fbpx

Koenigsegg Sadair’s Spear – najbolj divji Jesko z 1 .625 KM in dvojnim krilom

30-krat 360 km/h – in vsi že prodani

Foto: Koenigsegg

Pripnite si čelado: Švedi so svojo konjsko zgodbo spremenili v hiper­avtomobilski rodeo, ki je hkrati cestno legalen in dirkaško brezsramen. To je Koenigsegg Sadair’s Spear.

Ime Koenigsegg Sadair’s Spear ni kaprica marketinga, temveč poklon konju, na katerem je Jesko von Koenigsegg leta 1976 odjahal zadnjo dirko. Sin Christian s tem nadaljuje družinsko sago hipermobilov, poimenovanih po očetu in njegovi strasti do galoperjev.

Foto: Koenigsegg

Motor & prenos: več konjev kot na hipodromu

  • 5,0-litrski twin-turbo V8 razvije 1 300 hp (969 kW) na bencin in kar 1 625 hp (1 212 kW) na E85.
  • Max. navor: 1 500 Nm (1 106 lb-ft), na voljo že od 2 700 obr/min.
  • 9-stopenjski Light Speed Transmission menja prestave hitreje, kot lahko izgovorite “smörgåsbord”.

Pospešek?

Uradnega 0–100 km/h (0–62 mph) Koenigsegg (še) ne razkriva, a glede na enak pogonski sklop kot pri Jesku pričakujte čas krepko pod 2,7 s.

Foto: Koenigsegg
Foto: Koenigsegg
Foto: Koenigsegg
Foto: Koenigsegg
Foto: Koenigsegg
Foto: Koenigsegg

Aerodinamika: dvojno rezilo in 1 ,7 tone podtlaka

Aktivno dvojno krilo na vrhu repa, večji canardi, raztegnjen difuzor in rešetke v blatnikih ustvarijo do 1 765 kg podtlaka – več kot tehta majhen hatchback.

Shujševalni režim & podvozje

  • Suha masa: 1 320 kg (2 910 lb) – 35 kg manj kot Jesko Attack.
  • Kovani karbonski “Aircore” platišči: 20” spredaj, 21” zadaj.
  • Pnevmatsko jedro: Michelin Pilot Cup 2 v dimenzijah 275/35 ZR20 in 335/30 ZR21; opcijsko ultra lepljivi Cup 2 R.
  • Karbon-keramični diski Ø410/395 mm z novimi oblogami za brutalne deceleracije.

“Vsak kilogram manj in vsak kilovat več štejeta – to je naša skandinavska dieta,” je jedrnato povzel Christian.

Foto: Koenigsegg

Hitrost & rekordi

  • Najvišja hitrost: 360 km/h (225 mph).
  • Gotland Ring: S krogom, hitrejšim za 1,1 s od Jeska Attacka, je Spear že prevzel lokalni prestol.

Kabina: minimalizem z USB-vtičnico

Notranjost ni asketska celica – ostajajo indukcijsko polnjenje, Apple CarPlay in SmartCenter zaslon. Opcijski šest-točkovni pasovi nadgrajujejo karbonske školjke; ročice menjalnika ne iščite, ker je prostor zasedla key-card.

Foto: Koenigsegg
Foto: Koenigsegg

Ekskluzivnost & cena

Proizvodnja je omejena na 30 primerkov in je bila razprodana “v trenutku”. Neuradno vas bo Spear olajšal za okrog 3,8 mio £ – in to še preden dodate kovček opcij iz ogljikovih vlaken.

Foto: Koenigsegg

Zaključek: Koenigsegg Sadair’s Spear

Koenigsegg Sadair’s Spear je več kot le še ena ekstremna različica. Je destilat 30-letne obsedenosti s podiranjem fizikalnih mej, zapakiran v cestno-legalni karbon. Najvišja hitrost 360 km/h, podtlak 1,7 t in razmerje moč/masa nad 1:1 so številke, ki prepričajo Excel, a prava vrednost tiči v brutalnem občutku, ko se dvojno krilo zalepi na asfalt, motor zavriska pri 8 500 obr/min, vi pa ste še vedno v udobnem sedežu z USB-kablom v telefonu. Če vam je uspelo ujeti enega od 30 kosov, ste kupili ne le hiperavto, ampak kos družinske mitologije, ki diši po bencinu, konjskem potu in švedskem inženirskem perfekcionizmu. Za vse ostale ostane le tista tolažilna misel: lahko ga bomo vsaj občudovali na YouTubu – na varni razdalji od 1 600+ besnih konj.

Dodatne Informacije

koenigsegg.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.