fbpx

Jeep safari 2025: retro je nova elektrika

Sedem konceptov, nič elektrike, le veliko nostalgije

Jeep
Foto: Jeep

Jeep je letos na velikonočnem safariju v Moabu predstavil sedem konceptov, ki črpajo iz preteklosti. Vsi so Wranglerji in Gladiatorji – brez sledu o električnih Recon in Wagoneer S modelih.

Pozabite na prihodnost – letos se Jeep ni odločil pokazati, kam gre, ampak od kod prihaja. Na že 59. izvedbi Easter Jeep Safari dogodka v Moabu, Utah, je namesto vizij električne prihodnosti predstavil sedem konceptov, ki bi se povsem lepo znašli na parkirišču pred blockbusterjem iz devetdesetih. Med njimi ni nobenega električnega Recona ali Wagoneer S – samo polnokrvni retro Wranglerji in Gladiatorji. Ampak hej, kdo rabi tišino elektromotorjev, ko pa imaš Grimace vijolično barvo in 40-palčne terenske gume?

Foto: Jeep

Jeep Rewind Concept: MTV iz devetdesetih na štirih kolesih

Če bi vam kdo rekel, da je Jeep začel sodelovati z Nickelodeonom, bi mu po ogledu koncepta Rewind morda celo verjeli. Gre za dvosedežnega Jeep Wranglera brez strehe in vrat, oblečenega v “Grimace Purple” barvo in opremljenega z grafikami, ki spominjajo na TV-oglase iz let 1993. Notranjost? Tkanine, ki bi bile domače na sedežni garnituri vaše stare tete v Kaliforniji.

Pod pokrovom se skriva serijski 2,0-litrski štirivaljni turbo bencinski motor s samodejnim 8-stopenjskim menjalnikom – brez možnosti ročnega, kar je malo škoda. Motor razvije 270 konjskih moči (201 kW) in 400 Nm navora. Verjetno ni najmočnejši Wrangler vseh časov, je pa eden najbolj kul.

Foto: Jeep
Foto: Jeep
Foto: Jeep

Jeep Bug Out 4xe Concept: Minimalizem za sodobne nomade

Foto: Jeep
Foto: Jeep

Če vas mikajo ekspedicije v divjino, a ne marate nositi 3 ton opreme, potem je Bug Out 4xe točno to, kar iščete. Temelji na Gladiatorju 2025, ima štiri palce višjo streho, poseben strešni podaljšek in aluminijasta vrata. Zadaj je prostor za dodatne baterije in kampiranje v slogu “ultra light”. Vgrajena je tudi 12-palčna zadnja razširitev karoserije in zadnji cevni odbijač, da ne trpijo izstopni koti.

Kolesa? 37-palčni BFGoodrich KM3 na Forgeline platiščih. Dno kesona je ravno in obloženo za spanje v viseči mreži. Luksuz? Ne. Funkcionalnost? Absolutna.


Wrangler 4xe Rubicon Sunchaser: Sonce, usnje in prostor za vse

Foto: Jeep
Foto: Jeep
Foto: Jeep
Foto: Jeep

Sunchaser je zasnovan za tiste, ki želijo vzeti s sabo polovico garaže – vključno z zložljivim grilom in SUP deskami. Ima posebne zunanje zaboje za shranjevanje, vrtljivo LED osvetlitev za kampiranje in strešni prtljažnik za dodatno opremo. V notranjosti se nahaja dvobarvno usnje in usnjeni naslonjali – idealno za dolge poti z udobjem.


Jeep Convoy Concept: Vrnitev vojaškega stila

Foto: Jeep
Foto: Jeep

Eden bolj zanimivih Jeep je nedvomno Convoy, vojaško navdihnjen Gladiator Mojave z retro dušo. Spredaj ima pokončni nos v slogu Gladiatorjev iz 60-ih let, vojaško zeleno barvo “Ghost Ops” ter platnena vrata in streho. Gume? 40-palčne BFG Krawler. Opremljen je tudi z vitlom, ki potegne 12.000 lbs (5.443 kg). To ni koncept za “mall crawling”.


Blueprint Concept: Mopar katalog na štirih kolesih

Foto: Jeep
Foto: Jeep
Foto: Jeep
Foto: Jeep
Foto: Jeep
Foto: Jeep
Foto: Jeep

Vas zanima, kaj vse lahko kupite za svojega Wranglera? Jeepov Blueprint ima več kot 35 dodatkov: snorkel, cevna vrata, dvig za 5 cm, jeklene odbijače, zaščitne letve… Vse v modri barvi Mopar Blue. Čeprav izgleda kot Transformer iz Lego kompleta, ni dvoma, da je pripravljen za vse terene.


JEEP J6 Honcho in High Top Honcho: Ko se zgodovina ponovi

Foto: Jeep
Foto: Jeep
Foto: Jeep
Foto: Jeep

Oba Honcha črpata iz preteklosti, a z različnimi pristopi. J6 Honcho je dvovratni pick-up, ustvarjen iz Rubicona s šestčevo posteljo in retro dvobarvno barvo. Spredaj je trojni nosilec za luči, zadaj nosilec rezervne gume – popoln za nostalgične ljubitelje.

High Top Honcho pa je osvežitev lanskega koncepta. Slikana v retro 70’s barvah z belimi 40-palčnimi gumami BFG K03 in AccuAir zračno vzmetenje, deluje kot restomod za ljubitelje terenskih klasik.

Foto: Jeep
Foto: Jeep
Foto: Jeep

Zaključek: Jeep ostaja zvest sebi – in svojim kupcem

Čeprav mnogi pričakujejo, da bo Jeep svojo prihodnost gradil na elektriki (kot z modeli Wagoneer S in Recon), se je letos odločil za drugačen pristop – razkazovanje tradicije. In iskreno? Zelo mu pristaja. Easter Jeep Safari je vedno bil dogodek za resne navdušence, in letošnji koncepti ne razočarajo.

Je pa odsotnost električnih modelov kljub vsemu pomenljiva. V času, ko konkurenca (Ford, Rivian, Tesla…) stopa močno na e-poligon, Jeep s(m)iselno počasi testira teren – dobesedno. In čeprav ni razkrito, koliko bi stal vsak od teh konceptov (če bi sploh šli v proizvodnjo), so vsi opomnik, da Jeep še vedno razume, kaj pomeni “ikonični terenec”. Smo pa prepričani, da bo za 60-letnico dogodka prihodnje leto v zraku nekaj več… elektrike.


Kaj pa vi? Bi izbrali retro Gladiatorja z 40” gumami ali tihega električnega Recona?

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.