Kdo pravi, da SUV-ji ne znajo plavati? Kitajski Jetour Zongheng G700 je s svojo amfibijsko tehnologijo v 22 minutah prečkal mogočno reko Jangce in svetu pokazal, da ni samo še ena pločevina na štirih kolesih.
Če ste mislili, da je največja avantura vašega SUV-ja vožnja po blatnem makadamu do vikenda, potem vas bo Jetour Zongheng G700 naravnost šokiral. Kitajski odgovor na Jamesa Bonda je namreč prečkal 1,2 kilometra široko reko Jangce in pri tem ostal bolj suh kot vaša denarnica po obisku servisa.
Amfibijska odisejada: od Wuhuja do zgodovine
Jetour Zongheng G700, ki prihaja iz Cheryjeve garaže (beri: kitajskega avtomobilskega giganta), je 16. oktobra 2025 vstopil v zgodovino kot prvi SUV, ki je reko Jangce prečkal po vodi – in to brez pomoči vesla ali kakšnega skritega podvodnega motorja iz risank. Startal je s trajektnega terminala v Wuhuu, kjer je – čisto po naključju – tudi sedež podjetja. Če ste kdaj iskali idealno lokacijo za testiranje amfibijskega vozila, ste jo pravkar našli.
Pot dolga 1.480 metrov (ker so Kitajci očitno natančni do zadnjega metra) je trajala 22 minut. SUV je preplaval 1,2 kilometra široko reko, se uspešno boril s tokovi do 10 km/h in pri tem ohranil stabilnost ter hitrost približno 7 km/h. Če bi vozilo imelo Facebook, bi si verjetno samo sebi všečkalo ta podvig.
Tehnologija, ki je skoraj prebrisana kot mačka na soncu
Za ta amfibijski spektakel so poskrbeli nekateri tehnološki bonbončki, ki bi jih zavidal še kakšen James Bondov Aston Martin. Zongheng G700 ima karoserijo brez šivov in lukenj (torej brez tistih nadležnih mest, kjer se običajno nabira rja), aktivni sistem kroženja zraka ter 800-voltni pogonski sklop s silicij-karbidno baterijo. V prevodu: vozilo je bolj zatesnjeno kot vaša babičina shramba pred miši.
Stabilnost na vodi zagotavlja žiroskop s šestimi osmi, ki nenehno popravlja položaj vozila. Če bi imeli tak žiroskop v vsakdanjem življenju, bi verjetno lažje ohranjali ravnotežje po petkovem druženju v baru.
Pod pokrovom: moč, ki jo občutiš v kosteh
Jetour Zongheng G700 je v osnovi velik luksuzni plug-in hibridni SUV, ki se lahko potopi do enega metra globoko in tam vztraja do 40 minut. Poganja ga 2.0-litrski turbo bencinski motor s 208 konjskimi močmi in 340 Nm navora, skupaj z elektromotorji pa skupna moč znaša kar 751 KM in 795 Nm navora. Od 0 do 100 km/h pospeši v 4,6 sekunde – kar pomeni, da boste prvi na semaforju, pa tudi, če vas lovi morski pes.
Vozilo ima 100-litrski rezervoar in CATL-ovo baterijo s kapaciteto 34 kWh, kar mu omogoča električni doseg 150 km. Skupni doseg s polnim rezervoarjem in baterijo je kar 1.400 km – dovolj, da vas lahko ta SUV popelje od Ljubljane do Pariza in nazaj, vmes pa še na hitro preplava Donavo.
Na voljo v štirih okusih, za ceno solidnega stanovanja
Na kitajskem trgu bo Jetour Zongheng G700 na voljo v štirih različicah, s cenami od približno 42.000 do 52.000 evrov. Torej, če ste si vedno želeli avtomobil, ki lahko zapelje v vodo, zdaj veste, kaj morate vpisati na seznam želja.
Zaključek: Jetour Zongheng G700
Jetour Zongheng G700 je dokaz, da je prihodnost mobilnosti lahko tudi malce mokra, zabavna in polna inovacij. Če bo naslednja generacija SUV-jev znala še leteti, potem lahko resnično pričakujemo, da bodo prometni zastoji postali stvar preteklosti. Do takrat pa – kdo je rekel, da SUV-ji niso za v vodo?