fbpx

Kitajska invazija – DJI brezzrcalna kamera: Bodo DJI, Godox in prijatelji pojedli Sony, Canon in Nikon?

Desetletje tihega vzpona kitajskih tehnoloških podjetij je preoblikovalo fotografski svet

DJI brezzrcalna kamera
Foto: Jan Macarol / AI mockup

Medtem ko ZDA vihtijo carinske meče proti Kitajski, je fotografski svet že v tihem šoku: večina opreme, ki jo uporabljamo, ni več samo narejena na Kitajskem, temveč tudi ustvarjena tam. Kako so kitajska podjetja v 10 letih iz "kopiraj-prilepi" mojstrov postala inovatorji svetovnega formata – in kaj to pomeni za Sony, Canon, Nikon? Prihaja namreč tudi DJI brezzrcalna kamera, ki bo spremenila marsikaj.

Začnimo z najpomembnejšim vprašanjem: kdaj ste nazadnje kupili fotografski dodatek, ki ni bil izdelan na Kitajskem? Če morate razmišljati več kot pet sekund, potem veste, kam pes taco moli. V samo desetih letih so podjetja kot DJI, Godox, Yongnuo, Laowa in Viltrox prešla iz statusa “kitajske cenenosti” v pozicijo, kjer pogosto premagajo velike igralce – in to ne samo po ceni, ampak tudi po tehnologiji. Prihaja DJI brezzrcalna kamera?!

Zakaj je do tega prišlo? En kratek odgovor: Made in China 2025 – vladna strategija iz leta 2015, ki je preoblikovala celoten tehnološki ekosistem. Cilj? Ne biti več le “svetovna tovarna”, ampak postati svetovni inovator.

Zakaj je GoPro padel – in zakaj bi lahko sledil še kdo

Spomnite se GoPro-ja. Nekoč nepogrešljiv v vsaki ekstremni torbi, danes… no, danes ga verjetno pokriva prah nekje na polici. Zakaj? Ker je DJI prišel s svojimi Osmo kamerami in uničil igro. In potem še Pocket 3 – mala revolucija, ki je Canonove in Sonyjeve “vlog” kamere poslala na prisilne počitnice.

A to ni osamljen primer. Godox je v zadnjih letih postal de facto izbira za profesionalno osvetlitev. Ne samo zaradi cene, ampak ker preprosto deluje bolje. Lepše, pametneje, z več funkcijami. Tudi z mikrofoni DJI že povozijo marsikatero zahodno znamko. Sedaj pa prihaja še DJI brezzrcalna kamera.

Kaj se je zgodilo? In zakaj nihče ni opazil?

Kitajska je medtem pametno igrala dolgo igro. Od 2015 naprej je investirala 1,7 bilijona dolarjev v izobraževanje, raziskave, razvoj, davčne olajšave, podjetniške inkubatorje. Učinek? Prava tehnološka renesansa. Podjetja, ki so včasih zgolj kopirala Zahod, zdaj vodijo igro.

In zanimivo – ni šlo le za proizvodnjo, ampak tudi za lastni intelektualni kapital. DJI je danes eden najbolj inovativnih tehnoloških gigantov. In še bolj srhljivo: država uči šestletnike uporabljati umetno inteligenco, medtem ko naši otroci gledajo Cocomelon na ponovitev.

Japonski velikani: čaka jih Kodak usoda?

Japonska je dolgo bila neizpodbitni kralj fotografije. Canon, Nikon, Sony – blagovne znamke, ki pomenijo zaupanje, kakovost, zgodovino. Toda to tudi pomeni: inercijo. Medtem ko DJI eksperimentira s povezljivostjo, AI, in modularnostjo, Canon še vedno ni prepričan, ali naj kameri doda zaslon na dotik.  Tudi zato je lahko DJI brezzrcalna kamera šok za industrijo.

Sony je sicer nekoliko bolj odprt – njegov E-mount je bil raj za tretje proizvajalce objektivov – a ravno zato bi lahko bil tudi prvi, ki bo padel. Canon in Nikon sta bolj protekcionistična, kar ju (za zdaj) malo ščiti. Vendar ne za dolgo.

Scenarij prihodnosti – DJI brezzrcalna kamera: bo DJI ustvaril “Sony A1 killer”?

Vse kaže, da se bliža trenutek, ko bo DJI predstavil full-frame kamero, ki bo imela vse, kar današnje vrhunske kamere nimajo:

  • takojšnji prenos datotek (ne preko 90-ih let WiFi)
  • integriran AI za obdelavo slik že v kameri
  • natančen GPS sledenje
  • 5G povezljivost
  • aplikacijo, ki deluje kot dejanski uporabniški vmesnik in ne kot hroščata beta različica

Če to združiš s Hasselbladovimi izkušnjami v srednjeformatni fotografiji (ki je v lasti DJI), potem je vprašanje samo še kdaj, ne če.


Kaj sledi?

Svet se je zbudil. ZDA dvigujejo carine, hočejo prepovedati TikTok, izgnati DJI drone in zaščititi svojo tehnološko suverenost. A vprašanje je: ali ni že prepozno?

Medtem ko Zahod prepoveduje, Kitajska gradi. Medtem ko Nikon objavlja evolucijske popravke obstoječih modelov, kitajska podjetja eksperimentirajo z androidnimi kamerami, ki izgledajo kot križanec med Blackmagicom in pametnim telefonom.

Kitajska ne igra iste igre. Oni igrajo za naslednjih 10 let. Mi pa pogosto komaj načrtujemo do naslednjega petka.

Zaključek: Ali bo Kitajska “pojedla” Canon in Sony?

Ne čisto. A bo pojedla velik del tržne pogače, to pa zagotovo. Stari velikani bodo morali nehati igrati na varno, sicer jih bo zgodovina fotografije ovekovečila kot Kodaške 21. stoletja – podjetja, ki so imela priložnost ustvariti prihodnost, a so se je raje prestrašila. DJI brezzrcalna kamera bo mejnik, ki ga lahko pričajuemo še letos.

Ali pa bodo morda ravno ta pritisk in strah sprožila novo dobo inovacij tudi na Japonskem.

Če ne, pa – hej – vedno lahko kupite DJI Pocket in z njo posnamete prihod podjetij, ki so bila nekoč le “Made in China”.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.