fbpx

Koenigsegg Jesko Absolut spet kralj 0–400–0: švedski V8 v 25,21 s prehiti Rimac Nevera R

Absolut Overdrive: pol sekunde, cel svet razlike

Koenigsegg Jesko Absolut
Foto: KOENIGSEGG Jesko Absolut

Jesko Absolut je s programskim »čarovništvom« Absolut Overdrive spet potolkel rekord 0–400–0 km/h. 25,21 s. V enem zamahu nazaj na prestolu – in nazaj v glavah vseh, ki še prisegajo na bencin.

V zadnjem hiperkarskem ping-pongu je Koenigsegg Jesko Absolut vrnil žogico Rimacu Nevera R z novo znamko: 0–400–0 km/h v 25,21 s in 0–250–0 mph v 25,67 s. Rimacova sveža letvica – 25,79 s za 0–400–0 – je tako padla v enem mesecu, za dobrih 0,58 s. Tekma generacij, bencin proti elektriki, je spet izenačena… s tem da je tokrat RWD V8 premagal štirikolesno električno raketo.

Kaj je Absolut Overdrive

Namesto novih kril ali večjega difuzorja je Koenigsegg pritisnil »update« pri Koenigsegg Jesko Absolut. Inženirji so na novo uglasili Light Speed Transmission (LST) in upravljanje motorja ter dodali nov sistem nadzora navora (traction control), ki zdaj upravlja oprijem »kot še nikoli«. Enake izboljšave dobijo tudi kupci. Da, to pomeni, da lahko vaš Jesko po posodobitvi dela to.

»Da takšno zmogljivost dosežemo z serijskim ICE avtom in pogonom le na zadnji kolesi – ter prehitimo vse štirikolesno gnane električne – je skoraj magično.«
— Christian von Koenigsegg

Številke, ki povedo vse: Koenigsegg Jesko Absolut

Jesko je na suhem (no, deloma mokrem) stezi v Örebru dosegel 0–400 km/h v 16,77 s in zavrl 400–0 km/h v 8,44 s. V miljah to pomeni 0–250 mph v 17,18 s in 250–0 mph v 8,49 s. Meritve je potrdil Racelogic. In ja – to je isti avto, ki je lani postavil prejšnjo znamko.

Tekmec iz Zagreba

Rimac je le mesec prej z modelom Nevera R postavil 24 novih mejnikov in 0–400–0 zapečatil pri 25,79 s. Ima 2.107 hp (1.571 kW), štiri motorje, novo aero s +15 % podtlaka, Michelinke Cup 2 in – drznimo si reči – trenutno najvišjo uradno hitrost EV pri 431,45 km/h (268,2 mph). Vse to so uradno potrdili (Dewesoft meritev), avto pa je omejen na 40 kosov in stane od 2,3 mio € navzgor.

Stroj: kladivo iz Ängelholma

Pod pokrovom Jeska je 5,0‑litrski twin‑turbo V8 z ravnim ročičnim gredom in do 1.195 kW (1.600 hp) na E85 oziroma 955 kW (1.280 hp) na bencin. Navor? 1.500 Nm (1.106 lb‑ft). Menjalnik je 9‑stopenjski LST, domač izum z več sklopkami, ki menjuje »iz kateregakoli v katerikoli« brez drame. Koeficient upora 0,278 Cd, suha masa 1.290 kg, keramične zavore spredaj Ø410 mm. Tudi pnevmatike? Na voljo Michelin Pilot Sport Cup 2 R.

ICE proti EV: dve poti, en cilj

Koenigsegg je s »softverskim kovaštvom« iz V8 iztisnil pospešek, ki ga še včeraj preprosto nismo pričakovali od RWD bencinca. Rimac je medtem učbenik za vektoriranje navora in aerodinamiko spisal na novo – rezultat so 24 rekordov, vključno z omenjenim 0–250–0 mph v 26,20 s in 0–400 km/h v 17,35 s. Razlika med njunima 0–400–0? Pol sekunde. Razlika v filozofiji? Celo poglavje.

Kako hitro bo Jesko zares

Koenigsegg je na uradni strani že dolgo jasen: Jesko Absolut je narejen za najvišjo hitrost, »koliko – bo povedal čas.« Namig? Ta aerodinamični paket, preračuni in simulacije naj bi omogočali, da »preseže vse homologirane« – a naslednji korak je razvoj in odobritev pnevmatik za top‑speed poskus. Še malo potrpljenja.

Hitra primerjava (ključne številke)

  • Koenigsegg Jesko Absolut – 0–400–0 km/h: 25,21 s | 0–400: 16,77 s | 400–0: 8,44 s | 0–250–0 mph: 25,67 s. Verificiral Racelogic. Rimac Nevera R – 0–400–0 km/h: 25,79 s | 0–400: 17,35 s | 0–250–0 mph: 26,20 s | Vrh: 431,45 km/h (268,2 mph). Verificiral Dewesoft.

Zaključek: posodobitev, ki premakne mejo

V dobi, ko se rekordi merijo v desetinah in programska oprema odloča o lovorikah, je Absolut Overdrive lep dokaz, da se hiper v hiperkarsu skriva tudi v kodi. Jesko Absolut je z 25,21 s elegantno prečrtal Rimacovo 25,79 s – in to na delno mokrem Örebru, z istim avtom kot lani, uradno izmerjeno in potrjeno. Rimac ostaja svetovni prvak med EV-ji s svojo metrsko zbirko številk in 431,45 km/h, a Koenigsegg je pokazal, da pravila niso vklesana v granit. Če iščete moralno: bencin še ni rekel zadnje, elektrika pa še zdaleč ni udarila na plafon. Naslednje poglavje? Top‑speed. Potem pa ponovno mešanje kart. Pripnite čelado.

Viri: uradno sporočilo Koenigsegg (rezultati, »Absolut Overdrive«, Racelogic), uradno sporočilo Rimac (čas 25,79 s, 24 rekordov, tehnične posodobitve, Dewesoft, 431,45 km/h), Motor1 (primerjava časov), TopGear (kontekst časov in odgovor Koenigsegga).

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.