Novi Land Rover Defender L663 (2020+) navdušuje z robustno monokok karoserijo in panoramsko drsno streho, a klasični vgrajeni strešni šotor, ki je nekoč krasil Defenderje, je izginil. V naslednjih vrsticah raziščemo, zakaj je tako, ter predstavimo drobne konceptualne študije sanjskega pop-top Defenderja. In zakaj bi nekdo (mogoče Alu-Cab) moral izdelati Land Rover Defender Alu-Cab PopUp integriran strešni šotor.
“Skoraj sem zajokal, ko sem zaprl zadnji panel starega Defenderja,” se je nekoč zaslišalo na erdvičnih overland forumih. Z novo, aluminijasto monokok konstrukcijo L663 – Novi Land Rover Defender pa je vsak poskus retro pop-top strešne konverzije postal herezija proti tovarniški zasnovi. Manjka – Land Rover Defender Alu-Cab PopUp integriran strešni šotor. Vse, kar ostaja, so drobne skice, 3D renderji in nostalgija – pa tudi tovarniška panoramska streha kot edina preostala “open-air” možnost. A zdi, se da je prav zaradi te panoramske strehe še vedno zelo enostavna možnost, da bi Defender dobil Pop-Up šotor po vzoru starega.
Panoramska streha: svetloba, ne pa kamp-mehanizem, ki bi omogočil – Land Rover Defender Alu-Cab PopUp integriran strešni šotor
Land Rover L663 ponuja drsno panoramsko steklo s površino približno 0,5 m² [≈ 5,4 ft²], z električno zatemnitveno notranjo zaveso za optimalno senco in zaščito pred soncem. Prav tako je po izboru na voljo fabrikanten folding fabric roof za tiste, ki želijo malce retro šarma. Vendar nobena od teh opcij ne dodaja dodatnih višinskih milimetrov ali integriranega šotora – le več svetlobe in odlično prezračevanje.
Konec vgrajenih pop-top konverzij z letnikom 2016
Klasični Defenderji (1984–2016) so bili pravo poligon inovatorjev, kot sta Alu-Cab Icarus Roof Conversion in ORYX Solutions. Icarus je v streho vgradil dvigajoči mehanizem, ki je dodal 180 mm višine in 125 kg [≈ 276 lb] lastne teže, z notranjim ležiščem 2 370 mm × 1 250 mm [≈ 7 ft 9 in × 4 ft 1 in] (alu-cab.com). Monokok L663 pa nima ločljivega strešnega panela, zato vsak poseg ogroža strukturno togost in varnost.
Drobne študije sanjskih pop-top konceptov: Land Rover Defender Alu-Cab PopUp integriran strešni šotor
Na Instagramu in Redditu ljubitelji delijo digitalne koncepte:
- Dvignite streho navzgor za dodatnih 200 mm [≈ 8 in], razkrijte vodoodporni platneni šotor za dve osebi.
- Skriti žepi in LED-lučke v notranjosti strehe, kot nekoč pri Westfalia izvedbah.
- Aluminijast obroč okrog odprtine za dodatno togost in varnost.
Te študije ostajajo le vizualna sanjarija – praktični pop-top za L663 enostavno ne obstaja.
Kaj pa tovorni Defender 110? Idealen za “Overland projekte” za dve osebi
Tudi tovorna izvedba Defender 110 podpira panoramsko streho in s tem bi bil prjekt Land Rover Defender Alu-Cab PopUp integriran strešni šotor še prej mogoč, hkrati pa notrjanost omogoča izgradnjo malega res priročnega kamperja, po vozoru Alu-Cab Canopy. A integrirane rešitve, ki so nekoč združevale streho in šotor v enem, ni več – in jih, kot kaže, ne bo nazaj, saj je po vsej verjetnosti zaradi vstopne cene novega tovstrna predelava predraga.
Zaključek: Defender Alu-Cab PopUp integriran strešni šotor
Novi Land Rover Defender L663 je vrhunski overland stroj z izjemno togostjo, privlačnim dizajnom in panoramsko streho, ki oskrbi kabino z obilico svetlobe. A srce pop-top nostalgikov ostaja v preteklosti: skoraj izginula era, ko so se Defenderjevi strešni paneli dvigali in razkrivali skrite šotore. Sanje o monokok pop-top konici živijo le v drobnih konceptih – preden jih odvržete v unčo ali pa raje z vso opremo namestite na zunanje rooftop tents.