fbpx

Kako kupiti Porsche 911 GT3 RS – če niste milijonar z zgodovino nakupov

Svet ekskluzivnih seznamov, skritih dogovorov in (pre)drage lojalnosti

Kako kupiti Porsche 911 GT3 RS
Foto: Porsche
Zadnjič posodobljeno:

Kako kupiti Porsche 911 GT3 RS? !Ste mislili, da lahko GT3 RS kupite kot vsak drug avto? Pomislite še enkrat. Vstop v svet najželenjših superšportnikov ni za vsakogar – razkrivamo brutalno resnico.

Ste mislili, da lahko GT3 RS kupite kot vsak drug avto? Pomislite še enkrat. Vstop v svet najželenjših superšportnikov ni za vsakogar – razkrivamo brutalno resnico. Torej – kako kupiti Porsche 911 GT3 RS?! 


Zgodba o nakupu enega najbolj zaželenih avtomobilov na svetu – Porsche 911 GT3 RS – ni pravljica o sanjah, ki se uresničijo. Nasprotno, gre za ep o manipulaciji, elitizmu in finančni akrobaciji, kjer avtomobil ni nekaj, kar si kupiš, ampak nekaj, kar si moraš zaslužiti. Ali pa, kot pravi realnost, pretentati sistem.

Začetek: iluzija izbire

Zdi se preprosto. Všeč ti je GT3 RS? Pojdi do trgovca, izberi barvo, podpiši pogodbo, plačaj, odpelji. A ne. Če želiš specifično različico avtomobila, ki je narejena v omejenem številu, ti Porsche (ali Ferrari, Lamborghini…) ne dovoli enostavno odpreti denarnice.

Foto: Porsche

Potrebno je biti “na seznamu”. In kako prideš nanj? Z “zvestobo”. Seveda ne takšni, kjer imaš Porsche nalepko na prenosniku. Zvestoba pomeni, da si v preteklosti kupil kar nekaj avtomobilov – pogosto tistih dolgočasnejših, ki se hitro cenijo in jih sploh nisi želel. Tudi po 10–15 avtomobilov, ki skupaj nanesejo več kot 2 milijona evrov (ali funtov, kar pač pride prej).

Pravila igre (ali kako ne dobiti GT3 RS) – Kako kupiti Porsche 911 GT3 RS

Prodajalci ti prodajo sanje. “Kupite še Panamero, Taycana in Macana, pa se bomo pogovorili.” Po tem, ko kupiš za več sto tisoč evrov avtomobilov, ki ti niso posebej všeč in jih prodaš z izgubo, te čaka nagrada – mogoče, če imaš srečo.

In še takrat, če prodajalec odide ali dobi novega VIP kupca, tvoj “seznam” ne pomeni nič. Ni pogodb, ni garancij. Pogosto celo obljube v e-pošti niso vredne nič. Če pa kljub vsemu prideš do avtomobila, ti pogodba prepoveduje prodajo v prvem letu. Če ga vseeno prodaš, si blacklisted – adijo sanjski avtomobili v prihodnosti.

Foto: Porsche
Foto: Porsche
Foto: Porsche
Foto: Porsche

“Overs” – ilegalna ekonomija superšportnikov

Čeprav avtomobila ne smeš prodati, je seveda stvar na trgu povsem drugačna. Takoj ko GT3 RS pride iz salona, je vreden 100.000 € več. Včasih celo več. To imenujejo overs – razlika med nabavno ceno in realno tržno vrednostjo. To je čisti, davčno nevtralni dobiček – če ga dobiš.


No, to razliko pa raje pobere trgovec. Ti moraš podpisati, da ga ne boš prodal, on pa lahko isti avto proda 100.000 € dražje.

Kako pretentati sistem?

Zgodba Marka McCana, uspešnega YouTuberja in avtomobilskega entuziasta, razkriva absurdnost sistema. V več tedenskem podvigu je pokazal, kako brez zgodovine nakupov GT3 RS-ja ne dobiš. Lahko pa kupiš 2 ali 3 Taycane – električne limuzine, ki se izjemno slabo prodajajo in hitro izgubljajo vrednost. In z njimi – kot s trojanskimi konji – vstopiš na seznam.

Ampak pozor – prodajalci so spretni. Taycani z 0 km, z računom za 170.000 €, so takoj po prevzemu vredni le še 100.000–120.000 €. To pomeni 150.000 € izgube samo zato, da lahko dobiš pravico do nakupa GT3 RS.

In vse to za avto, ki bi ga teoretično lahko kupil za 260.000 €, a znotraj sistema ga dejansko plačaš 400.000 ali več.

Upor proti sistemu: Plan D – Kako kupiti Porsche 911 GT3 RS


V preobratu vrednem Netflix serije je Mark uporabil svojo dolgoletno lojalnost Lamborghiniju, da je ustvaril overs z modelom Urus Performante. Po enem letu ga je prodal z dobičkom 20.000 €, kar je dovolj, da je lahko pokril del “oversa” za Porsche.

Na koncu mu je avto prodal neodvisen trgovec, ki ni zahteval nobene zgodovine, ni pogojeval prodaje in – najpomembneje – ni bil hinavski. Mark je v zameno oddal svoj Urus, dobil GT3 RS in še dve ključki. In to pošteno.


Zaključek: sanje so naprodaj – a ne vsakomur

Če misliš, da boš prišel do GT3 RS s tem, da si Porsche navdušenec – pozabi. Ta svet je rezerviran za najbogatejše, najbolj potrpežljive in tiste, ki znajo igrati igro. Brez zgodovine? Pozabi. Nisi VIP? Nič ne bo. Ampak če si pripravljen igrati igro in izgubiti nekaj denarja vmes – obstaja možnost.

Ali kot pravi Mark: “To ni nakup, to je misija.”

In morda – samo morda – bomo morali priznati, da imajo luksuzne znamke prav. Redkost ustvarja željo, želja ustvarja kult, kult pa ustvarja posel. GT3 RS tako ni le avto. Je status. In status se nikoli ne podari – status si moraš kupiti.


Cena modela Porsche 911 GT3 RS (2024): okoli 260.000 €
Dejanska tržna cena (z “overs”): od 330.000 do 370.000 €
Motor: 4.0-litrski atmosferski bokser 6-valjnik
Moč: 386 kW (525 KM)
Pospešek 0–100 km/h: 3,2 sekunde
Največja hitrost: 296 km/h (184 mph)
Menjalnik: 7-stopenjski PDK
Teža: 1450 kg (3196 lb)
DRS sistem: Da, kot v Formuli 1
Pogon: Zadnji pogon (RWD)


Opomba za bralce: Če vas pot zanese v Porschejev salon z željo po GT3 RS, raje imejte sabo sveženj gotovine, dva Taycana, ter prijatelja v prodajnem oddelku. Ali pa najdite trgovca z jajci – tako kot Mark.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.