Če ste mislili, da mali avtomobili spadajo v muzeje skupaj z videorekorderji in zgoščenkami, bo novi Renault Clio 2026 prijazno prekinil vašo nostalgijo. Videti je odraslo, vozi varčno, in še vedno govori tisti jezik, ki ga Evropa razume: pet vrat, majhne mere, pametna tehnika.
Šesta generacija Renault Clio 2026 deluje “večja” že na pogled: nova maska z drobnimi rombi (kot da še ne bi vedeli, da je to Renault), ostrejši žarometi in C‑svetlobni podpis zdaj z drznimi LED dnevnimi lučmi pod glavnimi žarometi. Zadek ima razdeljene luči, strešni spojler pa bi se brez sramu pokazal tudi na kakšni verziji Renaultsport. Vse skupaj na dolžini 4.116 mm (162,0 in), širini 1.768 mm (69,6 in) in medosju 2.591 mm (102,0 in); višina ostaja 1.451 mm (57,1 in). Esprit Alpine prinese še kompleksno oblikovana 18‑palčna platišča.
“Ko se lotiš ikone, je napaka, če si ne drzneš tvegati,” pravi šef znamke Fabrice Cambolive. Novi Clio je zato 7 cm daljši od predhodnika, bolj oster spredaj in zadaj – in v Evropi pripravljeni na nadaljevanje njegove uspešnice.
Kabina: dvojni zasloni, še vedno nekaj tipk (naj živi ergonomija) – Renault Clio 2026
Notranjost Renault Clio 2026 se zgleduje po električnem Renaultu 5: dva 10,1‑palčna zaslona, Google vgrajen (Maps, Assistant, Play), in – hvala, Renault – ločena vrsta fizičnih tipk za klimo. Stari vrtljivi gumbi so šli v penzijo, a vse skupaj ostaja razumljivo tudi brez diplom iz UX‑a. Do 29 voznih asistentov je dostopnih v višjih paketih.
Praktičnost? Clio še naprej igra nad razredom: prtljažnik do 391 l (13,8 cu ft) – več kot pri marsikaterem večjem avtu – nakladalni rob pa je znižan za 40 mm (1,5 in). Spredaj sta dve USB‑C in brezžično polnjenje, zadaj 12‑V vtičnica. Masivna avtomatska ročica med sedeži je izginila; zamenjala jo je stebrična prestavna ročica, ročni menjalnik pa ostaja pri dostopnejših motorjih.
Pogon: E‑Tech 160 – nova pametna mašina, manj požrešna
Glavni nastopač je polni hibrid E‑Tech 160: atmosferec 1,8 l v Atkinsonovem ciklu + dva elektromotorja = 160 hp (118 kW) in 170 Nm (125 lb‑ft). Rezultat? 0–100 km/h v 8,3 s (0–62 mph) – natanko sekundo hitreje kot prej. Škatla trikov je znana: večstopenjski multimodalni menjalnik z dvema prestavama za glavni e‑motor in štirimi za bencinarja ter do 15 kombinacijami delovanja. Sklopke ni (avto vedno spelje na elektriko), vzvratna pa poteka kar prek e‑motorja.
Učinkovitost? Renault navaja do 3,9 l/100 km (≈60 mpg US) in WLTP CO₂ že od 89 g/km, v mestih do 80 % časa povsem EV‑vožnje. Z 1,4‑kWh baterijo in polnim rezervoarjem je doseg 1.000 km (621 mi). To ni “plug‑in”, zato polnjenja na kablu ni – regenerira med upočasnjevanjem in zaviranjem.
Drugi motorji: 1.2 TCe in 1.2 Eco‑G (LPG)
Vstopni 1,2‑litrski trivaljnik TCe ponudi 115 hp in 190 Nm (140 lb‑ft), povezan z ročnim ali 6‑stopenjskim dvosklopčnim menjalnikom; do 100 km/h zmore v 10,1 s. Ljubitelji prihrankov na črpalki dobijo še 1,2 Eco‑G (LPG) s 120 hp in 200 Nm (148 lb‑ft) in DCT‑6, ki sprintersko ujame bencinarja. Dizla ne bo – 1.5 dCi je zgodovina.
Mere in praktičnost: številke, ki zdržijo kalkulator
Novi Clio meri 4.116 x 1.768 x 1.451 mm (162,0 x 69,6 x 57,1 in), medosje 2.591 mm (102,0 in); prtljažnik ostaja pri 391 l (13,8 cu ft), nakladalni rob je nižji za 40 mm – manj bolečin v križu, več prtljage. To so vrednosti, ki ga v razredu postavijo na sam vrh praktičnosti.
Varnost in infotainment: mali premium
V višjih paketih Clio ponudi dve 10‑palčni površini (merilniki + infotainment) in Google Built‑in (Maps, Assistant, Play). Seznam pomoči sega do 29 ADAS funkcij – resno odrasel paket za B‑segment.
Dediščina in industrija: kar 17 milijonov razlogov
Sedemnajst milijonov. Toliko Cliev je Renault prodal od 1990 – najbolj prodajan francoski avto vseh časov. Leto 2025 je pripeljalo še rekord: Clio 5 je bil najbolj prodajan avto v Evropi (H1). Tudi naslednika bodo sestavljali v Bursi (Turčija), kjer je stalno doma.
Esprit Alpine: športni videz brez dram
Če želite videz malega hot‑hatcha, a brez visokih zavarovanj, je tu Esprit Alpine: 18‑palčna platišča, posebne teksture in nekaj subtilnih športnih detajlov. Videz “RS‑lite”, vožnja “razumna”.
Sklep: Clio še vedno “poje” segment B
Nova generacija dokazuje, da mali avti še kako štejejo. E‑Tech 160 združi realno porabo (3,9 l/100 km), tih električni štart in opazno boljšo zmogljivost (8,3 s do 100 km/h). Mere so zrasle, prtljažnik ostaja kralj razreda, ergonomija pa ni zapadla v “tapkanje po zaslonih”. Najvišje hitrosti Renault še ni razkril, zato jo pustimo inženirjem – številka bo, ko bo homologacija gotova. Cene? Uradno še ne, a v Franciji bo višja izhodiščna cena od 16.900 €, dobave pa se pričnejo letos. V praksi: če ste dvomili, ali je Clio še “prava stvar”, je odgovor kratek – ja. In zdaj bolj kot prej.
Ključne številke (na kratko): Renault Clio 2026
- E‑Tech 160: 118 kW (160 hp), 170 Nm (125 lb‑ft); 0–100 km/h 8,3 s (0–62 mph).
- Poraba: od 3,9 l/100 km (≈60 mpg US), CO₂ od 89 g/km.
- Mere: 4.116/1.768/1.451 mm (162,0/69,6/57,1 in); medosje 2.591 mm (102,0 in).
- Prtljažnik: do 391 l (13,8 cu ft); nakladalni rob −40 mm (1,5 in).
- Ostalo: do 29 ADAS, Google Built‑in, 18‑palčna platišča (Esprit Alpine).