KTM, nekoč sinonim za hitrost in robustnost, se je znašel v največji krizi svojega obstoja. Finančna izguba, težave na trgu in vprašljiva prihodnost električne mobilnosti grozijo, da bo oranžna legenda postala le še prah na evropski motociklistič
Stefan Pierer, prvi mož KTM-ja, je moral storiti nekaj, kar bi si še pred letom dni težko predstavljali – prijaviti insolventnost. Govorimo o podjetju, ki je leta 2022 ustvarilo 105 milijonov funtov (približno 122 milijonov evrov) dobička, a je v letu 2023 zdrsnilo v vrtoglavo izgubo 150 milijonov funtov (174 milijonov evrov). Razlog? Strm upad prodaje, predvsem v ZDA in Evropi – dveh ključnih trgih.
Ni prvič, da se KTM sooča s krizo. V 90. letih prejšnjega stoletja je bil podjetje tik pred propadom, dokler ga ni rešil prav Pierer. Danes več kot 6.000 zaposlenih v KTM-ju letno izdela skoraj 400.000 motorjev in vozil. Podjetje je postalo sinonim za drznost, inovacije in kakovost, ki jo cenijo motoristični navdušenci po vsem svetu. Vendar je tokrat situacija drugačna. Svet se je spremenil, motoristična industrija se razvija v smeri, ki KTM-ju doslej ni bila blizu – električne mobilnosti.
Stefan Pierer, ki je KTM rešil iz insolventnosti že leta 1992, je znova postavljen pred težko nalogo. Tokrat se je odločil za evropski restrukturacijski postopek, ki podjetju omogoča čas do februarja 2025, da pripravi celovit načrt za stabilizacijo. V igri so trije veliki posojilni paketi v skupni vrednosti 208 milijonov funtov (približno 241 milijonov evrov), ki naj bi podjetju omogočili svež zagon.
Glavni poudarek bo na optimizaciji proizvodnih procesov, zmanjšanju stroškov in usmeritvi v nove trge. Pomemben del strategije vključuje tudi sodelovanje z indijskim Bajaj Auto, ki že ima 48-odstotni lastniški delež v KTM-u. Sinergija z Bajajem bi lahko omogočila bolj konkurenčne cene in dostop do hitro rastočih azijskih trgov.
Eden izmed ključnih elementov preživetja KTM je preusmeritev v električno mobilnost. Čeprav je bil KTM dolgo skeptičen do električnih motociklov, bi ta segment lahko postal rešilna bilka. Električni motocikli, ki združujejo KTM-jevo tradicijo z inovativno tehnologijo, so del dolgoročnega načrta, da podjetje ohrani svojo konkurenčnost.
KTM, ki ga poznamo po moto GP uspehih in modelih, kot so Duke, RC in Adventure, je več kot le podjetje. Je simbol inovacij in evropske industrijske tradicije. Njegova prihodnost bo odvisna od sposobnosti prilagajanja spreminjajočim se tržnim razmeram in ohranjanja jedra svoje blagovne znamke.
Za vse ljubitelje motociklov bo ključni trenutek nastopil februarja 2025, ko bo jasno, ali bo KTM še naprej pisal zgodbo o uspehu ali pa bo postal le še en opomnik na krhkost tudi največjih igralcev v industriji. In ali bo 6.000 zaposlenih in nešteto zvestih oboževalcev verjelo, da je podjetje še vedno sposobno ustvarjati motorje, ki navdušujejo.
KTM-jev boj za preživetje je opomnik, kako hitro se lahko stvari v avtomobilskem in motociklističnem svetu spremenijo. Od globalnega uspeha do roba propada – prihodnost KTM bo odvisna od inovativnosti, prilagodljivosti in zaupanja v vizijo Stevana Piererja. Če mu uspe, bo KTM dokazal, da tudi v najtemnejših časih obstaja pot nazaj na vrh. Držimo pesti za oranžno legendo!