fbpx

Jeep Wrangler Rubicon 392: V8 se ne poslavlja – vrača se za stalno

“Final Edition”? Raje “Forever Edition”.

Jeep Wrangler Rubicon 392
Foto: Jeep

Po dveh letih rošade z “zadnjimi izvedbami” je Jeep Wrangler Rubicon 392 dobil status stalnega člana. V8 ostaja, ker ljudje hočejo možnost izbire – in malo gromkega smeha iz izpuha. Čas je, da ta paradoks modernih časov objeti z obema rokama.

Jeep je potrdil, da 6,4‑litrski HEMI V8 v Jeep Wrangler Rubicon 392 ostaja “za nedoločen čas”. Še več, novi Jeepov šef Bob Broderdorf je namignil, da bo moč HEMI‑ja izkoriščena tudi v drugih Jeepih. “The 6.4‑liter Hemi V‑8 will have a home at Jeep,” je dejal – torej brez labodjega petja, samo še več base linij.

Jeep Wrangler Rubicon 392
Foto: Jeep

Številke, ki se ne opravičujejo

Pod motornim pokrovom: 470 hp (351 kW) in 470 lb‑ft (637 Nm). Pospešek 0–60 mph (0–97 km/h) v 4,5 s in četrt milje v 13,0 s. Najvišja hitrost? 109 mph (175 km/h) – omejena, ker 35‑palčni baloni niso namenjeni Autobahnu.

V8 Wrangler še vedno zmore dihati pod vodo: 34,5 inča (0,876 m) brodenja in 11,6 inča (29,5 cm) oddaljenosti od tal. Spredaj serijsko visi Warn vitel z nosilnostjo 8.000 lb (3,63 t). To ni lifestyle dodatna oprema; to je gumb za “reši dan”.

Za občutek mase: prazna teža ~5.268 lb (2.390 kg), vleka do 3.500 lb (1.588 kg). Veliko, visoko, straight‑edge kot škatla za vojaške škornje – in to je poanta.

Rubicon, kot švicarski nož na 35‑palčnih gumah

Selec‑Trac dvostopenjski razdelilnik, stalni 4×4, Dana 44 širokotirne osi z elektronskimi zaporami Tru‑Lok, elektronski odklop sprednjega stabilizatorja, pol‑inča dviga in tovarniški komplet Xtreme 35: 35‑palčne BFGoodrich ter bronasta beadlock‑capable platišča. Na kamnu, blatu ali rdečem pesku Utah – 392 se počuti doma.

Mala opomba o serijski opremi “Final Edition”: Mopar triple‑loop in 83‑delni komplet orodja ostaneta ekskluzivi letnika 2024; 2025 prinese praktično vse ostalo. Hvala, pridni zbiratelji detajlov.

Foto: Jeep
Foto: Jeep

Kabina: digitalni dinozaver, ki zna TikTok

Osvežitev modelnega leta 2024 je Wranglerju pritrdila 12,3‑palčni zaslon Uconnect 5, nove varnostne blazine ter dodatke za udobje – 392 pa vse skupaj zapakira z Nappa oblazinjenjem in bronastimi poudarki. Tako je: vrata dol, streha dol, Apple CarPlay/Android Auto gor. Retro okvir, moderna duša.

“Gladiator 392?” Tudi to se kuha

Če je Wrangler 392 stalnica, je Gladiator 392 logično naslednje poglavje. Broderdorf je potrdil, da pickup dobiva HEMI‑ja. Z drugimi besedami: posteljica zadaj, V8 spredaj, nasmeh povsod. Marketing pravi: podpisano, žigosano, obljubljeno.

Foto: Jeep
Jeep Wrangler Rubicon 392
Foto: Jeep

V8 in ioni: dvojna melodija Stellantisa

Jeep hkrati gradi električno prihodnost. Wagoneer S je premium EV z do 600 hp (447 kW) in uradnim dosegom 294 milj (473 km). Nič bencina, veliko zagona – in kar ironično lepo dopolnilo 392‑ki: tišina ali grom, izberi razpoloženje. To je sedanjost avtomobilizma.

Cene in dostopnost

Če iščete ključne besede “koliko”, je odgovor v rangu “krepko šestmestno” v dolarjih. 2025 Wrangler Rubicon 392 Final Edition je pri večini vodičev ocenjen okrog $100.000–$102.000 MSRP (brez destinacije); razlike med viri so nekaj sto dolarjev sem ter tja. Cene za 2026 Jeep še ni razkril. Kdor čaka, dočaka grom.

Foto: Jeep

Širši kontekst: HEMI renesansa

V Stellantisovem orkestru se glasba V8 vrača še širše. Ram 1500 je uradno napovedal povratek 5,7‑litrskega HEMI V8 za modelno leto 2026 – pritisk kupcev dela čudeže. Tudi to je signal, da bo “stara šola” še nekaj časa del šolskega kurikuluma.

Zaključek: Jeep Wrangler Rubicon 392

Wrangler 392 je avtomobilski paradoks, ki deluje. Na papirju je kocka na 35‑kah, ki se pelje 175 km/h (109 mph) in do 60 mph ustreli v 4,5 s – in to s šasijo, ki si še vedno sname streho in vrata. V praksi je to stroj za spomine: zvok, vonj, veter, malo benzina v žilah in veliko samozavesti v volanu. Medtem ko Wagoneer S gladi elektro prihodnost, 392 drži baklo mehaničnega primal‑krika. In prav ta dvojnost dela Jeep zanimiv: znamka, ki je dovolj odrasla, da govori o kilovatih, in dovolj uporniška, da V8‑em še vedno reče “doma ste”. Če vas navdušujejo opcije, ta odločitev pomeni točno to: več glasbe za več ušes – na cesti, v puščavi, ali na parkirišču pri najljubši kavarni.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.