fbpx

Kitajski električni adrenalin: JMEV01 je 41-tisoč evrov vreden “baby Roadster”, ki križa Teslo z Lancio

Obujena legenda z novim imenom

JMEV01
Foto: JMEV

Zamisel malega startupa, finančna injekcija Xiaomija in dizajn, ki kriči retro rally glamur – JMEV01 ni le še ena električna škatla na kolesih.

Sprva znan kot SC-01, je JMEV01 nastal pod okriljem kitajskega startupa z nadvse iskrenim imenom – Small Sports Car. Leta 2022 je prvič zbudil zanimanje avtomobilističnih navdušencev, a je nato skoraj izginil iz radarja. Skoraj. Danes se vrača močnejši, lažji in bolj samozavesten – pod imenom JMEV01. Novi lastnik projekta je JMEV (Jiangling Motors Electric Vehicle), hčerinska družba JMC (Jiangling Motors Corporation), ki se je nekoč spogledovala s francoskim Renaultom – dokler ti niso elegantno odkorakali iz skupnega posla v 2023.


Zdaj, zahvaljujoč strateškemu partnerstvu in investiciji s strani Xiaomija (da, tistega Xiaomija, ki vam prodaja pametne telefone in pametne sesalce), projekt diha s polnimi pljuči. Uradna predstavitev je napovedana za 15. april, začetna cena pa naj bi znašala pod 300.000 juanov oziroma približno 41.300 ameriških dolarjev.

Foto: JMEV

JMEV01; Performance, ki reče “Mi nismo tu za zabavo. No, v bistvu smo.”

Pod privlačnim karoserijskim ogrodjem JMEV01 izstopa nekaj, kar danes redko slišimo pri električnih avtomobilih: lahkost. JMEV01 tehta zgolj 1.365 kg – to je za več kot 500 kg manj od športnega MG Cybersterja, ki je očitno poje preveč elektronskih kalorij.

Foto: JMEV

Avto poganjata dva elektromotorja (eden na vsaki osi), ki skupaj proizvedeta 429 konjskih moči (320 kW). Rezultat? Pospešek od 0 do 100 km/h v pičlih 3,9 sekunde. Čeprav uradne številke kapacitete baterije še niso znane, naj bi zadoščala za doseg okoli 520 kilometrov po optimističnem kitajskem CLTC ciklu. Vir električne energije? Baterijski sklop podjetja CALB, enega izmed največjih proizvajalcev baterij na Kitajskem.

Oblikovna drama, ki vleče navdih iz preteklosti – in to s stilom

Oblikovno gre JMEV01 proti toku. Medtem ko večina EV-jev stremi k sterilni futuristični estetiki brez karakterja, JMEV01 samozavestno maha z retro zastavo. Sprednji del krasijo ostro oblikovane luči, maska s poudarjenimi odprtinami za zrak in pokrov motorja v školjkastem slogu. A prava poslastica pride, ko ga pogledate s strani ali od zadaj – kjer se nezgrešljivo prepoznajo silhuete Lancia Stratos. Okrogli zadnji žarometi, majhen spojler in ravno zaključen zadek – kot da so rally sanje 70-ih ponovno oživele… le da zdaj tiho švigajo mimo.

Foto: JMEV
JMEV01
Foto: JMEV

JMEV01: Minimalizem, ki ne varčuje pri vozniški izkušnji

JMEV01 ni obložen z ekrančki, masažnimi sedeži in voznimi asistenti, ki vas prepričujejo, da sploh ne rabite voziti. Notranjost je menda minimalistična in osredotočena na voznika – skoraj puristično. Tu se ne gre za to, koliko TikTok videov lahko zmontirate med vožnjo, temveč za to, kako širok nasmeh imate po ovinkasti cesti.

Foto: JMEV

Kaj vse to pomeni?

JMEV01 ni perfekten. In tudi noče biti. Ni tehnološka ladja, ki sama vozi, in ne bo razumela vaših glasovnih ukazov, čeprav ji zašepetate v uho. Ampak to tudi ni poanta. Je opomnik, da električni avtomobili lahko še vedno vznemirjajo, navdušujejo in – ne nazadnje – zgledajo hudičevo dobro.

Ali bo osvojil svet? Morda. A osvojil je našo pozornost.

Ali bomo ta avtomobil kdaj videli na evropskih cestah? Za zdaj ni znakov, da bi JMEV01 gledal čez meje Kitajske, čeprav bi z nekaj homologacijskega čaranja morda lahko našel pot v garaže avtomobilskih sladokuscev, ki so se naveličali težkih, sterilnih EV-križancev.

Če nič drugega, JMEV01 dokazuje, da lahko tudi na prenasičenem EV-trgu še vedno kdo preseneti – in to z 41 tisočaki vrednim športnim električnim kupejem, ki izgleda kot otroček Tesle in Lancie. In to je v teh časih že skoraj čudež.

Dodatne Informacije

jmev.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.