fbpx

JAS Motorsport Tensei: Ko Honda NSX dobi italijanski potni list in karbonski oklep

Ogljikova reinkarnacija legende z ročnim menjalnikom – ker svet potrebuje več drame in manj zaslonov na dotik.

JAS Motorsport Tensei
Foto: JAS

Priznajmo si, avtomobilska industrija je v zadnjem času postala malce ... sterilna. Vsi proizvajalci tekmujejo, kdo bo v kabino zbasal večji televizor in kateri avto bo tišji od knjižnice. In potem sta tu JAS Motorsport in Pininfarina. Odločila sta se, da je dovolj tega nesmisla. Vzela sta legendo, ji nadela karbonsko obleko in ji pustila tisto, kar moški v resnici hočemo: ročni menjalnik in zvok motorja, ki ti naježi dlake na rokah. Spoznajte JAS Motorsport Tensei.

Če mislite, da je to le še ena “predelava” starega avtomobila, se motite. To je, kot da bi Michelangelu dali v roke laserski rezalnik in mu rekli: “David je dober, ampak naredi ga hitrejšega.JAS Motorsport niso neki amaterji z Instagrama; to so ljudje, ki za Hondo zmagujejo na dirkah že od leta 1998. Oni so ustvarili NSX GT3, ki terorizira dirkališča. Ko se takšni inženirski manijaki povežejo s Pininfarino – studiem, ki je leta 1984 sploh narisal koncept za originalno NSX (HP-X) – veste, da se pripravlja nekaj epskega – JAS Motorsport Tensei.

Japonska duša, milanski kroj

Ime Tensei v japonščini pomeni “preporod”. In to ni marketinški blef. Vzamejo donatorsko šasijo prve generacije NSX (1990–2005) – tiste, ki jo je pomagal razvijati sam Ayrton Senna – in jo slečejo do kosti. Nato pa se začne umetnost. Originalno aluminijasto karoserijo zamenjajo s kompoziti iz ogljikovih vlaken (carbon fiber).

Pininfarina je tukaj opravil doktorat iz estetske kirurgije. Ohranili so tisto prepoznavno silhueto, ki smo jo imeli na posterjih v otroških sobah, a so jo modernizirali. Avto je širši, nižji in bolj agresiven. In pozor, puristi, sedite preden preberete naprej: Pop-up žarometi so ostali! V dobi, ko so luči le še dolgočasne LED črte, je vrnitev “pomežikujočih” luči tista vrsta nostalgije, ki jo nujno potrebujemo. Zadek? Čistejši, z masivnim difuzorjem, ki ni tam samo za okras, ampak dejansko drži rit avtomobila na cesti, ko pretiravate.

“JAS Motorsport Tensei ne skuša biti moderen za vsako ceno. Skuša biti brezčasen. In hudiča, uspelo jim je.”

Foto: JAS

Analogna nirvana v digitalnem svetu

Pod motornim pokrovom JAS Motorsport Tensei ni baterij. Ni “zvočnega sintetizatorja”. Tam biva atmosferski V6 motor. JAS Motorsport je uporabil svoje tri desetletja dolge izkušnje iz serije TCR in GT3, da je ta motor navil na raven, ki pritiče letu 2026. Čeprav uradne številke še skrivajo kot državno skrivnost, glede na to, da je originalna 3.2-litrska verzija zmogla okoli 216 kW (290 hp) in 304 Nm (224 lb-ft), lahko od te “pol-dirkalne” zveri pričakujemo bistveno več. Verjetno nekje v območju, kjer se začnejo potiti dlani.

Najlepši del? Šest-stopenjski ročni menjalnik. Brez obvolanskih ročic, brez dvojne sklopke, ki prestavi hitreje, kot vi pomežiknete. Ne. Tukaj gre za mehanski občutek, za tisti klik-klak zvok kovine ob kovino. To je avto, ki zahteva, da ga vozite, ne da ga zgolj usmerjate.

Foto: JAS

Specifikacije (Kar vemo do zdaj) – JAS Motorsport Tensei

  • Model: JAS Tensei (Restomod)
  • Osnova: Honda NSX (NA1/NA2 generacija)
  • Karoserija: Polna karbonska konstrukcija (Design by Pininfarina)
  • Pogon: Zadnji kolesni par (RWD) – tako kot se spodobi
  • Motor: Sredinsko nameščen atmosferski V6 (JAS tuned)
  • Menjalnik: 6-stopenjski ročni (Manual)
  • Posebnost: Pop-up žarometi in možnost LHD ali RHD volana

Zaključek: Igrača za izbrance

 

JAS Motorsport Tensei
Foto: JAS

JAS Tensei so prejšnji mesec pokazali peščici izbrancev na dirkališču Fuji. To pomeni dvoje: prvič, stvar je resnična in ne le računalniška grafika. In drugič, verjetno so vsi primerki že prodani ljudem, ki imajo v garaži več avtomobilov kot jaz parov nogavic.

Polno razkritje s končnimi številkami pospeškov (verjetno pod 4 sekunde do 100 km/h) in ceno sledi v prvi polovici leta 2026. A cena tu ni pomembna. Tensei je dokaz, da v avtomobilizmu še vedno obstaja strast. Je sredinec sterilni prihodnosti in ljubezensko pismo preteklosti. Če bi bil avto, bi bil Tensei. Ker včasih napredek ne pomeni iti naprej, ampak pogledati nazaj in to narediti popolno.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.