fbpx

Koliko stane BMW iX3 Neue Klasse + to so cene BMW iX3 Neue Klasse – in zakaj ga lahko pokoplje lastna cenovna strategija

Tehnološki biser s cenovnim oklepom

cene BMW iX3 Neue Klasse
Foto: BMW

BMW se je s predstavitvijo iX3 Neue Klasse postavil v središče električne renesanse. Avto je vse, kar pričakuješ od bavarskega premiuma: tehnološko izbrušen, oblikovno samozavesten in z dosegom, ki bo mnogim kupcem prvič dal občutek, da je električna prihodnost resnično uporabna. Do 800 kilometrov (WLTP), 400-kilovatno polnjenje, futuristična notranjost z 43-palčnim projekcijskim zaslonom čez celotno vetrobransko steklo – na papirju iX3 vstopa kot električni “game changer”. Toda - pokoplje ga lahko lastna cenovna strategija. Razkrivamo - cene BMW iX3 Neue Klasse.

Toda potem pride cenik. Torej – cene BMW iX3 Neue Klasse. Nemčija: 68.900 €. Ostala EU: 69.950 €. Napovedana osnovna različica – manjša baterija okoli 80 kWh: približno 60.000 €. In hitro postane jasno, da BMW s cenami ne meri na revolucijo, temveč na nadaljevanje svoje tradicionalne igre: osnovna cena, ki se sliši lepo, in paketna logika, ki kupca zlahka ponese v območje 80.000 evrov. Za BMW na ravni današnjega BMW X3. Torej premium cena.

Zakaj cena ni več le cena in zakaj ga lahko pokoplje lastna cenovna strategija

V svetu električnih avtomobilov cena ni več zgolj številka, zapisana na ceniku. Postala je simbol uporabniške filozofije. Tesla je to razumela prva – manj paketov, vse vključeno, preprosta naročila prek aplikacije. Kitajski tekmeci, kot so BYD, Nio, Zeeker in Xpeng, so lekcijo hitro ponotranjili. Avto kupiš tako preprosto, kot naročiš nov telefon.

BMW pa je ostal v prejšnji dobi. Torej cene BMW iX3 Neue Klasse, oziroma njihova cenovna politika. Konfigurator še vedno deluje kot digitalni labirint: klikaš, izbiraš, doplačuješ. Če hočeš sedeže, ki grejejo in hladijo, doplačaš. Če hočeš boljši zvok, doplačaš. Če hočeš barvo, ki ni osnovna bela, doplačaš. Rezultat? Avto, ki se na prvi pogled zdi konkurenčen, na koncu stane kot manjši stanovanjski kredit. Torej oglaševana cena je “nateg”.


Tekmeci, ki BMW-ju dihajo za ovratnik – predvsem s cenovno uporabniško izkušnjo

Poglejmo, kdo igra v istem razredu.

    • Tesla Model Y Performance: v Sloveniji približno 62.000 €. Vključuje vso opremo, AWD, pospešek 0–100 km/h v 3,5 s in doseg okoli 580 km (WLTP). Brez filozofije, brez doplačilnih pasti. S Tesla infrastrukturo polnilnic.
    • Xpeng G9: na voljo od okoli 57.000 €. Doseg do 570 km, polnjenje do 300 kW, notranjost z velikimi zasloni in serijsko opremo, ki v Evropi navdušuje.
    • Nio EL6: približno 59.000 €. Do 550 km dosega, možnost menjave baterij na “battery swap” postajah in bogata serijska oprema.
    • Audi Q6 e-tron: okoli 75.000 €, dosegi precej nižji od BMW-ja, a z močnim premium imidžem.
    • Zeeker X7: cenovno od 52.990 € do 70.000 €, doseg do okoli 615 km, polnjenje 10–80 % v približno 13 min, odlična notranjost z AR-HUD in digitalnim kokpitom
    • Smart #5: v Nemčiji od 45.900 € (Pro) oz. 55.400 € (Premium), doseg do 590 km (WLTP), 800-V DC polnjenje do 400 kW (10–80 % v 18 min); BRABUS različica v testu presegla 400 kW in dosegla 10–80 % v <15 min.

BMW iX3 Neue Klasse se tako znajde v kočljivem položaju. Tehnološko je v nekaterih segmentih celo pred tekmeci. A ko postavimo cene ob bok, se hitro vidi, da kupcu, ki išče razmerje med tehnologijo in enostavnostjo, Tesla, Xpeng, Zeeker in Nio ponujajo več za manj. Predvsem več vključenega v osnovno ceno.

Foto: Zeekr

Premium, ki ne razume novega premiuma

Problem BMW-ja ni tehnologija. Tehnološko je iX3 impresiven – doseg, polnjenje, notranjost, programska oprema. Problem je, da BMW še vedno razmišlja, kot da je leto 2005, ne 2025.

Novi premium ni več v tem, koliko doplačaš za masažne sedeže, ampak v tem, kako preprosto prideš do avtomobila. Ali, da v BMW i4 večina sedežev še vedno ne deluje na elektriko. Novi premium je v preglednih paketih, v transparentnih cenah, v digitalnih platformah, kjer ne izgubiš tri ure, da sestaviš svoj avto. Novi premium je v občutku, da si kot kupec spoštovan – ne pa zvabljen v igro doplačil.

Nova filozofija je tudi “en” sedež, za vse opreme. Ena tehnika brez permutacij, ki štarta na maso proizvodnje in nižanje stroškov. Ter večjo dodano vrednost na enoto. Tako se dela avtomobile 2025. Masa in simplifikacija modelne palete in različic.

Foto: BMW

Sklep: BMW proti samemu sebi

Ko berem cene za BMW iX3 Neue Klasse, imam občutek, da BMW tekmuje z dvema nasprotnikoma hkrati. Prvi so Tesla, Xpeng, Nio, Zeeker, Smart – torej podjetja, ki so električno prihodnost že zdavnaj posvojila in jo naredila uporabniku prijazno. Drugi nasprotnik pa je BMW sam.

Kot da Bavarci še vedno verjamejo, da kupci v letu 2025 cenijo enako kot kupci v letu 2010. A realnost je drugačna. Mlajša generacija ne želi sedeti na konfiguratorju in se prebijati skozi doplačila. Ne želi se pogajati s prodajalci v salonih. Želi klikniti, naročiti in voziti. Če to razume Tesla, če to razume Xpeng, potem mora to razumeti tudi BMW.

Tehnološko je iX3 eden najbolj prepričljivih električnih SUV-jev trenutka. Cenovno pa tvega, da bo postal opomnik, kako lahko odlična tehnologija pade v senco zastarele cenovne strategije. In v času, ko trg električnih vozil raste, si BMW res ne bi smel privoščiti, da ga ne pokoplje konkurenca – ampak kar lastna logika.

Dodatne Informacije

bmw.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.