fbpx

Končno! De Tomaso P72 – Le kdo je naročil vesoljsko ladjo iz šestdesetih?

Ko vintage dobi turbo: 750 KM in ročni menjalnik!

De Tomaso P72
Foto: De Tomaso

Po šestih letih tišine in snobovskega skrivanja se De Tomaso končno vrača – z vozilom De Tomaso P72, ki bi ga James Bond vozil, če bi bil fanat od ročnega menjalnika in ne gizmov.

Če bi lahko čas potoval, bi se De Tomaso P72 teleportiral direktno iz zlate dobe Le Mansa v futuristični raj. A tu ni CGI-čarovnije, temveč brutalna realnost iz karbona in usnja, ki jo pelješ z ročnim menjalnikom. Ja, prav ste prebrali – medtem ko Tesla sanja o avtonomni prihodnosti, De Tomaso s P72 časti pristno vozno izkušnjo, ki te pusti brez diha (in brez socialnih omrežij v kabini).

Foto: De Tomaso

De Tomaso P72 je vizualna oda modelu P70 iz leta 1965, ki je nastal v sodelovanju z legendarnim Carrollom Shelbyjem. Novi model pa ni le retro kulisa – pod njo bije srce sodobnega Frankensteina: 5,0-litrski V8 s kompresorjem, izpopolnjen pri Roushu, ki dostavlja 750 konjev (552 kW) in 900 Nm navora (664 lb-ft). Ročni menjalnik. Zadnji pogon. Vse, kar ljubiš, nič od tega, kar te moti.

Foto: De Tomaso
Foto: De Tomaso
Foto: De Tomaso

Notranjost? Kabina Orient Expressa na steroidih

Stopiš v notranjost De Tomaso  P72 in ti pade čeljust: kombinacija snežno belega ročno šivanega usnja, izpostavljenega ogljikovega vlakna in ročno brušenih aluminijastih stikal v barvi rose gold. Brez zaslonov. Brez Apple CarPlay. Samo ti, volan in šepetajoči duh Carrolla Shelbyja. Tudi menjalnik je viden – dobesedno. In hvaležen boš, da je.

Podvozje iz vesoljske prihodnosti

Šasija je narejena iz enega samega kosa karbonskega monokoka, brez varjenja ali lepljenja. Kar pomeni, da je P72 ne samo lahek in tog, ampak tudi tehnično orodje, ki z užitkom žaga ovinke. Vzmetenje? Trikratno ročno nastavljivo. Vozne nastavitve? Ni jih. Tvoje roke, tvoje noge, tvoj občutek. To ni avto, to je mašina za užitek.

Foto: De Tomaso
Foto: De Tomaso
Foto: De Tomaso

Top speed? Koga briga!

De Tomaso niti ne objavi podatka o končni hitrosti. Zakaj? Ker, iskreno, če te to zanima, si zgrešil point. To ni avto za dirkanje z Bugattijem po avtocesti, to je orodje za ljubitelje mehanske čutnosti in vozniške pristnosti. 0-100 km/h? Ocenjuje se okrog 3 sekunde – dovolj hitro, da si zavežeš kravato med pospeškom.

Cenovna elita: 1,6 milijona razlogov, da ga nimaš

Čeprav uradne cene ni, vemo, da se P72 giblje okoli 1,6 milijona evrov (1,7 milijona $). Ja, to je cena za 72 ročno izdelanih kosov avtomobilske umetnosti. To ni avto za “influencerje” z leasingom – to je avtomobilski ekvivalent omejene serije Rolex Daytona.

De Tomaso P72
Foto: De Tomaso
Foto: De Tomaso

Zaključek: Avto, ki bi moral biti film

De Tomaso P72 je dokaz, da še obstajajo norci z vizijo. Da še vedno lahko ustvariš nekaj nepopolnega, ročno izdelanega, mehanskega – in ravno zato popolnega. V času, ko avtomobili postajajo računalniki na kolesih, je P72 mašina, ki jo ne upravljaš, ampak jo živiš.

In čeprav si ga verjetno ne boš nikoli lastil – nič hudega. Dovolj je že, da veš, da obstaja.

Dodatne Informacije

detomaso-automobili.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.