? Da.
10. Maserati Quattroporte V – Kockanje s hudičem

To je najbolj tvegan nakup na tem seznamu. Pod pokrovom je Ferrarijev motor. Zvok je simfonija. Vzdrževanje vas lahko spravi na beraško palico. Ampak, o moj bog, kakšen avto.
-
Zakaj zdaj? Ker stane manj kot nova Dacia Sandero.
-
Specifikacije: 4.2-litrski V8, 295 kW (400 hp), 451 Nm (333 lb-ft).
-
Zmogljivost: 0-100 km/h v 5.2 sekunde, končna hitrost 275 km/h (171 mph).
-
Jan pravi: Kupite ga le, če imate jeklene živce in dobrega mehanika. Je pa to avto, ki ga morate imeti vsaj enkrat v življenju, pa čeprav samo za en teden.
Zaključek: Kupite zdaj, jokajte (od sreče) kasneje – moj seznam legendarnih avtomobilov
V svetu, ki drvi proti avtonomni vožnji in tišini električnih motorjev, so ti avtomobili spomeniki neki drugi dobi. (zato bodo nekoč vredni veliko) Dobi, ko je bilo pomembno, kako se avto čuti, ne koliko aplikacij ima na zaslonu na dotik. Seznam, ki sem ga sestavil, ni seznam najhitrejših ali najdražjih vozil. Je seznam avtomobilov z karakterjem.
Vsak izmed naštetih ima svoje muhe. Alfa bo imela električne mrke, Maserati bo jedel sklopke, Jaguar bo morda puščal olje. Ampak to niso napake. To so osebnostne lastnosti. Leta 2026 je morda zadnji čas, da si privoščite enega izmed teh strojev po “normalni” ceni. So vstopnica v klub, kjer štejejo nasmehi na kilometer, ne kilovatne ure. Imeli ga boste v graraži 30 let in nato prodali za 10x višji znesek.
Zato vas prosim: ne kupite dolgočasnega SUV-ja. Kupite nekaj, zaradi česar se boste ozrli nazaj vsakič, ko parkirate. Življenje je prekratko za dolgočasne avtomobile. In če vas žena vpraša, zakaj ste kupili 20 let starega BMW-ja – recite ji, da je to naložba. Morda vam bo celo verjela.
Kateri bi bil vaša izbira? Bi tvegali z Maseratijem ali igrali na “varno” s Porschejem?





